تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
سامانه پیامکی ثبت تخلف رانندگان برون‌شهری راه‌اندازی شد؛

ناوگان مسافربری سیستان و بلوچستان زیر ذره‌بین پلیس

با فعالیت سامانه پیامکی ثبت تخلف رانندگان برون‌شهری، نظارت پلیس‌راه و عموم مردم بر ناوگان مسافربری تشدید یافت.
ناوگان مسافربری سیستان و بلوچستان زیر ذره‌بین پلیس
به گزارش عصرهامون؛ استعمال دخانیات توسط رانندگان  یا کمک‌راننده، سرعت زیاد و سبقت غیرمجاز، توقف حین حرکت برای جابه‌جایی بار یا مسافر بین‌راهی، مسافرگیری در عین سفر، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوارکردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین‌راهی توسط راننده تنها بخشی از مشکلاتی است که مسافران هنگام استفاده از ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دراین‌رابطه مسافرانی که گلایه‌های زیادی داشتند علاوه بر کنکاش با راننده چاره‌ای جز صبر نداشتند این در حالی است که کسانی که با استفاده از وسایل حمل‌ونقل برون‌شهری مسافرت می‌کنند دارای حقوقی هستند که یکی از این حقوق استفاده از وسیله نقلیه سالم و مطمئن است بااین‌وجود برخی گلایه مخاطبان سرویس مشکلات مردم نشان می‌دهند نظارت دقیق بر عملکرد بعضی شرکت‌های مسافربری جاده صورت نمی‌گیرد.

در راستای رفع این مشکلات مصطفی کول زاده، رئیس پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان از فعالیت سامانه ۱۱۰۱۲۰ باهدف استفاده از فرهنگ عمومی برای ارتقای امنيت در حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه ناوگان اتوبوس خبر داد و گفت: مسافران از طريق ارسال پيام كوتاه به اين سامانه می‌توانند تخلفات، مسائل و مشكلات و تقدير از رانندگان را به پلیس‌راه گزارش كنند.

وی
افزود: نظارت پلیس‌راه و عموم مردم بر عملکرد ناوگان مسافربری از طریق این سامانه پیامکی با جدیت بیشتری انجام می‌شود چرا که اين سامانه آماده دريافت گزارش‌ها، تخلفات، قانونمندی و قانون‌شكنی رانندگان و به‌نوعی مشاركت و نظارت مردمي در ارتقا امنيت حمل‌ونقل عمومی است.

به گفته این مقام مسئول؛ طرح کنترل وسایل نقلیه مسافربری با حضور مأموران در پایانه‌های مسافربری و همچنین پایش محسوس و نامحسوس مأموران در سطح جاده‌ها و پایش دوربین‌های کنترل تخلفات انجام می‌شود، افراد در صورت مشاهده تخلف راننده همچون صحبت‌کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه ۱۱۰۱۲۰ ارسال کنند.

وی ادامه داد: پس از ارسال پیامک از سوی مسافر بلافاصله کد رهگیری برای پیگیری گزارش برای فرد ارسال می‌شود و اطلاعات دریافتی در مورد راننده اتوبوس به پاسگاه مسیر حرکت ارسال و مأموران نسبت به تأیید صحت‌وسقم گزارش واصله اقدام کرده و در صورت احراز تخلف نسبت به اعمال قانون، تذکر و یا آموزش راننده اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان اظهار کرد: همکاران ما در پلیس‌راه همواره در صدد آموزش‌های لازم در خصوص رعایت سرعت مطمئنه، عدم استفاده تلفن همراه حین رانندگی و... به رانندگان ناوگان مسافربری برون‌شهری در هنگام ثبت ساعت و با برگزاری کلاس‌های آموزشی در پایانه‌های مسافربری هستند.

لینک‌های مرتبط:
 

در باز اتوبوس های بین شهری به روی مسافران در منطقه ممنوعه

نسخه حذف دلالان پایانه زاهدان کی پیچیده می شود؟/ از برهم زدن نظم ترمینال تا تضییع حقوق مسافران

سرگردانی مسافرین در پایانه سراوان به دلیل کاهش اتوبوس های مسافربری/ از کتمان مسئولین تا مطالبه به حق مردم در روزهای کرونایی


 
انتهای خبر/ خ
https://www.asrehamoon.ir/vdchimnz623nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما