پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون - آخرين عناوين وبلاگ :: نسخه کامل http://www.asrehamoon.ir//news/weblog Thu, 05 Sep 2019 12:28:38 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/test4/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون http://www.asrehamoon.ir// 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون آزاد است. Thu, 05 Sep 2019 12:28:38 GMT وبلاگ 60 با دوربین سامسونگ از میزان کالری غذا با خبر شوید! +عکس http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/100721/دوربین-سامسونگ-میزان-کالری-غذا-خبر-شوید-عکس به گزارش عصرهامون، شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 (نمایشگاهی که هرساله در آمریکا برگزار می شود و غول‌های فناوری از محصولات جدید خود مانند گجت ها، خودرو، واقعیت مجازی و ... رونمایی می‌کنند) از محصولات مختلفی پرده‌برداری کرد اما در بین آنها، رونمایی از قابلیت جدید دستیار صوتی بیکسبی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. سامسونگ به دستیار صوتی‌اش قابلیتی اضافه کرده است که می تواند میزان کالری موجود در غذا را تشخیص دهد. امکان تشخیص کالری با استفاده از دوربین گوشی انجام می شود به طوری که کاربر دوربین را روی غذا قرار می گیرد و بیکسبی با بررسی خود مقدار کالری غذا را بر اساس آنچه که برایش تعریف شده اعلام می کند. با توجه به این که هر آشپز دستور پخت خاص خود را دارد، به همین سبب مقدار کالری موجود در هر غذا حتی اگر نوع آن یکسان باشد متفاوت است و قطعا بیکسبی در محاسبه میزان کالری دقیق نخواهد بود و از اطلاعات دریافتی برای هر غذا استفاده می کند. این دستیار صوتی همچنین می تواند میزان مصرف کالری کاربر را در روزهای مختلف مقایسه کند.   انتهای پیام/ ]]> وبلاگ Fri, 12 Jan 2018 11:57:07 GMT http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/100721/دوربین-سامسونگ-میزان-کالری-غذا-خبر-شوید-عکس شبکه‌های اجتماعی چه بلایی بر سر زبان فارسی می‌آورند؟ http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/97706/شبکه-های-اجتماعی-بلایی-سر-زبان-فارسی-می-آورند به گزارش عصرهامون به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ اساتید و کارشناسان ادبی و فعالان فرهنگی در چند سال گذشته همواره نسبت به موضوعاتی که زبان فارسی را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است، هشدار داده‌اند. بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر نسبت به اهمیت حفظ و پاسداشت زبان فارسی و آموزش آن به کودکان و نوجوانان، اهمیت این موضوع در نظر کارشناسان دوچندان شده است. تاکنون مقالات و کتاب‌های مختلفی با این محوریت منتشر شد که هر یک تلاش دارد تا به نوعی به آسیب‌های موجود در زبان فارسی اشاره کند. متاسفانه حقیقت این است که زبان فارسی امروز مورد تهاجم عوامل بیرونی و درونی جامعه است. مسائلی که هر روز زبان را تهدید می‌کند و متاسفانه گاه آنقدر مکرراً اتفاق افتاده، حساسیت‌ها نسبت به آن کمتر شده است. یکی از موضوعاتی که همواره در این رابطه مطرح می‌شود، تأثیر فضای مجازی بر زبان فارسی است. فضای مجازی هر روز گسترده‌تر از روز گذشته به فعالیت خود ادامه داده و در میان کاربران و مشتاقان بیشتری ریشه می‌دواند. در این میان، موضوعات مختلفی مورد تهدید قرار می‌گیرد که زبان یکی از آنهاست. گسترش سریع و به یک‌باره فضای مجازی در ایران سبب شده تا زبان فارسی نیز با تهدیدات جدی مواجه شود. از شکسته‌نویسی و اغلاط املایی گرفته تا راه یافتن زبان محاوره در زبان معیار و ... . همه این مسائل سبب شده تا کارشناسان پیوسته نسبت به آن هشدار دهند، اما اینکه تا چه حد این هشدارها کارگر می‌افتد، جای تأمل و درنگ دارد. در این میان، مخاطبان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نسبت به این موضوع توجه چندانی نداشته و خواسته یا ناخواسته به گسترش این اغلاط دامن می‌زنند. عده‌ای نیز معتقدند که باید این تغییرات را پذیرفت و زبان را آنگونه که نیازهای روز را رفع می‌کند،‌ به کار گرفت. تهدید زبان فارسی از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر با گسترش صفحه‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام،‌ تلگرام، وبلاگ و ... افزایش بیشتری یافته است. حسن ذوالفقاری، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مقاله‌ای که اخیراً در شماره 36 خبرنامه گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان به چاپ رسیده، به تهدیداتی که از سوی فضای مجازی زبان را تهدید می‌کند، اشاره کرده که بخش‌هایی از آن منتشر می‌شود: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها و فضای مجازی انتقال درست پیام به بهترین شکل در کمترین زمان است. زبان به عنوان ابزار ارتباطی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. به کارگیری درست زبان و قواعد آن از طریق اصول و مبانی نگارشی و ویرایشی اولین و مهمترین ابزار هر رسانه است. زبان آن دسته از رسانه‌های مجازی که فاخر، معیار، به اسلوب و صحیح است، بیشتر فهمیده می‌شود و رسالت اطلاع‌رسانی آنها نیز به خوبی انجام می‌شود. پاکیزه‌نویسی رسانه‌ها جز نقش ارتباطی می‌تواند با توجه به گستره این رسانه‌ها، درست‌نویسی را ترویح کند. انتظار می‌رود شورای عالی فضای مجازی با توجه به حجم زیاد کاربران تمهیدات آموزشی لازم را فراهم آورد.  وبگاه‌ها و و و بلاگ‌ها و صفحات شخصی از جمله رسانه‌های فراگیر هستند. وبلاگ‌ها یا وب‌نوشت‌ها از پدیده‌های نوین در فضاهای اینترنتی هستند که به لیل سهولت و ارزانی، به سرعت در میان کاربران اغلب جوان اینترنت، رواج یافته است. امروزه وب نوشت‌های فارسی به صورت قالب نگارشی مستقلی درآمده که از این حیث امری مهم و در خور توجه متخصصان و برنامه‌ریزان زبان و ادب فارسی است. بی‌توجهی به این حوزه علاوه بر خسارت‌های زبانی که مهمترین آن فاصله میان زبان نوشتار معیار و زبان وب‌نوشته‌هاست، خسارت‌های فرهنگی و انحطاط ادبی را نیز در پی دارد و به عکس، توجه و سیاست‌گذاری و رونق آن، رواج فرهنگ مکتوب،‌گسترش ز بان فارسی، رواج نگارش و ارتقای سطح فرهنگ را در پی خواهد داشت. البته در کنار مضرات فضای مجازی نباید از فوایدش چشم‌پوشی کرد و اتفاقاً این فضا برای رفع برخی کاستی‌های فرهنگی از جمله بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. امروزه فضاهای مجازی دچار برخی آسیب‌های زبانی و ادبی هستند؛ از قبیل آمیختن زبان شعر و نثر شاعرانه با زبان معیار علمی، یکسان نبودن سبک نوشتاری، کاربرد وسیع شکسته‌نویسی، آشفتگی رسم‌الخط و دخالت سلیقه‌های شخصی و بدعت‌گذاری رسم‌الخطی، وجود غلط‌های املایی بی‌شمار، مبهم بودن جملات به دلایلی چون نامعلوم بودن جای ضمیر، حذف‌های نابجا، جملات مرکب و طولانی، ‌بی‌توجهی به معنای دقیق واژگان، نشاندن اجزای جمله در جای نامناسب و به جای هم و تأثیر پذیرفتن بیش از حد از زبان محاوره، راه یافتن واژگان بیگانه مخفی، انتقادهای شدید و تند خارج از قواعد نقد و ادب، چاپ اشعار ناپخته و آثار غیر تکنیکی داستان‌نویسان و پژوهش‌های عامه‌پسند. بروز خطا و اشتباه اصل فراگیر فضای مجازی است. به طور طبیعی وقتی تعداد نویسنده‌ها زیاد