تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
محمد علی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت : با توجه شرایط مطلوب اقلیمی، "جلگه" قطب کشاورزی استان است و در آینده نیز با تلاش کشاورزان قطب تولید محصولات ارگانیک کشور خواهد شد.
ارتقای کشاورزی با توسعه کشت قراردادی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی است
به گزارش عصرهامون، محمد علی نیکبخت ظهر امروز در روز مزرعه خارج از فصل در جمع کشاورزان منطقه جلگه با اشاره به استعدادهای زراعی و باغی و شیلاتی بیان کرد: برای دستیابی به کشاورزی اقتصادی وتجاری، تکمیل زنجیره ازرش محوری ترین اقدام است و سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز برای توسعه کشاورزی در منطقه،  کشت قراردادی را در اولویت کار خود قرار داده است.

طوقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به تولید بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزارتن محصولات زراعی گفت: از این میزان تولید،  ٣۶۴ هزارتن آن به تولید انواع سبزیجات شامل پیاز،  گوجه‌فرنگی،  بامیه،  فلفل و... اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سهم تولید گوجه‌فرنگی در فضای باز از کل تولید سبزیجات، بیش از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان ،سه نوبت گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢ هزار هکتار گوجه‌فرنگی در سیستان وبلوچستان کشت شده است.

وی عمده مناطق تولید کننده گوجه‌فرنگی استان را در شهرستان های زرآباد ، چابهار،  فنوج،  دشتیاری،  دلگان و خاش ذکر کرد و افزود: به دنبال استفاده از ارقام با عملکرد بالا و کیفیت و بازار پسندی بیشتر و از طرفی کشت قراردادیمی‌باشیم.

طوقی تصریح کرد: با کشت الگویی کشت گوجه‌فرنگی در منطقه و نتایج مطلوبی که حاصل شده  برای تغییر الگوی کشت و توسعه اقتصادی گوجه‌فرنگی در منطقه با همیاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در منطقه با سرمایه‌گذاری این شرکت  راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است در سیستان وبلوچستان طی سال زراعی جاری بیش از ۴ هزار هکتار کشت قراردادی انجام شده است.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcjtievxuqexiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما