کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان‌های تکفیری مطرح شد:

سیستان وبلوچستان الگوی منطقه در بحث وحدت، انسجام و اتحاد است/ امروز به برکت انقلاب اسلامی با اقتدار و عزت زندگی می کنیم

6 اسفند 1396 ساعت 9:19

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق در همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان‌های تکفیری گفت: سیستان وبلوچستان الگوی منطقه در بحث وحدت، انسجام و اتحاد الگو است.


به گزارش عصرهامون، صبح امروز همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سردار عبدالله پور معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار محمد مارانی فرماند قرارگاه قدس جنوب شرق و جمعی از علما و روحانیون سیستان و بلوچستان، در دانشگاه ولایت ایرانشهر آغاز شد.

داوود شهرکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در این همایش ضمن خیر مقدم به تمامی حاضرین در جلسه اظهار کرد: این همایش لبیکی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران کنگره ملی شهدای سیستان وبلوچستان است که ایشان به دو نکته مهم مبنی بر باهوشی مردم استان ودیگری معرفی این استان به عنوان پایلوت وحدت در سطح جهان اسلام اشاره کردند.

وی گفت: دشمن بعد از اینکه مایوس شد که با جنگ سرد و مقابله بیرونی بتواند به کشور و مملکت ایران اسلامی آسیب برساند به دنبال استفاده از جنگ نرم و ابزارها مربوط به آن به ویژه تفرقه افکنی و اختلاف بین مردم و نظام پرداخت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: ایران کشوری با قومیت های مختلف است که تنوع مذاهب به وفور در آن وجود دارد بر همین اساس اگر مردم بیدار و هوشیار نباشند دشمن از این مورد سواستفاده می کند.

 شهرکی با بیان اینکه اهمیت وحدت شیعه و سنی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: شرایط امروز منطقه، جهان اسلام و خصوصا کشور ما شرایط ویژه ای است لذا نیاز امروز ما وحدت و برداری است که قشر روحانی در افکار عمومی تاثیر گذاری بسزایی دارند و این همایش می تواند بر وحدت مردم در منطقه بیافزاید.
 

سیاست خارجه نباید نگاهش به اجانب باشد
حجت الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر در ادامه این همایش بیان کرد: در سیاست خارجی نباید نگاه ما به سوی اجانب و بیگانه باشد اگر این شد آنها را محرم گرفته و فرزندی به نام برجام متولد می شود؛ این نتیجه اعتماد به بیگانگان است.

وی گفت: در اقتصاد اصلی ترین و محوری ترین مسئله مبارزه با ربا است اگر به آن عمل نکردیم طبل جنگ با خدا را به صدا در آورده ایم.
ابطحی با بیان اینکه نظام اسلامی شاکله ای دارد، افزود: در کشور اسلامی باید مسئولین در تراز نظام اسلامی باشند اگر مسئولی در این مسیر حرکت نکند در مسیر طاغوت بودن حرکت می کند.

وی با بیان اینکه مسئولین نظام اسلامی باید متدین، معتقد به مبانی اسلام و ساده زیست باشند، ادامه داد: به عنوان کسانی که اهل علم هستیم وظیفه داریم دعوت کننده مردم باشیم به عبادت پروردگار؛ علما اطباء جامعه هستند همانطور که پیغمبر(ص) از نظر امیرالمومنین (ع) طبیب بود علما هم باید دردهای جامعه اسلامی را بشناسند امروز مهلک ترین دردی که عارض بر هیکل جامعه اسلامی شده و هر سه نسل امت اسلام را نابود کرده است تکفیر است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه یک عجوزه منفوره آمریکایی می گوید ما داعش را ایجاد کرده ایم علمایی که مشوق داعش بودند و فتوا به نفع داعش می دادند اگر غیرت اسلامی داشتند با شنیدن این حرف باید سکته می کرده و می مردند که در لباس عالم اسلامی منسک دست آمریکا و پیاده نظام آن شده اند.

برجام، نتیجه اعتماد به بیگانگان است
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد معارف اهل سنت و شیعه یکسان است، گفت: هنر وحدت این است که انسان با وجود اختلافاتی که وجود دارد دست برادری دهد و نقاط اختلافی هم را بشناسیم و برجسته نکنیم و آنها را بپذیریم و با هم وحدت داشته باشیم.
 

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیز در همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری بیان کرد: وحدت، انسجام و همبستگی که در این منطقه وجود دارد همان کلام نورانی رهبر معظم انقلاب است که نمونه عینی وحدت در سیستان وبلوچستان است.
وی افزود: نقش شما به عنوان مبلغان نقش بسزایی است اینکه شما در جاهای مختلف روستاها، شهرها، خارج از حوزه شهر، استان و منزل خود برای تبلیغ دین می روید بسیار ارزشمند است.

وی گفت: باید بدانیم رسالتی را انجام می دهیم که در فردای قیامت از ما سوال می شود که چه کرده ایم آیا مردم را به هم وصل کرده ایم یا نه جدا ؟ این وظیفه شما علمای اهل تشیع و تسنن است و ما باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

سردار مارانی با بیان اینکه یقینا وظیفه علما وصل کردن مسلمانان به هم است، ادامه داد: رسالتی که پیامبران مکرم اسلام(ص) برای دین، احیا و تبلیغ دین داشتند وظیفه ما هم همین است اما در بحث تکفیر باید دقت کرد یک عده با نام اسلام و پرچم اسلام و نام دین تیشه بر ریشه دین می زنند که اینها مسلمان هم نیستند و شما علما و مبلغان دین باید اینها را به عنوان عالم به مردم معرفی کنید.

وی با بیان اینکه امروز به لطف خداوند متعال در سیستان وبلوچستان در بحث وحدت، انسجام و اتحاد الگو هستیم، افزود: به کارگیری برادران اهل سنت بیش از آن چیزی که فکر کنید در بحث امنیت در دسته های رزمی در منطقه که در حال فعالیت هستند و به مبارزه با تروریست ها انجام وظیفه می کنند این ستودنی است.

سیستان وبلوچستان الگوی منطقه در بحث وحدت، انسجام و اتحاد است
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق ادامه داد: در پاسگاه 171 میل مرزی سراوان وقتی تروریست ها به پاسگاه مرزی حمله کردند برادران شیعه و سنی، پاسداران و  بسیجیان در کنار هم بودند، آن تروریست نامسلمان صدا می زند برادران بلوچ ما با شما کار نداریم شما این شیعه ها را تحویل دهید آن برادر اهل سنت می گوید ما یک مسلمانیم شیعه و سنی فرقی ندارد ما در کنار هم هستیم اتفاقا شما با ما سروکار دارید نه بردران اهل تشیع و می ایستد تا شهید می شود؛ این برادر عزیز اهل سنت شهید می شود تا  شیعه زنده بماند این برای ما افتخار است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در جبهه های جنگ بیش از 200 هزار شهید تقدیم کردیم شیعه وسنی در کنار هم برای حفظ اسلام به دفاع پرداختند اینها یعنی وحدت، اتحاد و انسجام و امروز افتخار داریم در این منطقه خدمت گذار شما باشیم و در زمینه های امنیت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و غیره به افرادی که نیازمند هستند کمک کنیم.

سردار مارانی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی پرداخت و گفت: فرصت باز کردن تک تک اقدامات وجود ندارد؛ در ابعاد اشتغالزایی، عمران روستایی، مسکن، مدرسه، بهداشت و درمان، آبادانی و غیره به لطف خدا با سربلندی و افتخار عرض می کنیم اقدامات شایسته ای انجام داده ایم.

وی ادامه داد: قریب به 195 مدرسه را سپاه بدون نیاز به کمک دولت در این منطقه ساخته است، 26 مدرسه هم اکنون در منطقه سراوان شهر سرباز در دستور ساخت قرار داده است و بیش از هزار و 500 مسکن برای نیازمندان ساخته و باز هم می سازد، اینها نمونه ای از اقدامات سپاه در این عرصه ها است.

وی در ادامه بیان کرد: باید در کنار هم باشیم تا از اسلام و مسلمین دفاع کنیم و به عنوان الگو در جهان مطرح شویم همان گونه که مطرح هستیم تا دین و اسلام را تبلیغ کنیم؛ آن چنان که واقعیت است آن را به جهانیان نشان دهیم.

سردار مارانی در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از  آدم های معلوم الحال در بعضی جاها صحبت هایی می کنند که این جای گله است باید جلو آنها را گرفت اجازه نداد اینها بر علیه اسلام  و وحدت و انسجام مردم حرف بزنند این وظیفه و تکلیف شما بزرگواران و علمای دین است چه آنهایی که در لباس علمای دین هستند چه لباس شخصی؛ دشمن برای اهل سنت و تشیع دل سوزی نمی کند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق گفت: امروز خدمت نظام و انقلاب و دلسوزی رهبر معظم انقلاب را نسبت به آحاد مردم می بینید باید مبلغ اینها باشید اگر نباشید فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

وظیفه علما بیدار کردن مردم و بصیرت دادن به آنهاست
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ما در حاشیه این همایش اظهار داشت: وظیفه علما در تمام ادوار و احوال و شرایط بیدار کردن مردم و بصیرت دادن و آگاه نمودن مردم است چرا که وظیفه علما برگرفته از وظیفه انبیاست.
وی با تاکید بر آیات قران کریم افزود: ما هیچ پیامبری را مبعوث نکردیم مگر برای انجام دو وظیفه اول اینکه به خدا ایمان بیاورند و محبوب واقعی خود را خدا بدانند و در مقابل هیچ نیرو و قدرتی به کرنش وا نیایند و پرستشان فقط و فقط برای خدا باشد و رسالت دوم  اینکه مردم را علیه طواغیت زمان بشناسانند و به مردم شجاعت و شهامت و بصیرت بدهند.
وی بیان داشت: امروز همه بشر چه آزاد و غیر آزاد می دادند طاغوتی غیر از امریکا نیست و آمریکا به گفته امام (ره)شیطان بزرگ است و در راس طواغیت قرار دارد و اگر علما او را به عنوان شیطان بزرگ معرفی نکنند و به مثل امام فریادها را منسجم علیه آمریکا سازماندهی نکنند به نظر می رسد به وظیفه خود عمل نکردند.
وی گفت: در این همایش دکتر بروجردی خیلی زیبا سخنرانی کرد و چهره امریکا و انگلیس و کشورهای طاغوتی غرب را کاملا در اینجا به تصویر کشید و این همان نقش علما است که انجام دادند و نقش علما چیزی غیر این نیست که ایمان به خدا را در مردم افزایش بدهند و اعتقاد مردم و روحیه پرستش را بالا ببرند و هم در خصوص طواغیت روح سلحشوری و مقابله و مبارزه و ستیز با استکبار را بوجود اورند.

اگر علما و روحانیون با احساس مسئولیت رسالت خود را در مقابله با تکفیری ها انجام دهند هیچ خطری امت اسلام را تهدید نخواهد کرد
 نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این همایش گفت: سیر تاریخی مرتبط با جریان تکفیری برمی گردد به خوارج که در قرن اول بودند و با اهل بیت و جریان عاشورا مخالف بودند و حضرت علی(ع) و طرفداران امام حسین(ع) را به شدت تکفیر می کردند و بعد از آن در پایان قرن اول و اوایل قرن دوم هجری این تفکر در شاخ افریقا به نام وهابیت انتشار یافت چون کسی که این تفکر را احیا کرد در اون برهه از زمان شخصی به نام عبدالوهاب ابن عبدالرحمان ابن رستم بود و نهضتی به نام وهابیت تاسیس کرد و همین تفکر خوارج را دنبال می کرد و چون تفکر افراطی بود پذیرش نداشت و در همان ایام منقرض گردید.

وی افزود: تفکیری های الان که منشا ان همان است و خود را مسلمان می دانند و دیگر مسلمانان را تکفیر می کنند اینها یک قبیله هستند که پایگاه مردمی ندارند و مذهبشان عمق علمی ندارد و علمشان در ارتباط با دین و مذهب سطحی است.

وی با اشاره به آیات قران که میگوید "جاء الحق و ذالحق الباطل" گفت: نبرد بین حق و باطل از حضرت ادم شروع شده و تا خاتم و به قیامت ادامه دارد و خیلی هم مهم نیست؛ آنچه مهم است رسالت و وظیفه ما در مقابل این جریانات انحرافی است. چون علما جزو افرادی هستند که در هر جامعه ای دارای منبر و مخاطب هستند و حرفشان در هر ملتی جای دارد اگر علما با احساس مسئولیت و انجام مسئولیت در این مسیرگام بردارند  و نقش اساسی خود را در مبارزه با تکفیری ها و هر جریان انحرافی دیگر به خوبی ایفا کنند هیچ خطری امت اسلام را تهدید نمی کند.

امروز به برکت انقلاب اسلامی با اقتدار و عزت زندگی می کنیم
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی یک درخت تنومند است که آمریکا و هم پیمانانش در مقابل آن هیچ غلطی نمی توانند بکنند، اظهار کرد: برای ما به عنوان ملت بزرگ ایران نعمتی از این بزرگتر وجود ندارد که زندگی با عزت داریم؛ چهل سال قبل در حذیذ ذلت بودیم 60 هزار مستشار آمریکایی بر همه امورات ما حاکم بودند آنچه که خداوند متعال برای ما به عنوان مسلمانان تکلیف کرده زندگی با عزت است به گونه ای که در بطن زندگی اسلامی ذلت ممنوع است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی با اقتدار و عزت زندگی می کنیم، گفت: این تعبیر زیبای امام حسین(ع) که فرمودند "بر ذلت زندگی کردن از ساحت ما به دور است" ما در یک چنین شرایطی در کشور به عنوان ملت ایران زندگی می کردیم دوستان و علمای ارجمند مستحضر هستند سنت های الهی ثابت است آدم وقتی تمکین کند در مقابل ظلم با ذلت زندگی می کند اما وقتی به دستور خدا عمل کند پیروز و سربلند است؛ لذا ملت بزرگ ایران با دم مسیحایی حضرت امام راحل این گام بلند را برداشتند هزاران جوان تقدیم کردند با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند و برای اولین بار در جهان اسلام حاکمیت الله و قرآن را رقم زدند این دستور الهی است.