شود احتمال خطا و بدنویسی هم بالا می‌رود، اما این نگرانی در برابر فواید فضای مجازی قابل حل است. برای پایین آمدن احتمال خطا و اشتباه باید به کاربران آموزش داد. از آنجا که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دسترس همه است، به طور طبیعی هر نوع ادبیات و فرهنگی در آن راه پیدا می‌کند. برای مقابله با کج‌روی‌ها باید در همین فضا و البته رسانه‌های رسمی و به خصوص صدا و سیما و مدارس و دانشگاه‌ها آموزشی‌هایی به همه سنین داده شود. این آموزش هم باید بدون نفی کردن و جبهه گرفتن باشد؛ چرا که اثرات خود را از دست می‌دهد. غلط‌نویسی و ایجازنویسی معمول در فضای مجازی یک آسیب صددرصدی برای زبان و ادبیات فارسی است. این آسیب به مرور به فضای حقیقی هم سرایت خواهد کرد. غلط‌ها به هر حال دست به دست خواهد شد و به زبان و فرهنگ عمومی هم انتقال می‌یابد. این غلط‌نویسی‌ها شاید برای نسل ما شناخته شده باشد و مشکلی ایجاد نکند، اما ممکن است نسل بعدی را تحت تأثیر سوء قرار دهد و کودکان و نوجوانان فکر کنند درست همانی است که در فضای مجازی می‌آید. این رویه در طول زمان خطرناک خواهد بود. برای مقابله با این اشتباهات فاحش ادبی هم می‌توان از خود فضای مجازی برای آموزش کاربران استفاده کرد، به خصوص با تشکیل گروه‌های ادبی در آن. فضای مجازی می‌تواند یک تهدید و خطر جدی برای زبان و ادبیات فارسی باشد اگر آموزش‌های لازم در ارتباط با آن صورت نگیرد. متاسفانه دستگاه‌های متولی و مسئول آنچنان که باید و شاید در این فضا فعالیت نمی‌کنند و حاضر به هزینه در این زمینه نیستند.   ]]> وبلاگ Fri, 25 Aug 2017 04:36:17 GMT http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/97706/شبکه-های-اجتماعی-بلایی-سر-زبان-فارسی-می-آورند ۱۵ نکته برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/97135/۱۵-نکته-افزایش-مخاطب-شبکه-های-اجتماعی به گزارش عصرهامون به نقل از "ترفندهای اینستاگرام"، صرف نظر از اینکه استارتاپ شما در چه مرحله‌ای قرار دارد، بدون شک قصد دارید روند افزایش مخاطب شبکه های اجتماعی خود را شروع کرده یا ادامه دهید. هر چه تعداد افرادی که به طور موثر و از طریق تبلیغات، جذب شبکه‌ی اجتماعی شما می‌شوند بیشتر باشد، راه‌اندازی استارتاپ و فروشِ مستمر و مداوم آن بهتر خواهد بود. در اینجا به ۱۵ نکته برای افزایش مخاطب استارتاپ شما در سه شبکه‌ی اجتماعی برتر می‌پردازیم. در ابتدا استراتژی‌های مشترک در تمام شبکه های اجتماعی را بیان می‌کنیم. ۱. پروفایل‌های اجتماعی و صفحات قدرتمندی ایجاد کنید   نقطه‌ی شروع برای افزایش مخاطب در شبکه‌ های اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی برای حساب‌های اجتماعی شماست. این کار نیازمند استفاده از تصاویر نمایه و عکس‌های پروفایلِ دارای برند است. همچنین باید تمام اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید. در توییتر این کار به سادگی و فقط با وارد کردن بیوگرافی ۱۶۰ کاراکتری، لینک وب‌سایت، و مکان انجام می‌شود. در فیسبوک باید شرحی کوتاه، لینک وب‌سایت، آدرس و شماره تلفن را وارد کنید. به طور خلاصه، تا جایی که می‌توانید، فیلدهای موجود در پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی خود را پر کنید.   پس از پر کردن فیلدها و پیش از شروع جستجو برای جذب مخاطب، چند (پنج تا ده) مطلب را به اشتراک بگذارید. این کار موجب می‌شود تا افرادی که از حساب‌های اجتماعی‌تان بازدید می‌کنند، شما را دنبال کنند. اگر نمی‌دانید چه مطالبی را ارسال کنید، کارهای زیر را انجام دهید:   ۲. محتوای باکیفیت به اشتراک بگذارید   حتی پیش از آنکه استارتاپ‌تان کاملا شروع به کار کند، با به اشتراک‌گذاری محتوای مورد پسندِ مخاطب هدف‌تان، جذب مخاطب در بیشتر شبکه‌ های اجتماعی را شروع کنید. برای نمونه، اگر استارتاپ شما مربوط به وسیله‌ای برای بازاریابی در فیسبوک است، مطالبی در مورد فیسبوک را به اشتراک بگذارید. این مطالب می‌تواند شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و غیره باشد که توسط شما یا دیگران ایجاد شده است. ۳. از امکانات دوست‌یابی استفاده کنید بیشترِ شبکه‌ های اجتماعی، برای اتصال شما با افرادی که می‌شناسید، راهی دارند. توییتر به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل جستجو کنید، فیسبوک نیز به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و از جستجوی پیشرفته‌ی افراد استفاده کنید. اینستاگرام در اپلیکیشن خود، شما را به سمتِ دوستان فیسبوک‌تان که در اینستاگرام نیز حساب دارند، راهنمایی می‌کند. لینکدین به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و بر اساس اطلاعات پروفایل‌تان، همکلاسی‌ها، همکاران فعلی و سابق‌تان را به شما پیشنهاد می‌دهد.   ۴. در وب‌سایت‌تان، لینک برترین حساب‌های اجتماعیِ خود را وارد کنید می‌توانید این کار را با اضافه کردن آیکون‌های کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه های اجتماعی به هدر (header)، پانوشت (فوتر)، و نوار کناری (سایدبار) سایت، انجام دهید. همچنین می‌توانید دکمه‌های رسمی هر یک از شبکه های اجتماعی را در وب‌سایت خود قرار دهید. می‌توانید دارایی‌های برند (brand assets) رسمی، دکمه، نشان (badge) و ابزارک‌ها (widget) را در فیسبوک (دارایی‌های برند و دکمه‌ساز (button generator))،توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید. می‌توانید آیکون‌های شبکه های اجتماعی را در وب‌سایت‌های دانلود تصاویر استوک (آماده)، مانند DepositPhotos نیز بیابید.   ۵. در امضای ایمیل‌تان، به برترین حساب‌های اجتماعی خود لینک بدهید با اضافه کردن لینک حساب‌های اجتماعی برتر خود در امضای ایمیل‌تان، تمام کسانی که از طریق ایمیل با شما در تماس هستند از استارتاپ شما اطلاع می‌یابند. این کار را می‌توانید با استفاده از آیکون‌های کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه های اجتماعی یا لینک‌های متنی استاندارد انجام دهید. می‌توانید از سرویس‌هایی مانندWiseStamp برای ایجاد امضاهای حرفه‌ای و دارای لینک به صفحات خود در شبکه های اجتماعی، استفاده  کنید.   ۶. حساب‌های‌تان در شبکه های اجتماعی را ترویج متقابل (Cross-promote) کنید آیا در گذشته حسابی ایجاد کرده‌اید که دارای مخاطبان بسیار زیادی است؟ از اعضای آن حساب بخواهید تا در حساب دیگر شما نیز عضو شوند. می‌توانید این کار را به سادگی و مثلا با ارسال یک توییت به دنبال‌کنندگان حساب توییترتان انجام دهید و در آن از آنها بخواهید که اگر در پینترست (Pinterest) نیز عضو هستند، در آنجا نیز شما را دنبال کنند. می‌توانید از یک حساب اجتماعی، به حساب اجتماعی دیگر نیز لینک بدهید. برای نمونه، پینترست به شما اجازه می‌دهد تا به توییتر و فیسبوک لینک بدهید. Woobox که اپلیکیشن‌سازِ فیسبوک است، اپلیکیشن‌هایی  دارد که به شما امکان می‌دهد تا به صورت رایگان، به صفحه‌ی فیسبوک خود تب‌هایی را برای توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنید.   نکته‌های مختصِ توییتر: ۷. مخاطبان هدف خود را در توییتر دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید توییتر به شما اجازه می‌دهد که حداکثر ۵۰۰۰ نفر را دنبال کنید. وقتی دیگران شروع به دنبال کردن شما می‌کنند، می‌توانید افراد بیشتری را دنبال کنید. وقتی دیگران را در توییتر دنبال می‌کنید، به آنها اطلاع داده می‌شود که دنبال شده‌اند. علاوه بر دنبال کردن افراد، چت کردن با آنها را نیز شروع کنید.   برای یافتن افرادی که می‌توانند مخاطبان هدف شما باشند، از بخش جستجوی توییتر استفاده کنید. توییتر واژه‌های کلیدی را در بیوگرافی افراد و توییت‌های آنها جستجو می‌کند. وقتی توییتی از کسی می‌بینید که می‌توانید به آن پاسخ دهید، حتما این کار را انجام دهید. اگر آنها پاسخ شما را دوست داشته باشند، ممکن است که شما را دنبال کنند. ۸. از تبلیغات توییتر استفاده کنید   اگر بودجه‌ای برای تبلیغات دارید، می‌توانید از تبلیغات توییتر استفاده کنید. توییتر، حساب شما را به مخاطبان هدف نشان داده و آنها را ترغیب می‌کند که شما را دنبال کنند.   نکته‌های مختصِ فیسبوک: ۹. از صفحه‌ی فیسبوک‌تان برای «لایک کردن» صفحه‌های دیگر استفاده کنید اگر بر روی پیکان کشوییِ (drop-down arrow) نزدیکِ عکس خود، در سمت راستِ بالایِ داشبوردِ فیسبوک‌تان کلیک کنید، با انتخاب صفحه‌ی فیسبوک‌تان از فهرستِ نمایش داده شده، می‌توانید از آن استفاده کنید. با این کار می‌توانید سایر صفحه‌های فیس‌بوک را «لایک» کنید و در آنها کامنت بگذارید. صفحاتی که مخاطبان هدف شما در آنها عضو هستند را بیابید و از طریق صفحه‌ی خود با آنها ارتباط برقرار کنید.   ۱۰. پروفایل‌تان را برای دنبال‌کنندگان فیسبوک باز بگذارید تنظیماتی در فیسبوک وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید به دیگران اجازه دهید تا پروفایل شخصی شما را دنبال کنند. با این کار، تمام به‌روز‌رسانی‌های عمومی‌ِ به اشتراک گذاشته شده را در فید اخبار (newsfeed) با دنبال‌کنندگان‌تان به اشتراک می‌گذارید، بدون اینکه مجبور باشید آنها را به عنوان دوست بپذیرید. این کار موجب می‌شود که مخاطبان‌تان را افزایش دهید و کسب‌و‌کارتان را به آنها عرضه کنید، و در عین حال، مسائل خصوصی خود را خصوصی نگه دارید.   ۱۱. در گروه‌های فیسبوک شرکت کنید راه دیگرِ استفاده از پروفایل شخصی‌تان در فیسبوک، شرکت کردن در گروه‌های مرتبط با خدمات یا کالای ویژه‌ی شماست. گروه‌هایی را که مخاطبان هدف‌تان به آنها علاقه‌مند هستند، بیابید و به آنها ملحق شده و در بحث‌ها شرکت کنید.   نکته‌های مختص اینستاگرام، که موجود کاملا متفاوتی در اکوسیستم شبکه های اجتماعی است: اگر بدانید که چگونه باید از پیچیدگی‌های این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنید، می‌توانید تعداد بسیار زیادی از دنبال‌کننده‌های اینستاگرام را به دست بیاورید.   ۱۲. دیگران را در اینستاگرام دنبال کنید مانند توییتر، در اینستاگرام نیز وقتی دیگران را دنبال می‌کنید، به آنها اطلاع داده می‌شود. می‌توانید با جستجوی هشتگ‌هایی که فکر می‌کنید مخاطبان هدف‌تان در زمان ارسال عکس استفاده می‌کنند، آنها را بیابید. سپس آنها را دنبال کنید و از طریق گذاشتن کامنت زیر عکس‌ها و ویدئوهای‌شان در فید اخبار، با آنها ارتباط برقرا کنید.   ۱۳. در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید زمانی که عکس یا ویدئویی را به اشتراک می‌گذارید، حتما در شرح عکس (کپشن) از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای یافتن عکس‌های مربوط به موضوعات خاص، از هشتگ استفاده می‌کنند. وقتی کاربران با استفاده از هشتگ، عکس یا ویدئوی شما را مشاهده کرده و وارد صفحه‌ی شما می‌شوند، می‌توانند با کلیک بر روی دکمه‌ای نزدیک نام‌تان، شما را دنبال کنند.   