تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
پدیده ناهنجار بنزین فروشی در خیابان‌های شهر در حالی رشدی قارچ گونه دارد که ظرف‌های پلاستیکی در معابر نه تنها چهره ناهنجاری به شهر می‌دهند بلکه محیطی نا ایمن برای شهروندان به وجود می‌آورند.
بساط بنزین فروشی در خیابان های سیستان وبلوچستان/ آیا با دست فروشان برخورد قانونی می شود؟
به گزارش عصرهامون، فرق ندارد زاهدان باشد یا سراوان، چابهار و ایرانشهر؛ حتما هنگام مراجعه به جایگاه های سوخت پس از اینکه ساعت ها معطل دریافت نوبت بوده اید متوجه عرضه غیرقانونی سوخت در گالن های ۲۰ لیتری یا شلینگی و دریچه ای نمایشی کنار باک برخی از خودروها شده اید.

خودورهایی که صاحبان آن با در دست داشتن چندین کارت سوخت اقدام به پُر کردن گالن ها کرده و در این میان آنچه مهم است عرضه غیرقانونی سوخت به افراد در گالن آن هم در جایگاه های بنزین است که از یک سو عاملی برای معطلی شهروندان در پشت صف های بنزین شده و از سوی دیگر باعث افزایش آمار قاچاق و ارسال این سوخت ها به آن سوی مرزها است.

اگر چه در این خصوص بارها شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به بی قانونی برخی از جایگاه ها عنوان کرده است که توزیع بنزین در خارج از باک خودرو ها در تمامی مجاری عرضه سوخت ممنوع می باشد و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات با متخلفین برخورد می شود اما آنچه امروز از این گفته ها برداشت می شود این است که شعار دادن دستاوردی ندارد زیرا علیرغم این تذکرات کماکان شاهد توزیع سوخت در گالن ها ۲۰ و ۴۰ لیتری در ایستگاه های عرضه سوخت هستیم.

زیر سایه قانون!

هجوم گالن ها به پمپ بنزین ها در حالی رخ می دهد که اگر یک شهروند تقاضای ارائه بنزین بدون کارت سوخت داشته باشد ماموران پمپ چی با هزار و یک بهانه مانع بنزین زدن ماشین آنها در ایستگاه می شوند.
 

 
اما بسیاری از افراد فرق ندارد کارمند و بازنشسته یا راننده تاکسی و فرد بیکار بلافاصله پس از پُر کردن باک در فاصله ۱۰۰ متری جایگاه های سوخت اقدام به فروش گالن های ۲۰ لیتری بنزین به دست فروشان کرده و از این طریق امرار معاش می کنند.

در برخی پمپ بنزین‌ها هم خریداران بنزین در خروجی جایگاه صف بسته‌اند و رانندگان پس از سوختگیری، بلافاصله به آن‌ها مراجعه می‌کنند و بنزین را تخلیه می‌کنند.

شغل کاذبی که علاوه بر هدررفت این سرمایه ملی به آن سوی مرزها، خود منجر به ایجاد ترافیک و از سویی وقوع تصادف می شود.
 

 
محمد رضا مقدم، مسئول خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سد معبر کردن پیاده رو ها توسط کسبه و مغازه داران به عنوان نقض حقوق شهروندی است، بیان کرد: برخی از سد معبرهای ایجاد شده به علت فقر و بیکاری است ساماندهی اینها در دستور کار شهرداری قرار داشته و دارد.

وی افزود: در راستای سد معبرهای خطر آفرین با بنزین فروش ها نیز تاکنون برخورد صورت گرفته و خواهد گرفت اما هربار که تذکر داده می شود اقدام به جمع آوری کرده اما به محض رفتن نیروهای شهرداری مجدد به چرخه فعالیت بر می گردند.

به گفته این مسئول؛ رسیدگی در این امر؛ همکاری بین بخشی نیروی انتظامی و شهرداری را می طلبد.

مسئول خدمات شهری شهرداری زاهدان تاکید کرد: معضل سد معبر علاوه بر زشت کردن چهره شهر باعث تجاوز به حقوق دیگران می‌شود، با توجه به برخوردهایی که با این پدیده تاکنون انجام شده اما حل کردن این مشکل شهری نیازمند کار و توجه متولیان امر است.
 
با تمام این تفاسیر اما؛ فقط کافیست لحظه ای را تصور کنید که خدای ناکرده تصادفی رخ می دهد و خودرو یا موتوری یکی از این بساط ها را پهن خیابان و پیاده رو می کند؛ آن‌وقت است که شعله های زرد این بحران به چشم می آید.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcf10dy0w6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما