تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۷
بررسی مانور تبلیغاتی دشمن در سیستان و بلوچستان؛

شایعه‌پراکنی ابزار جنگ نرم/از پهباد تا سرقت بانک

افکار عمومی سیستان و بلوچستان طی چند روز گذشته با شایعه‌هایی از جمله سقوط پهباد آمریکایی در استان و همچنین سرقت واهی از یک بانک در تهران و کشتار جوانان بلوچ تحت مانور تبلیغاتی دشمن قرار گرفت.
شایعه‌پراکنی ابزار جنگ نرم/از پهباد تا سرقت بانک
شایعه‌پراکنی ابزار جنگ نرم/از پهباد تا سرقت بانک
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از مهر، طی چند روز گذشته دشمن از هر فرصتی برای تحت شعاع قرار دادن افکار عمومی قالب در سیستان و بلوچستان استفاده کرد تا شاید بتواند از طریق فضای مجازی بر آتش کینه جویی و اختلافات قومی دامن بزند.

شایعه سقوط پهباد آمریکائی در سیستان و بلوچستان تا مانور تبلیغاتی پیرامون یک سرقت واهی از بانک در تهران و کشته شدن ۳ جوان بلوچ در سرقت از این بانک از جمله اخباری بود که همگی در صدد بروز تشنج در جامعه بودند.

از پهباد تا سرقت بانک

روز گذشته یکی از گروه های وابسته به گروه های تروریستی بیانیه ای را با این تیتر انتشار داد: «تا به کی کشتار جوانان بی گناه بلوچ ادامه دارد؟»

در این بیانیه که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد تروریست ها مدعی شدند که «سه جوان بلوچ در پی حمله به یک بانک در تهران به جرم بلوچ بودن در صورتی که ماموران می توانستند آنان را زنده دستگیر کنند مورد قتل قرار گرفتند.»

خبر و عکس های به اصطلاح این واقعه واهی که به صورت گسترده و مربوط به سه جوان کشته شده بر روی برخی از سایت ها وابسته به اشرار و تروریست ها در شبکه های مجازی پخش شد حکایت از تلاش دشمن برای اختلاف افکنی داشت.

از فارس تا تهران

واقعیت اینست خبر و عکس های ربط داده شده به حادثه سرقت از بانک در تهران که حتی اصل سرقت نیز واقعیت نداشت مربوط به متلاشی شدن یک بانک قاچاق مواد مخدر در ۷ اسفندماه ۱۳۹۲ در  استان فارس بود که در پی این حادثه دو مامور نیروی انتظامی نیز به شهادت رسیدند.

در آن عملیات ضمن کشف چهار تن مواد مخدر، سه قاچاقچی مواد مخدر طی درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند که ربط دادن آن عکس ها به اتفاقی واهی به خوبی نشان دهنده تلاش دشمن در حوزه جنگ نرم در دیار مرز نشین شرق کشور است.

هلاکت اشرار

باید هوشیار بود

در همین رابطه عضو کمیسیون امنیت ملی در این رابطه بیان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف مرز بین حریم‌های خصوصی و عمومی در شبکه‌های اجتماعی کمرنگ شده و در مواقعی از بین رفته است و این شرایط به ترویج شایعه در جامعه کمک می کند.

سید باقر حسینی بیان کرد: مدیریت بر شبکه های اجتماعی امری ضروری است، چرا که دشمن از این ضعف در جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می کند، اتفاقی که دیروز شاهد آن بودیم، دشمن با بروز این شایعه در صدد تحریک قومی خاص بود آن هم در شرایطی که استان شاهد روی کار آمدن فرمانده جدید سپاه بود.

وی افزود: دشمن در شبکه های مجازی به دنبال آن است ضمن زیبا و جذاب نشان دادن محیط، یک نیاز عاطفی را نسبت به آن وسیله در جامعه رشد دهد و در نهایت زمانی که جامعه نسبت به آن موضوع وابستگی پیدا کرد، اهداف خود را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ نرم دشمن، بروز شایعه، ترویج احساسات قومی و مذهبی گوشه ای از تلاش دشمن در استفاده از این شبکه های مجازی است، اتفاقی که به خوبی در حادثه اخیر ایرانشهر شاهد آن بودیم که در پی عملیات افتخار آمیز سپاه در متلاشی کردن باند زردکوهی دشمن از طریق شبکه های مجازی سعی در نشان دادن پاک بودن چهره یکی از اشرار داشت و به آن لقب شهید صلح دادند!

عضو کمیسیون امنیت ملی مدیریت بر شبکه های مجازی را امری ضروری دانست و گفت: در فضای مجازی نیز علی رغم  تاکیدات فراوانی که  بر این موضوع وجود داشت می‌توان گفت که اگر این موضوع مدیریت نشود می‌تواند تهدید بزرگی برای جامعه و مردم آن باشد، تهدیدی که روز به روز امنیت ملی را تحت شعاع قرار می دهد.

حسینی به تلاش دشمن از استفاده از شایعه اشاره کرد و تاکید کرد: باید در این زمینه هوشیار بود، برای تكذیب یك شایعه گام نخست، یافتن منبع معتبری است كه اظهاراتش برای عموم اعتبار داشته باشد و به عبارتی نوعی رهبری عقیدتی داشته باشد.

وی گفت: اقدام به موقع نیز از دیگر عوامل موثر در تكذیب موفق یك شایعه است، یافتن زمان مناسب برای تكذیب، اهمیت اساسی دارد و باید مسئولان امنیتی استان به این مساله واقف باشند چرا که افکار عمومی نیازمند جریان شناسی و جریان سازی هستند.

انتهای پیام/9031

https://www.asrehamoon.ir/vdcizvay.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما