تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
برخی از خانواده‌های زاهدانی از افزایش چراغ خاموش شهریه مهدهای کودک ها گلایه مند بوده وخواستار رسیدگی به این موضوع و ساماندهی شهریه‌ها شدند.
پیچیده شدن هیاهوی گرانی در مهدکودک های زاهدان/ یک مسئول: میزان شهریه هنوز ابلاغ نشده است
به گزارش عصرهامون، اشتغال همزمان پدر و مادر باعث استقبال خانواده ها از مهدکودک ها و سپردن کودکان در ساعاتی از روز به این مراکز شده، این در حالیست که طی روزهای اخیر پیچیده شدن هیاهوی گرانی زمینه گلایمندی والدین را فراهم کرده است.

عدم آموزش های لازم نظیر رنگ آمیزی یا حفظ شعر و ...، تخصصی نبودن آموزش ها وتجربه اندک برخی مربیان یا عدم نحوه صحیح ارتباط و رفتار با کودکان از جمله مواردی است که خانواده ها را درگیر چالش های زیادی کرده است.

اما آنچه این روزهای فشار مضاعفی بر سبد اقتصادی خانواده ها وارد کرده موضوع جولان شهریه ها است که به گفته برخی از والدین دریافت چنین مبالغی در ازای تنها نگهداری از فرزندان صرف ندارد چرا که آموزش و خدمات در خورشانی ارائه نمی شود.
 
 به گفته برخی از مادران شاغل اغلب مهدکودک های زاهدان از مربیانی استفاده می کنند که نحوه صحیح ارتباط و رفتار با کودکان را بلد نیستند، این درحالیست که مهدکودک ها باید مکان امن و آرامش بخشی برای کودکان باشد تا خانواده ها با خیال راحت فرزندشان را به مهد بسپارند؛ اما شواهد حکایت از آن دارد که فرزندان هنگام رفتن به مهدکودک گریه فراوان کرده و راغب به رفتن نیستند.

به گفته این مادران، در ابتدای مراحل ثبتنام لیست بلندبالایی از وسایل و لوازم التحریر مقابل والدین قرار می گیرد تا آنها را تهیه کنند که والدین نیز برای سرگرمی و البته یادگیری کودکان از چیزی دریغ نکرده و بدون هیچ کم و کسری اقدام به تهیه اقلام لیست شده کرده اما انعکاس عمل فرزندان در خانه گویای آن است که حتی رنگ آمیزی ساده به کودکان زیر ۶ سال آموزش داده نشده است.

یکی از والدین با بیان اینکه سه کودک خردسال دارد که هنگام ساعت اداری مجبور به بردن آنها به مهدکودک است، ادامه داد: ای کاش با هزینه هایی که هر روز تغییر می دهند خدمات مطلوبی به فرزندانمان ارائه می کردند نه اینکه حتی هر روز باید حتی لیست تغذیه و صبحانه یا ناهار کودکان را هم تهیه کنیم و دست آخر دستاوردی آموزشی به کودکانمان ارائه نشود؛ اگر این است ماجرا به چه دلایلی اقدام به افزایش شهریه می کنند.

یکی دیگر از اولیاء کودکان با بیان اینکه برای نگهداری از کودک سه ساله ام ماهانه ۶۶۰ هزار تومان پرداخت می کنم، افزود: دریافت این مقدار هزینه بسیار در قبال کمترین آموزش گزاف است و متولیان امر باید چاره اساسی بیاندیشند چرا که تیغ گرانی ها بر گلوی والدین فشار وارد می کند، هنوز دوماه از حضور فرزندم در مهد کودک نمی گذرد که به تازگی فراخوان افزایش ۴۰ درصدی شهریه از سوی مربیان داده شده است.

مهدکودک ها اجازه افزایش میزان شهریه را ندارند

عباس پوردرویش، مدیر آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هنوز از سمت وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل مدونی برای این موضوع ابلاغ نشده است، گفت: مهدکودک ها اجازه افزایش میزان شهریه را ندارند.

وی تاکید کرد: شهریه دریافتی از والدین باید علی الحساب همان مبلغ سال گذشته باشد، تا دستورالعمل های جدید به همراه رتبه بندی مهدکودک ها بیاید که این موضوع تا یکماه آینده زمان می برد.

این مسئول افزود: خانواده هایی که در این زمینه با مشکل مواجه بوده می توانند درخواست خود را به صورت کتبی نوشته و به اداره بازرسی ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش شهرستان ها ارائه دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcepw8zzjh8nwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما