تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۰
شهید غلامعلی شیخ ویسی مقدم در وصیت‌نامه خودنوشت: به جمهوری اسلامی ایران وفادار و پیرو پیامبر اسلام و ائمه اطهار و جانشین ایشان ولی فقیه و رهبری باشید.
به‌نظام جمهوری اسلامی وفادار باشید
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهید غلامعلی شیخ ویسی مقدم متولد دوم آبان‌ماه ۱۳۴۲ در شهرستان زابل در تاریخ ۱۷ مردادماه سال ۱۳۸۳ در منطقه لار_ زاهدان به شهادت رسید پیکر پاک این شهید بزرگوار در گلزار شهدای زاهدان آرام‌گرفته است.

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اینجانب غلامعلی شیخ ویسی مقدم فرزند محمد امیر به شماره شناسـنامه - متولـد سـال - در شهر یا روستا - مطابق هرسال در نخـستین روزهـاي سـال نـو وصیت‌نامه‌ای جدیـد را می‌نویسم و این کار حداقل حسنی که دارد این است که به یک سال گذشته می‌اندیشم و لحظه‌لحظه ساعات و دقایق را در ذهن مرور می‌نمایم در آغاز خداوند را شکر می‌نمایم کـه یک سال دیگر را در کمال صحت و سلامت در کنار همسر و فرزندانم با تمام شادی‌ها و غم‌هایش سپري کرده‌ام و رشد فرزندانم ثمره زندگی‌ام را به چشم می‌بینم و زا سـوي دیگـر لااقل این حسن را دارد که به اعمال گذشته‌ام می‌اندیشم تا اگر خدای‌نکرده حقی را پایمال کرده باشم به صاحبش باز گردانم و حلالیت بطلبم و خوشحالم که تـا ایـن تـاریخ مـدیون کسی نیستم به جز همسر فداکار صبورم و فرزندان دلبندم چرا که بیشتر سال را دور از آنهـا گذرانده‌ام و امیدوارم پس از این بتوانم دینم را در حق آنان ادا نمایم.

اگر به هر دلیلی اعم از مرگ و بستر بیماري یا تصادف و یا در درگیري با اشرار و قاچاقچیـان در وطـن شـهید شدم که بارهاوبارها از پروردگارم خواسته‌ام که اگر اجل من فرارسد مرگـی باعزت و شرف نصیب من نماید و چه عزتـی بـالاتر از شـهادت (آمـین یـا رب‌العالمین) امیـدوارم فرزندانم از همه دوستان و آشنایان و اهل فامیل و همکاران عزیزم حلالیـت بگیرنـد و اگـر کسی حقی بر من داشت حقش را ادا نماید.

براي همسرم: همسرم، همیشه آرزو داشتم از زحماتت سپاسگزاري نمایم؛ اما افسوس کـه هـیچگـاه نمی‌توانم و نخواهم توانست که به زبان‌آورم و تنها در روي کاغذ است که می‌توانم عقیـده و نظرم را بیان نمایم تویی که در همه لحظات در کنـارم ایـستادي از زاهـدان بـه شورو از شورو به خالش و از خالش به پیشین از پیشین تا کردکوي و سپس میرجاوه و پس از آن به لار در همه این شهرها بخش‌ها و روستاها پابه‌پای من در کنار شرایط سـخت و کمبودهـا ساختی و دم بر نیاوردي چه در لحظات سخت زندان که به دلیل انجام‌وظیفه ناعادلانه دو سال و اندي را در زندان گذراندم به‌تنهایی بـار مـسئولیت را بـه دوش کـشیدي.

چگونـه می‌توانم این‌همه گذشت و فداکاري را در طی این بیست و انـدي سـال جبـران نمـایم در بیشتر این سال‌ها براي فرزندانمان هم پدر بودي و هم مادر در واقع بهتر اسـت بگـویم تـو بودي که مرا تا این جا رساندي به‌پاس این‌همه فداکاري و گذشت از صـمیم قلـب از تـو سپاسگزارم جز این چه می‌توانم بگویم مرا ببخش به‌خاطر همه چیز به‌خاطر کمبودهـا به‌خاطر اذیت و آزاري که ناخواسته بر تو روا داشتم همسرم از تو می‌خواهم پس از من چون همیشه در تربیت فرزندانمان کوشا باشی.

آنها را به خواندن نماز و انجـام واجبـات تـشویق نمایی. لااقل امیدوارم در این مورد از ما سرمشق بگیرند از آنـان بخـواه کـه مخلـصانه و از روي صدق و صفا واجبات را به جا آورند نه از روي ریا بـه آنـان بگـو اسـلام و مـسلمین خدمت نمایند پیرو پیامبر و ائمه و جانشین ایشان ولی‌فقیه باشند.

دخترانم را همچون خود پرورش ده چرا که امیدوارم اگر به‌مانند تـو باشـند در زنـدگی خوشـبخت و در آخـرت رستگار خواهند شد و نوه‌ام فاطمه را، میدانی که چه جایگاهی در قلبم دارد از تو و از پدر و مادرش می‌خواهم او را به‌گونه‌ای تربیت نمایید که رهرو صاحب اسـمش باشـد و از آن بانوي دوعالم می‌خواهم که همه ما را نزد خداوند وساطت نماید. در پایان باز هم طلب عفو و بخشش می‌نمایم امیدوارم مرا ببخشی و حلال نمایی.

براي پدر و مادرم: پدر و مادر عزیز اگرچه اول باید از شما در وصیت‌نامه‌ام یاد می‌کردم؛ اما در همین‌جا از شما طلب عفو و بخشش دارم امیدوارم مرا حلال نمایید و دعاي خیرتان را بدرقه‌ام نماییـد اگر در حق شما کوتاهی کردم مرا ببخشید. می‌دانم که به هیچ طریقـی نمی‌توانم زحمـات شما را جبران نمایم و در دوران جوانی و زمان تجرد گرچه بسیار از حق والدین نسبت بـه اولاد شنیده بودم؛ اما پس از اینکه صاحب فرزند گشتم قدر شما را بیش‌ازپیش دانـستم و بر آن آگاه گشتم درهرصورت امیـدوارم پـس از مـن پـشتیبان همـسر و فرزنـدانم باشـید همچنان که تا حال بوده‌اید؛ اما بیش از آن را خواهانم باز هم از شما طلب عفو می‌نمایم و  امیدوارم صبور باشید و راهی را که پیمودم تأیید نمایید.

خیلی تلاش کردم که همان که می‌خواستید باشم سعی کردم نمـازم را سـروقت بـه جـا آورم، واجبات را درست به جا آورم، پیرو حق و حقیقت باشم، طرف‌دار محرومـان باشـم و دستگیر دردمندان.

خدایم گواه است که همه امور فوق را بـا نهایـت تـلاش و دقـت انجـام داده‌ام و امیدوارم مورد قبول ایزد یکتا قرار گیرد.
شما نیز برایم دعا کنید، چرا که بـه دعـاي شما محتاج هستم و برایم طلب خیر و مغفرت نمایید. امیدوارم که به من افتخـار نماییـد، همان گونه که امیدوارم من نیز به فرزندانم افتخار نمایم. آنچـه را کـه بـه مـن آموختیـد بـه فرزندانم نیز بیاموزید، مطمئناً اگر به آن عمل کنند هم رضاي خدا را به دست می‌آورند و هم رضاي خاطر مرا و به آنان افتخار می‌نمایم. در پایان از شما می‌خواهم صـبور باشـید و پشتیبان ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی.

 براي فرزندانم: فرزندانم از شما می‌خواهم پس از من مراقب مادرتان باشید و از او اطاعت کنید که خیـر و صلاح شما در آن است. بدانید که هیچ پدر و مادري بد فرزند خود را نمی‌خواهد امیـدوارم شما نیز آنچه را که من تا کنون به شما گفته‌ام عمـل نماییـد و آنچـه را کـه پـس از مـن مادرتان به شما خواهد گفت و از شما خواهد خواست.

اگر زمانی به شما سـخت گرفته‌ام، صلاحتان را در آن دیدم و اینک به سنی رسیده‌اید که خیر و صلاح را تشخیص دهید. به‌هرحال آنچه را که تا به امروز به شما آموخته‌ام، به طور خلاصه در ذیـل می‌آورم: امیدوارم که آنها را سرلوحه خود قرار دهید و به آن ایمان داشته باشید.

اول از هـر چیـز از شما می‌خواهم نمازتان را بخوانید از روي ایمان و صدق و صفا نه به‌خاطر ریا. با خـضوع و خشوع در برابر خدایتان قرار گیرید و خالصانه بندگی‌تان را در برابـر خـالق متعـال ابـراز کنید. از خداوند بخواهید که شما را به راه راست هدایت کند و از گمراهی باز دارد به پاکی و بزرگی‌اش اقرار کنیـد و پیـامبرش را گـواهی دهیـد و بـر او و خانـدانش سـلام و درود بفرستید بدانید که ذکر خدا و نمازخواندن برای‌خدا به شـما آرامـش می‌دهد از خداونـد بخواهید که شما را به حال خود رها نکند.

در نماز برایم دعـا کنیـد و از خـدا بخواهیـد از گناهان من نیز بگذرد و براي من در هر نماز طلب آمرزش نمایید. ماه رمضان روزه بگیریـد چرا که باعث سلامتی روح و جسم شما می‌شود. اصول‌دین خود را فراگیرید و سعی کنید که به آنها فکر کنید و آنها را جستجو کنید فـروع دیـن را بیاموزیـد و به طور خلاصـه بنـده خوب خدا باشید. پیرو پیامبر اسلام و ائمه اطهـار و جانـشین ایـشان ولی‌فقیه و رهبـري باشید.

 به جمهوري اسلامی ایران وفادار باشید و از آرمان‌هایش دفاع کنید، همان گونه کـه من به آن اعتقاد داشتم. همواره از مظلومـان و محرومـان دفـاع کنـی و در برابـر سـتمگران بایستید هرگز اجازه ندهید که کسی یا گروهی به شـما ظلـم کنـد . پشت‌وپناه یکـدیگر باشید. درس بخوانید و علم را بیاموزید، علمی که آن را در راه خـدمت بـه جامعـه و ملـت مسلمان به کار گیرید و همواره بـه مادرتـان احتـرام بگذاریـد و حـرفش را بـا جان‌ودل بشنوید. مطمئن باشید که خوشبخت خواهید شد و دعاي خیر من و مادرتان همواره پـشت و پناهتان خواهد بود.

 پسر بزرگم سهیل: سهیل جان تو فرزند ارشد خانواده هـستی، امیـدوارم در همـه حـال پشت‌وپناه برادر و خواهرانت باشـی و احتـرام مـادرت را نگـهداري. دختـرت را آن‌گونه تربیت نما که لایق صاحب اسمش باشد اگرچه نماز و روزه قضایم به گردن تو است؛ ولی همچنان که میدانی من واجباتم را انجام داده‌ام درهرحال از تو می‌خواهم از طـرف من به زیارت‌خانه خدا بروي. همان‌طور که میدانی من براي حج ثبت‌نام نموده‌ام، اگـر قسمت من نبود تو که فرزند ارشد هستی این فریضه را به‌جای مـن بـه جـا آور. از تـو راضی‌ام و امیدوارم خدا نیز از تو راضی باشد.

فرزندم سیروس: پسرم هرچه در مـورد بـرادر بزرگت گفته‌ام شامل تو نیز می‌شود امیدوارم تـو هـم خوشـبخت باشـی و مراقـب مـادر و خواهرانت باشی براي تو نیز دعاي خیر دارم. دخترانم سعیده و سحر عزیزانم شما نور چشمانم هستید از مادرتان مراقبت نماییـد و راهنمایی‌هایش را بـه کـار بندید. مطمئن هستم که در زندگی خوشبخت خواهید شد. همواره حجابتان را حفظ نمایید. امیدوارم به برادرانتان اطمینان کنید و در کارها با هم مشورت [نمایید].

عروسم محبوبه خانم: عروسم، برادرزاده عزیزم امیدوارم براي پسرم همسري مهربان و براي نوه‌ام مادري دلـسوز باشی و با همراهی همسرت او را چنان تربیت نمایی که باعـث افتخـار مـن و شـما گـردد. براي تو هم همچون فرزندانم خیروخوشی آرزو دارم. امیدوارم حلالـم نمـایی و نـصایح من در مورد فرزندانم شامل شما نیز می‌شود. امیدوارم در کنار همسرت خوشبخت باشید.

برادران و خواهران عزیزم: عزیزانم لازم نیست بگویم چقدر شما را دوست داشتم، براي شما و همسرانتان و همچنین فرزندان شما آرزوي سلامتی و خوشبختی از خداونـد متعـال خواستارم از شما می‌خواهم که براي من دعا کنید و از خداوند بخواهید که مرا مورد لطـف و عنایت خویش قرار دهد از شما می‌خواهم خود و فرزندانتان در خط اسـلام و جمهـوري اسلامی حرکت کنید و به رهبر عزیزمان وفادار بمانید.

در آخر از شما نیز حلالیت می‌طلبم. براي همکاران و هم‌زمان: برادران عزیزم امیدوارم که راه من و هدف من را ادامه دهید. من همیشه سعی داشتم به خلق خدا خدمت نمایم و به اسلام و کشور عزیزم خدمت نمایم. اگر در راه اعتقادم شهید شوم که آرزوي قلبی من نیز است. خواهشمندم ادامه‌دهنده راه من باشید اگر در این مدت که با هم بودیم خطایی از من سر زد بر من ببخشایید و مـرا حـلال کنید و از خداوند بخواهید که مرا مورد رحمت و عنایت خود قـرار دهـد عزیـزانم تـلاش کنید که امنیت در همه مرزهاي ما برقرار گردد و در هر محلی که خدمت می‌نمایید به مردم خدمت نمایید. نگذارید قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار مسلح امنیت کشور را تهدید نمایند و جوانان ما و فرزندانمان را آلوده مواد نمایند. هدف آنان ایـن اسـت کـه بـا آلوده‌کردن جوانان ما کشور [و] دولت و جامعۀ ما را به‌سوی انحطـاط سـوق دهنـد امیـدوارم شـما از جان‌مایه بگذارید و در برابر آنان ایستادگی نمایید.

نگذارید که دشـمنان ملـت بـه خواسـته پلیدشان برسند، براي همه شما عزیزان آرزوي موفقیـت و پیـروزي دارم. بـاز هـم از شـما عاجزانه می‌خواهم مرا ببخشید و حلال کنید و از شما به‌خاطر اینکه همواره به من کمـک کرده‌اید، سپاسگزارم.

در پایان می‌خواهم و آرزو دارم تمـامی امـوال منقـول و غیرمنقول اینجانب به همسرم واگذار گردد، تا آن‌گونه کـه صـلاح می‌داند در جهـت خوشـبختی و سلامت فرزندانم به کار گرفته شود و مطمئنم مادر دلسوز آنان از انجـام ایـن خواسـته مـن سربلند خواهد بود.

 با تشکر غلامعلی شیخ ویسی مقدم
 
لینک‌های مرتبط:

از اسلام و وطن دفاع خواهم کرد

جنگ، جنگ تا پیروزی، شعار من است و آن را با عمل به اثبات می‌رسانم

آن‌قدر باید شهید بدهیم که کفر جهانی به‌خصوص آمریکای جهان‌خوار از دنیا ریشه‌کن شود

فرزندم، ولایت‌فقیه و روحانیت را انتخاب کن


انتهای خبر/ خ
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb9sb80rhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها