کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

شهرستان هیرمند بزرگترین پرورش دهنده شترمرغ در استان است

28 خرداد 1396 ساعت 13:09

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان رتبه اول را در پرورش شتر مرغ دارد.


به گزارش عصر هامون به نقل از  ندای هیرمند؛ رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم افتتاح طرح های جهاد کشاورزی در شهرستان هیرمند از افزایش بهره وری و سطح تولید گندم در استان خبر داد وگفت : سطح زیر کشت گندم در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان شصت و شش هزار هکتار می باشد که در سال 92  این میزان هشتادو هشت هزار هکتاربوده است.
وی افزود:  با بیست درصد کاهش سطح زیرکشت توانسته ایم بیش از هفتاد و هشت هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کنیم و امیدواریم امسال به رکورد بی سابقه صد هزار تن خرید گندم برسیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از بهره برداری صدو بیست و شش پروژه  با اعتبار صدو چهل و چهار میلیارد ریال  در سطح استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها تعداد هزارو ششصدو نود و هشت خانوار روستایی و عشایری بهره مند خواهند شد و زمینه اشتغال برای دویست و چهل و یک نفر از جوانان استان به صورت مستقیم فراهم می شود.
نجفی بیان داشت: بزرگترین پروژه در استان طرح انتقال آب با لوله به چهل و شش هزار هکتار از اراضی دشت سیستان می باشد، که با پایداری آب در منطقه پیش بینی  می شود امسال حدود ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان به زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با  بیان این مطلب که صد هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت افزود: این طرح از مصوبات هیات دولت به استان است و تاکنون حدود یازده هزار هکتار از آن انجام شده و حدود هجده هزار هکتار آن در جنوب استان تحویل پیمانکار شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
نجفی تصریح کرد: در بحث تولید گوشت مرغ در استان با افزایش چشم گیری روبرو بوده ایم و از تولید چهارده هزار تن گوشت مرغ در سال 92  در حال حاضر این رقم به چهل شش هزار تن تولید گوشت مرغ رسیده که این نشان دهنده خود اتکایی هفتاد درصدی استان در این زمینه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان جزو پنج استان برتر تولید گوشت شتر مرغ می باشد افزود: شهرستان هیرمند در استان رتبه اول را در پرورش شتر مرغ دارد.


کد مطلب: 95669

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/95669/شهرستان-هیرمند-بزرگترین-پرورش-دهنده-شترمرغ-استان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir