عالم است .اما آنچه ما شاهد آن هستیم خلاف این رفتار اسلامی است .این گروهک
نه تنها مخالفتی با این رژیم ها ندارد بلکه مطیع اوامر و تامین کننده منافع این رژیم ها
در سطح کشورهای اسلامی و منطقه است .آنچه که امروز در غزه اتفاق می افتد، از
فجیع ترین جنایاتی است که یک حکومت بر علیه مردم بی دفاع انجام می دهد . حال
باید به این نکته توجه کرد که چرا گروهک های تکفیری که داعیه اسلامیت دارند برای
دفاع از این مظلومین به پا نمی خیزند و فتوا به مظلومیت اسرائیل جنایتکار می دهند ؟
می توان گفت که با مشغول شدن کشورهای اسلامی به پدیده داعش و جنایات این گروه ، اسرائیل با خیال راحت و بدور از ترس از حزب الله که در حمایت از سوریه با داعش و حماسی که در کنار داعش بر علیه سوریه می جنگد ، به راحتی به کشتارهای خود ادامه می دهد و هیچ سازمان جهانی هم نیست که جلو این افراد را بگیرد .
کسانی که داعیه اسلام دارند اما از این آیه از قرآن کریم غافل شده اند که خداوند می فرماید :
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ «سوره المائدة، آيه 51» (اى كسانى كه ايمان آوردهايد! يهوديان و مسيحيان را سرپرست و ياور نگيريد، (زيرا) بعضى از آنان يار و ياور بعض ديگرند و هر كس از شما كه آنان را ولىّ خود قرار دهد پس قطعاً از آنان است. همانا خداوند، قوم ستمگر را هدايت نمىكند.) ذكر يهود و نصارا در آيه، از باب نمونه است، وگرنه شكّى نيست كه ولايت هيچ كافرى را هم نبايد پذيرفت.
پیام های این آیه :
1- خداوند از بندگان مؤمنش، انتظارات خاصّى دارد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا ...
2- تبرّى از دشمن، از شرايط ايمان است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا ...
3- اسلام، دين سياست است و تنها به احكام فردى نمىپردازد. «لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ»
4- وقتى يارى گرفتن از كفّار مورد نهى قرآن است، قطعاً در روابط و سياست خارجى، پذيرش ولايت وسلطهى اهل كتاب وكفّار ممنوع است. «لا تَتَّخِذُوا»
5- ولايت كفّار و دشمنان را نپذيريم، چون آنان تنها به فكر هم مسلكان خويشند. «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ»
6- با وجود اختلافات شديد ميان يهود و نصارا، پيوندشان به خاطر نابودى اسلام است. «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ»
7- كفّار تنها نسبت به تعهّدات ميان خودشان وفادارند، ولى نسبت به تعهّدات با مسلمانان پايبند نيستند. لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ ...
8- دولتهاى اسلامى كه ولايت و سلطه كفّار را پذيرفتهاند، از كفّار محسوب مىشوند. «فَإِنَّهُ مِنْهُمْ» (دوستى با هر فرد و گروهى، انسان را جزو آنان مىسازد.)
9- نه كفّار را «ولىّ» خود گردانيد و نه با آنان كه ولايت كفّار را پذيرفتهاند، رابطه ولايت داشته باشيد. «فَإِنَّهُ مِنْهُمْ»
10- نتيجهى پذيرش ولايت كفّار، قطع ولايت خداست. «فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ»
11- تكيه بر كفّار، ظلم است. «لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ»
از سوی دیگر با بررسی اخباری که در رسانه های کشور و جهان در مورد این گروهک اعلام می شود ، می توان به عمق فجایعی که گروهک داعش مرتکب آن شده است پی برد .کشتار بی رحمانه مسلمانان سوریه و عراق ، ذبح افراد نظامی و غیر نظامی ، به دار آویختن نوجوانان و جوانان ، بی حرمتی به اجساد کشته شدگان ، خوردن گوشت کشته شدگان و همه و همه نشانه هایی است دال بر وحشی و ضد انسانی بودن این افراد که به اسم دین در پی نابودی اسلام ناب محمدی هستند و همسان بودن این جنایات با تفکرات ضد اسلامی و نسل کشی مسلمانان توسط اسرائیل غاصب ،خود نشان از همراهی و همدستی این گروه با رژیم اسرائیل است .حمایت نکردن گروه داعش از مسلمانان غزه و اعلام مظلومیت اسرائیل توسط مفتیان این گروه دلیل دیگری بر زاده بودن داعش از رژیم صهیونیستی است .
قرآن کریم درباره حرمت قتل مومنین می فرماید :
«وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَاللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّلَهُ عَذاباً عَظيماً» (نساء، 93) و هركسى فرد باايمانى را از روى عمد به قتل برساند، مجازات او دوزخ است كه جاويدان در آن بماند و خداوند بر او غضب مىكند و از رحمتش دور مىسازد و عذاب عظيمى براى او آماده ساخته است.
آیا این گروههای تکفیری، این آیه را نشنیده اند که خداوند با چنین صراحتی کشتار مسلمانان را تحریم کرده است؟ این افراد به قتل رسیده در کدام دادگاه و با چه دلیلی محکوم به کفر و بی دینی شده اند و کدام مرجع قانونی این حکم را تایید کرده که این چنین وحشیانه کشته شوند ؟ آیا بچه های خردسال و زنان بی گناه جزء کافرانند که کشته می شوند ؟
جمع کثیری از افراد این گروهک مدعی هستند که این کشته شدگان ، نزدیکان ما را به قتل رسانده اند و باید کشته شوند . در پاسخ این افراد قرآن کریم می فرماید :«وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً » « سوره الإسراء، آيه 33» وكسى را كه خداوند، (قتل او را) حرام كرده است نكشيد، مگر به حقّ. وهر كس مظلوم كشته شود، قطعاً براى ولىّ او تسلّط (و اختيار ديه يا قصاص) قرار دادهايم، پس نبايد در كشتن (و قصاص) زيادهروى كند، چرا كه آن (ستمديده به طور عادلانه) يارى و حمايت شده است.
«فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ» يعنى در قصاص بيش از قاتل رانكشيد و يا او را مثله نكنيد، چنانكه در جاهليّت چنين رسم بود كه در برابر يك مقتول، گاهى چند تن از طرف مقابل را مىكشتند. اين آيه مىفرمايد: هيچكس را نمىتوان كشت، مگر بر اساس قانون قصاص.ولىّ مقتول نيز نمىتواند تقاضاى قصاص بيش از يك نفر را داشته باشد كه اين نوعى اسراف و گسترش آدمكشى است.
قتل نفس و آدمكشى از گناهان كبيره است و هر كس در غير مورد قصاص يا فساد، كسى را بكشد، گويا همه مردم را كشته است: «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِى اْلأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النّاسَ جَمِيعاً» «مائده (5): 32.» و كيفر چنين قتلى دوزخ ابدى است: «مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِيها». «نساء (4): 93 » اين كيفر، براى كسى كه اسلحه بكشد و تهديد به قتل كند و بهعنوان مفسد و محارب شناخته شود، نيز ثابت است. «ر. ك: مائده (5): 33. » در جامعههاى جاهلى، قتل و غارت و خونريزى، امرى عادى و معمولى بود. جان و مال افراد، هيچ امنيتى نداشته، به بهانههاى مختلف، مورد تعرض قرار مىگرفت. به درستی که این افراد همسان جاهلان قبل از اسلام هستند و هیچ بویی از اسلام نبرده اند و ابزار دست حکومت های غربی شده اند و منافع آنان را تامین می کنند . افرادى كه دين در قلبشان نفوذ نكرده و سپر تقوا جلوى هوا و هوسهايشانرا نگرفته، بهدنبال فسق و فجور و قتل و غارت و جنايتند. اسلام آمدهاست تا انسانها را تربيت كند و از عالم توحش به تمدن بياورد و به صفات نيكو بيارايد. به همين جهت، احكام و قوانين اسلام با فساد، فحشا، قتل و غارت، بشدت برخورد كرده و مجازاتهاى شديدى براى آنها وضع نموده است.
در آيه 32 مائده قتل ناحق انسان بىگناه را به مثابه كشتن همه انسانها شمردهاست .در اين آيه شريفه مجازاتهاى سختى براى قاتلى كه بناحق فرد مؤمن را بكشد، وعده داده است: جاودانگى در عذاب جهنم، خشم و غضب الهى، دورى از رحمت خدا و عذاب عظيم در جهنم. قرآن در مورد هيچ گناهى چنين مجازاتهايى را وعده نداده و اين نشان دهنده اهميت آن است. حرمت قتل اهل قبله: بخارى در صحيح خود از انس بن مالك از رسول خدا (صلىاللهعليهوآله) نقل مىكند كه فرمود: مَنْ صَلَّى صَلَاتَنَا، وَاسْتَقْبَلَ قِبْلَتَنَا، وَأَكَلَ ذَبِيحَتَنَا، فَذَلِكَ الْمُسْلِمُ الَّذِى لَهُ ذِمَّة اللَّهِ وَذِمَّة رَسُولِهِ، فَلَا تُخْفِرُوا اللَّهَ فِى ذِمَّتِهِ ؛ كسى كه مانند ما نماز بخواند و به طرف قبله بايستد و از گوشت ذبح شده ما بخورد پس او مسلمان است و در پناه خدا و رسول، عهد خدا را درباره او نشكنيد. (صحيح بخارى، ج 1، ص 102، ح 391، كتاب الصلاة، باب فضل استقبال القبلة) پیامبر (صلی الله علیه و آله ) می فرمایند : لَزَوالُ الدنيا جَميعاً أهوَنُ علَىاللَّهِ مِن دَمٍ سُفِكَ بغيرِ حَقٍّ. اگر همه دنيا نابود شود، نزد خدا اهميتش كمتر از خونى است كه بنا حقّ ريخته شود. (10/ 4768؛ الترغيب والترهيب: 3/ 293)
نتیجه اینکه همه اتفاقات ، حوادث و فجایعی که در کشورهای اسلامی در حال رخ دادن است نشان از نسل کشی مسلمانان توسط داعشی که ابزار دست حکومت های غربی و تامین کننده منافع و امنیت اسرائیل در منطقه خاورمیانه است ، بوده و هیچ گونه ارتباطی با ادعای اسلامیت این گروه ندارد و همه ی این اتفاقات از پشت پرده بودن دست اسرائیل حکایت دارد و آلت دست بودن این فریب خوردگان را به روشنی بیان می کند . امتحان کشتار مردم غزه توسط اسرائیل ، بر طبل رسوایی این گروه بیش از بیش کوبید و در میان کشورهای اسلامی باعث رسوایی این گروه شد اما سران برخی کشورهای عربی چشم بر همه جنایات در حال اتفاق بسته اند و در نوکری خود ثابت قدم مانده اند .
«به امید ظهور حضرت حجت (عج) که جهان را پر از عدل و داد کنند .»
انتهای پیام/5269 https://www.asrehamoon.ir/vdcdkn0k.yt09n6a22y.html
asrehamoon.ir/vdcdkn0k.yt09n6a22y.html