ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> شرافت و نجابت مردم کویر اعم از شیعه و سنی زبان زد خاص و عام است افزایش 60 درصدی کشفیات در چهار ماهه امسال | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دو مقوله جلوگیری از رشد قانون‌گریزی و همکاری با پلیس را از مهم‌ترین خواسته‌های خود از مردم و اصحاب رسانه عنوان کرد.
شرافت و نجابت مردم کویر اعم از شیعه و سنی زبان زد خاص و عام است/ افزایش 60 درصدی کشفیات در چهار ماهه امسال
شرافت و نجابت مردم کویر اعم از شیعه و سنی زبان زد خاص و عام است/ افزایش 60 درصدی کشفیات در چهار ماهه امسال
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، سردار حسین رحیمی در مراسم تجلیل از مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران سیستان و بلوچستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به اینکه خبرنگاران جزو گروه هایی هستند که تلاش صادقانه و بی وقفه ای را در حوزه اطلاع رسانی برای آحاد و اقشار مختلف جامعه برعهده دارند، اظهار کرد: فضای نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از کشورهای نظام سلطه، فضایی باز است که زمینه آزاد‌اندیشی و آزادی بیان برای افراد وجود دارد که اینها از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امروز موضوع اطلاع رسانی و آگاه کردن جامعه از جریانات مختلفی که رخ می دهد و همراه کردن مردم در تمامی عرصه ها جهت رشد، عمران و تحول در زمینه های مختلف رشد و پویایی جزعی از وظایف خبرنگاران است.
وی با اشاره به اینکه مردم اصلی ترین بازیگران در حکومت جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رشد و آگاهی این قشر از جامعه توسط خبرنگاران صورت می گیرد لذا تقدیر و تشکر اصلی را باید از شما خبرنگارانی کرد که زمینه همراهی و همکاری مردم با نظام را فراهم می کنید.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در این استان خبرنگاران بومی به خوبی به رسالت خود عمل کرده‌اند، افزود: متاسفانه در قاب رسانه‌های ملی آن طور که باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان منتشر و منعکس نشده ‌که می‌طلبد تا سهم استان در این رسانه‌ها نیز حفظ شود.
وی بیان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند نگاه منفی به این منطقه را با انعکاس واقعیت‌ها از بین ببرند، زیرا آنچه از سیستان و بلوچستان به کشور معرفی شده با چهره واقعی آن بسیار متفاوت است.
وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر سیستان و بلوچستان به سمت نظم و امنیت پایدار گام بر‌داشته و اقدامات زیادی توسط نیروی انتظامی با سایر ارگانها در این زمینه برای حفظ امنیت در استان صورت گرفته است.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: امروز ما مفتخریم که می توانیم با اقتدار تمام عیار بگوییم سیستان و بلوچستان دارای امنیت با‌ثبات است، زیرا بیش از 90 درصد جرائم عمومی در سطح خرد و کلانی که در استان رخ می‌دهد را با تلاش و همت زیاد کشف کرده ایم و در این زمینه در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 60 درصد افزایش عملکرد داریم که این یک خیزش در بحث امنیت است.
وی ضمن تشریح عملکرد چهار ماهه نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف به افزایش کشفیات در این مدت اشاره کرد و گفت: در بحث کشفیات مواد مخدر در سال‎جاری 33 تن مواد مخدر کشف کرده‌ایم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در حوزه تصادفات جاده‌ای بیان کرد: سال گذشته این استان در تصادفات جزو رتبه‌های برتر کشور بوده و امروز با کاهش 54 نفری کشته‌ها در محورهای مواصلاتی در مدت فوق مواجه هستیم که آمارها گویای 20 درصد کاهش در این حیطه هم هستند.
وی عنوان کرد: همراهی و همدلی خبرنگاران در این موفقیت‌ها بسیار موثر بوده است، آنها با انعکاس به موقع عملکرد پلیس همگامی وهمراهی خوبی در زمینه کاهش و معضلات اجتماعی با ما داشته‌اند و امیداست این حرکت های جهادی زمینه ساز توسعه، عمران و آبادانی در استان باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه دو مقوله جلوگیری از رشد قانون‌گریزی و همکاری با پلیس از مهم‌ترین خواسته‌های آنان از مردم و اصحاب رسانه است، گفت: همه باید با همکاری و همدلی در این عرصه برای ارتقای امنیت گام برداریم.
سردار رحیمی با بیان اینکه فرهنگ مردم این مرز و بوم یکی از دیرینه ترین فرهنگ های ایرانی است، افزود: شرافت و نجابت مردم کویر اعم از شیعه و سنی زبان زد خاص و عام است و افرادی که دست به اقدامات ضد اجتماعی وامنیتی می زنند جزو این افراد نیستند لذا در این زمینه خبرنگاران وظیفه مهمی در شناسایی مردم مظلوم و شریف مردم سیستان وبلوچستان برعهده دارد واین دو رکن مهم عزم راسخ از سمت خبرنگاران را می طلبد که باید اتحاد و وحدت شیعه و سنی را بیش از پیش به تصویر بکشند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان با تاکید بر اینکه زمینه برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان فراهم است، خاطر نشان کرد: ما بعنوان متولیان نظم وامنیت در جامعه هستیم و هرشخصی که برای سرمایه‌‌گذاری وارد استان بشود، تامین امنیت آن بر‌عهده نیروی انتظامی خواهد بود و ما نسبت به او احساس مسئولیت می‌کنیم.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdchqmnq.23niqdftt2.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما