تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۶
پررنگ کردن نقش اقلیت‌های مذهبی در آزادسازی مرزبانان در حالی فرضیه «حمایت از اقلیت‌ها با اهداف سیاسی‌» را تقویت می‌کند که این سیاست غیرمتوازن بر امنیت‌ ملی کشورمان نیز سایه افکنده است.
تلاش افراطی‌ها برای تطهیر «جیش‌الظلم»
به گزارش عصرهامون به نقل از فارس، «اختلاف افکنی بین شیعیان و برادران اهل سنت»؛ خطی بود که پس از آزادی مرزبانان ربوده شده از سوی رسانه‌های بیگانه دنبال شد و سعی کردند با وارونه‌نمایی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مذاهب و ادیان در ایران را با بحث‌های قبیله‌ای به چالش بکشند.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم موسوم به جیش‌العدل به عنوان بقایای گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به رهبری فردی به نام عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح الدین فاروقی شکل گرفت و برخی شواهد گویای این نکته است که چارت سازمانی این گروه با مشاوره برخی از اعضای سازمان منافقین بسته شده و منظور از این اقدام تشکیل گروهی تشکیلاتی‌تر و مدون‌تر از گروه ریگی بوده که میزان خطای و آسیب پذیری آن کمتر باشد و از این رو همواره مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار داشته است، طوری که به اعتراف برخی کارمندان سابق سازمان سیا، آنها با هدف مقابله با ایران از این «افراطی‌ها» حمایت کرده‌اند.

*تطهیر خون بازی جیش‌الظلم و ترسیم انسان از گرگ‌های شرق ایران

در حالی که مردم ایران هنوز جنایات این گروهک تروریستی در حادثه سراوان که به شهادت 14 تن از مرزبانان و زخمی شدن 6 نفر از ماموران انتظامی منجر شد را از یاد نبرده بودند که این گروهک تروریستی اقدام به ربایش 5 تن از مرزبانان ایرانی کرد و مدعی شد یکی از این سربازان ایرانی را نیز به شهادت رسانده است.

در همین زمینه شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی با پخش فیلمی از مواضع گروهک ترویستی جیش العدل به حمایت ضمنی از آنها پرداخت و مجری این شبکه با اشاره به این حادثه، موضوع آرامش در مرزهای ایران را زیر سوال برد و مدعی شد آرامشی که با دستگیری عبدالمالک ریگی شروع شد با اقدام اخیر گروه جیش العدل پایان یافته است.

البته بی‌بی‌سی فارسی پیش از این هم در پوشش اخبار مربوط به گروه تروریستی جندالشیطان ملقب به جندالله، موضع حمایتی خود را به نمایش گذاشته بود.

در این سو نیز برخی اصلاح‌طلبان تندرو همگام با رسانه سلطنتی انگلیس به تطهیر خون‌‌بازی جیش‌الظلم پرداختند و جمهوری اسلامی را در صندلی متهم نشاندند!

صادق زیباکلام فعال اصلاح‌طلبی که به اتخاذ مواضع عجیب مشهور است یکی از تندروهایی بود که طی نامه‌ای خطاب به تروریست‌های شرق کشورمان،‌ گروهک تروریستی جیش العدل را به رسمیت شناخت و آدم‌ربایی و آدم‌کشی تروریست‌های جیش العدل را در حد «خطا» و «اشتباه» تنزل داد.

اما نکته قابل توجه در پروسه آزاد شدن مرزبانان ایرانی نوع مواجه برخی گروه‌های سیاسی داخل کشور و رسانه‌های زنجیره‌ای آنها با این قضیه بود که سعی کردند با بهره برداری سیاسی از این ماجرا، به تامین منافع خاص خود پرداخته و همچنان بر طبل قومیت مداری و اقلیت محوری بکوبند.

*آغاز پروسه اختلاف افکنی از سوی غربی‌ها

در واقع پس از اینکه موضوع «قدرنشناسی دولت تدبیر و امید از اهل سنت» به عنوان پارادایم رسانه‌های خارجی در آزادسازی مرزبانان ایرانی مطرح شد، برخی با برخورد قبیله‌ای با پدیده تروریسم و پررنگ کردن نقش اقلیت‌های دینی در آزادی مرزبانان ربوده شده، ساز ناکوکی برخلاف منافع ملی کشورمان کوک کردند و به تفکیک حوزه شیعه و سنی در این زمینه پرداختند و با قهرمان سازی از یکی از علمای اهل سنت سیستان بلوچستان این خط را ادامه دادند.

در همین زمینه خبرگزاری دویچه وله پس از آزادی مرزبانان نوشت «نقش روحانیان سنی به‌ویژه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در آزادی گروگان‌‌های مرزبان ایرانی تعیین‌کننده بود اما مقام‌های ایرانی به‌جای ذکر اقدامات آنان، از عملیات آزادسازی گروگان‌ها صحبت می‌کنند.»

* اختلاف شیعه و سنی، پوشش تفکر خطرناک جیش‌الظلمی‌ها

گروهک تروریستی جیش العدل در حالی در روزهای ابتدایی ربایش مرزبانان مدعی شده بود که برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده از ایران خواسته 50 عضو زندانی جیش العدل و 200 نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران را آزاد کنند که اصولاً هیچکس در ایران به خاطر نژاد، رنگ پوست و دین دستگیر و زندانی نمی‌شود و گذشته از آن زندانیان مرتبط با تروریست‌ها، به دلیل قاچاق، ترانزیت مواد مخدر، جنایت و ترور، در زندان هستند.

در همین زمینه نیز محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ فردی حتی بهاییان به صرف بهایی بودن محاکمه یا از تحصیل منع نمی‌شود، گفته بود: «بازداشت و منع تحصیل افراد به خاطر رنگ، ‌‌نژاد و دین ممنوع است و در کشور ما افراد بسیاری دستگیر می‌شوند و شاید هم شیعه اثنی عشری باشند، اما هیچ یک از آن‌ها که به خاطر شیعه بودن دستگیر نمی‌شوند.»

بنابراین با وجود پایبندی ایران اسلامی به این اصل، گروهک جیش الظلم ناچار است جنایات تروریستی خود را به عنوان یک اختلاف شیعه و سنی نشان دهد و با بزرگ‌نمایی علمای اهل سنت در این قضیه از آن به عنوان اهرمی برای فشار به جمهوری اسلامی استفاده کند.

بنابراین پررنگ کردن نقش اقلیت‌های مذهبی از جمله مولوی عبدالحمید در پایان دادن به این قضیه از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و بیگانه، امری قابل تامل است که فرضیه «حمایت از اقلیت‌ها با اهداف سیاسی‌» را تقویت می‌کند؛ سیاست ناهمگون معاونتی که این روزها اگرچه با هدف «احقاق حقوق اقلیت‌ها» فعالیت می‌کند اما به صورت ناخواسته زمینه اقدامات تروریستی تکفیری‌ها را فراهم کرده و این سیاست غیرمتوازن بر امنیت‌ ملی کشورمان نیز سایه افکنده است.

*نقش مبهم و غیرشفاف مولوی عبدالحمید در قضیه اخیر

اما موضع روحانی سنی مذهب زاهدان در این قضیه چه بود؟

مولوی عبدالحمید‌ امام جمعه اهل‌سنت زاهدان پس از آزادی چهار مرزبان ایرانی گفت که «گروه جیش العدل آمادگی خود را برای مذاکره با دولت ایران اعلام کرده است.»

این اظهار نظر حتی صدای یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت را هم بلند کرد طوری که خطاب به عبدالحمید تاکید کرد « آیا می‌دانید معنای مذاکره با یک گروهک تروریست چیست؟ اگر فرضاً دولت چنین خبطی کند و با این اراذل تروریست، بنشیند، لابد باید از فردا منتظر بود تا گروه های مختلف تروریستی، دست به اعمال جنایتباری زده و سپس از مذاکره دم بزنند.»

حتی روزنامه جمهوری اسلامی نیز درباره نقش مبهم عبدالحمید نوشت: «مولوی عبدالحمید چرا در همان روزهای اول بعد از ربوده شدن مرزبانان برای نجات آنها اقدام نکرد؟»

نقش غیرشفاف مولوی عبدالحمید در این ماجرا از آنجایی نگران‌کننده است که گروهک تروریستی جیش العدل که از کشتن انسان‌های بیگناه هیچ ابایی ندارد، در بیانیه‌ای که به مناسبت آزادی 4 سرباز ایرانی منتشر کرد، با اشاره به این موضوع و با لحنی تهدید آمیز مدعی شد: «این تصمیم خالصانه در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ شد تا ایران هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر اینصورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.»

اما ایران به عنوان یک کشور برخوردار از مذاهب و قومیت‌های مختلف که پس از انقلاب اسلامی طعم زندگی در سایه ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را چشیده‌اند، به عنوان نقطه قوتی محسوب می‌شوند که هرگز به نقطه ضعفی برای میهن اسلامی تبدیل نشده است.

در این زمینه، نمایندگان سنی مذهب خبرگان ملت نیز این القائات و ایجاد دودستگی مذهبی در ایران را بی‌فایده می‌دانند،‌

مولوی نذیراحمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: «در جامعه‌ای که رهبری فرزانه مانند آیت‌الله خامنه‌ای در آن ولایت دارد، وحدت‌شکنی سخت نیست بلکه محال است.»

وی همچنین خطاب به مسلمانان اهل سنت کشور اعلام کرد «طبق آیه قرآن به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه پرهیز کنند و حساب برخی افراد نادان را از نظام جدا کنند.
انتهای پیام/9507 https://www.asrehamoon.ir/vdcfx1dt.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

حمیدرضا
سلام .
مطالبه گر
یا زهرا س