نکته‌های مختص لینکدین: جذب مخاطب در لینکدین دشوار است، زیرا هدف لینکدین این است که هر کس، تنها با افرادی ارتباط برقرار کند که آنها را به خوبی می‌شناسد. ولی لینکدین برای ارتباطات بنگاه به بنگاه (B2B) (ارتباطات میان شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها) بسیار عالی است.   ۱۴. در گروه‌های لینکدین شرکت کنید عضویت در گروه‌های لینکدین برای ایجاد ارتباط با سایر اعضای فعال لینکدین، بسیار عالی است. در بحث‌ها شرکت کنید و پاسخ‌های باارزشی به سوال‌ها بدهید و دیگران را علاقه‌مند به ایجاد ارتباط با خود کنید.   ۱۵. زیرِ پست‌های لینکدین کامنت بگذارید لینکدین به اعضای خود اجازه می‌دهد تا مطالبی را ارسال کنند و برخی از این اعضا، هزاران دنبال‌کننده دارند. افراد مرتبط با کالا یا خدمات ویژه‌ی خود را که دنبال‌کننده‌های زیادی دارند، پیدا کنید و آخرین پست‌های آنها را دنبال کنید و در کامنت‌های زیر آن پست‌ها، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. ]]> وبلاگ Sun, 06 Aug 2017 08:58:35 GMT http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/97135/۱۵-نکته-افزایش-مخاطب-شبکه-های-اجتماعی سخن وبلاگ "خونبها" با نمایندگان مجلس http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/85320/سخن-وبلاگ-خونبها-نمایندگان-مجلس به گزارش عصرهامون به نقل از همه با هم، حضور گسترده همراه با رقابت و توأم با نظم و آرامش حاکم بر فضای انتخابات بی‌گمان دلیل روشنی بر عظمت و اقتدار ملی نظام اسلامی بود که با لبیک به مقام معظم رهبری و حضور در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که مردم قدرشناس نعمت استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی هستند و این حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای باعث شد دشمنان نظام انگشت به دهان بمانند و این مردم بودند که با حضور گسترده و مشارکت حداکثری خود در پای صندوق های رای امید دشمن را به یاس تبدیل کردند. و در این بین مردم امید دارند تا کندیدای مورد انتخاب آنها به مشکلات موجود در شهر و دیارشان رسیدگی کنند. در همین راستا الهه زاهدی یک وبلاگ نویس جوان در خصوص انتظاراتی که از یک نماینده مجلس دارد، اظهار داشت: یک نماینده باید در چارچوب قانون پیگیرمطالبات مردم باشد. مدیر وبلاگ خونبها، با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از جوانترین استان های کشور است اما مردمانش از بیکاری رنج می برند،ادامه داد: رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای جوانترین استان کشور باید از اولویت های نمایندگان باشد چرا که این بیکاری معضلات زیادی را برای مردم استان به وجود آورده است. زاهدای با اشاره به مردمی بودن نمایندگان افزود: نمایندگان بعنوان وکیل مردم به مجلس ورود پیدا می کنند پس باید به عنوان یه وکیل در رسیدگی به مشکلات مردم استان تلاش کنند. این وبلاگ نویس بیان کرد: استان ما به عنوان یک استان محروم و ناامن شناخته شده در صورتی که از امنیت خوبی برخوردار است نمایندگان باید واقعیت های استان را نشان دهند و این مهر نا امنی را از پیشانی استان بردارند تا شاید راهی رای ورود سرمایه گذاران به استان باشد. وی در پایان گفت: نمایندگان آگاه باشند که این فرصت چهارساله به زودی به پایان می رسد و مردم نیز نظاره گر عملکرد شما در این مدت خواهند بود پس بیایید با انجام خدمات صادقانه و تلاش وافرانه قبل از آنکه فرصت جبران از دست برود در ساختن استانی در شان و منزلت مردم شریف آن کوشایی لازم را داشته باشیم. ]]> وبلاگ Tue, 07 Jun 2016 03:30:15 GMT http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/85320/سخن-وبلاگ-خونبها-نمایندگان-مجلس