تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
بزرگترین نشانه های ضعف مدیریتی در یک اداره، برخورد مسئول روابط عمومی به عنوان زبان گویای یک اداره با ارباب رجوع است . گویا برخی از مسئولان نمی دانند روابط عمومی یک شوق اداری است نه یک شغل اداری.
یادداشت/ روابط عمومی زبان گویای یک اداره
یادداشت/ روابط عمومی زبان گویای یک اداره
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از زاهدانه، روابط عمومی پایه اصلی و زبان گویای یک اداره است که می تواند نحوه مدیریت آن اداره را در اذهان عمومی مجسم کند وبه آن رنگ و بو دهد، نشان دهد آن اداره مسئولان دلسوزی برای رفع مشکلات ارباب رجوع و خدمت کردن به مردم را دارد که این وظیفه اصلی تمامی نهاد ها و ادارات است.
زمانی كه صحبت از تكریم ارباب رجوع به میان می آید، تنها احترام ظاهری و برخورد مناسب با آنان مدنظر نیست بلكه منظور اصلی برخورد سازمان و نوع عملكرد آن به گونه ای است كه ارباب رجوع به نحوی شایسته و محترمانه پاسخ خود را دریافت کند. متاسفانه تاكنون در بعضی از سازمانهای دولتی نه تنها به این مهم توجه نشده و ارباب رجوع مورد احترام قرار نگرفته و پاسخ مناسب را دریافت ننموده اند، بلكه ضمـن درگـیر شـدن در بـروكراسی اداری اصطلاحا، به سر دوانده شده كه همانا مصداق بی احترامی و عدم تكریم ارباب رجوع می باشد.
حال وقتی مسئول یک اداره توانایی برقراری ارتباط با ارباب رجوع که هیچ با رسانه ها هم نتواند ارتباط خود را حفظ کند این موضوع اثرسویی بر عملکرد آن اداره دارد.
این یکی از بزرگترین نشانه های ضعف مدیریتی در یک اداره بشمار می رود که کارکنان آن توانایی برقراری ارتباط با ارباب رجوع را نمی داند اما اگر اسمی از پارتی بازی به میان بیاید تا پای جان هم برای برخی ها انجام وظیفه می کنند.
نمی دانم نحوه برخورد برخی از روابط عمومی ها در ادارات با ارباب رجوع ها چگونه است اما برداشت من به عنوان یک خبرنگار از برخی از این مسئولان چیزی جز تاسف به همراه ندارد؛ چرا که بارها اتفاق افتاده که هم حضوری هم تلفنی برای دریافت اخبار با این مسئولان ارتباط برقرار می کنیم اما آنها هیچگونه ارتباطی با یک خبرنگار که بعنوان نماینده بین مردم و مسئولان هستند برقرار نمی کند.
آنچه در این جا ضرورت دارد نقش و جایگاهی است كه روابط عمومی در اجرای این طرح ایفا می كند. روابط عمومی در این عرصه دارای نقش دو سویه است. از آنجایی كه اجرای موثر و موفقیت آمیز این طرح مستلزم تعییر نگرش سازمان نسبت به ارباب رجوع است قبول تكریم ارباب رجوع به عنوان یك فرهنگ سازمانی است، لذا روابط عمومی می تواند با ایجاد یك تعامل میان ارباب رجوع و سازمان نقشی موثر در ایجاد فرهنگ ایفا نماید.
همچنین روابط عمومی می تواند با اطلاع رسانی صحیح و دقیق، ارباب رجوع را نسبت به اقدامات انجام شده در سازمان در راستای پیاده سازی طرح تكریم و نتایج آن در امور ارباب رجوع آگاه نماید.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcaeeni.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما