دانشگاه قبل از انقلاب دردست افرادی بود که هیچ بویی از اسلام نبرده اند
و اما دانشگاه - كه خشت اولش از حوزهى علميه و دين جدا نهاده شده بود - در مشت كسانى افتاد كه نه از دين و نه از اخلاق اسلامى و نه از اخلاق سياسى و نه از احساس وجدان يك شهروند نسبت به كشور و ملتشان بهرهيى نداشتند. در طول هفتاد سال اخير، به جز عدهى معدودى از قبيل اميركبير و بعدها هم چند نفرى كه بسيار معدود بودند، بيشتر كسانى كه زمام امور تحصيلات عاليه در اين كشور بهدست آنها بوده است و مسايل آموزش عالى به اراده و تدبير آنها ارتباط پيدا مىكرده، بقيه كسانى بوده اند كه منافع ملت ايران در مقابل منافع بيگانگان، براى آنها از هيچ رجحانى برخوردار نبود و بيشتر به فكر چيزهاى ديگرى بودند تا آيندهى اين ملت و اين كشور
اين تصادفى نيست كه ملت ايران، با آن سابقهى تاريخى علمى و با اين استعداد درخشانى كه دارد (همهى كسانى كه روى مسايل ملتها كار كردهاند و ما اطلاع داريم، دربارهى ملت ايران گفتهاند كه اين ملت، داراى استعدادى بالاتر از متوسط استعدادهاى بشرى است) و با آن فرهنگ غنى عميق اسلامى و با داشتن دانشمندان بسيار بزرگ در طول قرنهاى متوالى و با وجود شوق و علاقهى طبيعى به آموختن و دانستن، در اين دويست سال يا صد و پنجاه سالى كه دنيا چهار نعل به سمت معلومات و دانش و قلههاى علم حركت كرده، ايران و ملت ايران، جزو گروهها و ملتهاى عقبافتاده قرار گرفته است.
اگر اين ملت را به حال خود هم وا مىگذاشتند، در علوم جلو مىافتاد و در بيشتر دانشهايى كه در ابتدا از قلب و درونخودِ جوامع جوشيده و سر كشيده و شكفته است، پيشرفت مىكرد و پابهپاى دنيا پيش مىرفت و اين قدر عقب نمىماند.
بعد از پیروزی انقلاب دانشجویان بیدار دل با نزدیک شدن به علمای دین سره از ناسره را تمییز دادند
در جریان انقلاب دانشجویان دوشا دوش علما وزعمای دین نقش بسزایی را ایجاد کردند و حتی بعد از آن در سیزده آبانماه سال هزارو سیصدو پنجاه و هشت با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دومین انقلاب را از منظر امام خمینی (ره) ایجاد کردند این دانشجویان بودند که در هشت سال دفاع مقدس مقابل بعثی های زمانه خود ایستادند دانشجو وطلبه محوریت تمام صحنه های سیاسی کشور هستند که با بالا بردن بصیرت خود نقشه های خام دشمن را نقش برآب می کنند .
حوزه ودانشگاه دو ارگان علمی پژوهشی کشور هستند به گونه ای که چرخ دنده های پویایی کشور وانقلاب هستند دانشگاه در علوم تجربی وحوزه در علوم الهی ودینی در دانشگاه اگر علوم تجربی علم با دین واخلاص ومعنویت همراه شود ثمره اش می شود امثال دکتر شهریاری شهید هسته ای کشور که برای خدمت به این کشور از همه چیز خود گذشت حتی هزینه ای که در قبال زحمتش باید می گرفت را قبول نکرد شهید شهریاری شخصیتی بودند که جوشن کبیر را بروی کفن خود انشاء کرد شهید شهریاری تنها مثالی بود که از وحدت وهمدلی حوزه ودانشگاه به وجود آمده است .حوزه ودانشگاه نباید فقط اسم وحدت حوزه ودانشگاه یا به روز وحدت حوزه ودانشگاه اکتفا کنند بلکه باید وحدت حوزه ودانشگاه را به عمل اجرایی کنند اگر این دو ارگان علمی وپژوهشی با هم دل وهم سو در جهت پیشرفت انقلاب عمل کنند قدرتی غیر قابل پیش بینی می شوند .
موضوع دیگری که طلبه ودانشجو باید دراین عرصه از زمان توجه ویژه بکنند مقابله با جنگ نرم دشمن است که از مصداق هایش ماهواره یا دجالواره است که باید با تمام قدرت جلوگیری کنند.العاقبة للمتقین
انتهای پیام/5269 https://www.asrehamoon.ir/vdcjviem.uqe8mzsffu.html
asrehamoon.ir/vdcjviem.uqe8mzsffu.html