وی ادامه داد: باید از این نعمت الهی هم سخن گفت و هم امانت داری کرد زیرا این امانتی است که شهدا در اختیار ما قرار دادند و آفرین بر این ملت و نظام که امانت دار خوبی بر امانت شهدا بودند.

بروجردی تصریح کرد: آمریکا همان کسی است که حضرت امام راحل فرمودند "هیچ غلطی نمی تواند بکند" و به راستی هم هیچ غلطی نتوانست بکند آمریکا، انگلیس و ایادی وابسته به آنها در برابر خدا و ایمان ملت ایران هیچ هستند.

وی بیان کرد: امروز افتخار می کنیم در مرزهای ما اهل سنت در کنار برادران بسیجی می ایستند همان گونه که سردار مارانی گفت آفرین بر این غیرت و این یعنی عزت.
 
جنگ دشمنان جنگ با اسلام و وحدت امت مسلمان است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی ها سوال می‌ کنند که چرا شما در  سوریه و عراق حضور پیدا کرده اید اول به دعوت رسمی این دولت ها برای مبارزه با جریان های تکفیری و داعش بود ما سر خود نرفته ایم دوم اینکه داعش به فرموده رهبر ولیده آمریکا است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: چندین بار آمریکایی ها در ماه های اخیر سران داعش را نجات دادند برای انتقال آنها به شمال افغانستان، لیبی و یمن تا به طور مستمر در جهان اسلام مسلمان، مسلمان را بکشد تا رژیم صهیونیستی با یک لبخند آرام بنشیند و نظاره گر باشد این استراتژی آمریکا است.

بروجردی با بیان اینکه آمریکا داعش را ایجاد کرد، افزود: اگر ما ورود پیدا نمی کردیم همان بلایی که ناتو به سر لیبی آورد که امروز یک حرج و مرج کامل سیاسی و امنیتی بر این کشور حاکم است سوریه هم همین گونه می شد و بعد نوبت لبنان و عراق بود.

 وی با تاکید بر این موضوع که جنگ آنان جنگ با اسلام و وحدت امت مسلمان است، افزود:  آفرین بر این ملت و شما علمای گران قدر که این توطئه ها را خنثی می کنید و واقعا وظیفه بسیار سنگینی است؛ علما وظیفه سنگینی در روشنگری فکری و فرهنگی مردم بر عهده دارند.
 
دشمن می خواهد جوانان ما را از فرهنگ اصیل اسلامی تهی کند
وی یک میدان دیگر جنگ را جنگ فرهنگی تحمیلی دانست و ادامه داد: دشمنان می خواهند جوانان ما را از فرهنگ اصیل اسلامی تهی کنند و به انحراف بکشانند شیعه و سنی برایشان فرقی ندارد می خواهند از اعتقادات دینی و اسلامی شان دور کنند.

بروجردی افزود: یک میدان جنگ دیگر ما جنگ اقتصادی است ما کشوری هستیم که بیشترین مخلوقات دنیا را در اختیار داریم حتما باید بر مبنای باورهای ملی همان خودباوری که امام راحل و بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری تحول ایجاد کنیم؛ باید در این جنگ اقتصادی هوشمندانه مبارزه کنیم همانگونه که در جنگ نظامی مبارزه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: جنگ بعدی مبارزه با مواد مخدر است از زمان حضور نیروهای ناتو در افغانستان؛ در دوران حاکمیت طالبان خط تولید 200 تن بود سقف تولید 2هزار تن حالا سقف تولید 8 هزار تن شده یعنی چهار تا چهل برابر افزایش پیدا کرده؛ مسئول مواد مخدر در ناتو انگلیس همان دشمن شناخته شده قدیمی در منطقه است، بر اساس اطلاعاتی که داریم با هواپیماهایی 330 مواد جابجا می کنند تا میلیون ها جوان مسلمان معتاد شوند.

وی گفت: ما میدان های متعدد داریم فرصت هم نداریم فرصت اختلاف ظلم به جهان اسلام است باید دست در دست همدیگر با اتکال به آموزه‌های الهی و دینی دسیسه های دشمنان را خنثی کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امید است با اتکاء به ذات اقدس الهی و با اجرای دستورات خداوند و فرامین قرآنی بتوان مشکلات این مقطع از انقلاب اسلامی را پشت سر بگذاریم و در این میدان ها همچون دوران جنگ تحمیلی سربلند باشیم.
 

انتهای پیام/


کد مطلب: 101488

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/sound/101488/سیستان-وبلوچستان-الگوی-منطقه-بحث-وحدت-انسجام-اتحاد-امروز-برکت-انقلاب-اسلامی-اقتدار-عزت-زندگی-می-کنیم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir