تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: تمامی تیم های گروه های جهادی بسیج سازندگی استان برای حضور و فعالیت در مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرده اند.
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون از محل مناطق زلزله زده غرب کشور  با اشاره به توزیع پکیج های بهداشتی و درمانی، اقلام غذایی، لوازم التحریر و غیره در بین خانواده های زلزله زده اظهار کرد: با هماهنگی که با جمعیت هلال احمر انجام شد کاروان جنگ شادی در دو روستای بانب نار و گزنه تحت مدیریت این نهاد برگزار شد که باعث شاد شدن و افزایش روحیه ساکنین شد.
وی با اشاره به تاخیر شرکت ارسال کننده کانکس و اقدام برای نصب آن ها گفت: امید می رود با توجه به وعده داده شده، بخشی از کانکس ها تا روز شنبه 25 آذر ماه جاری راه اندازی و به بهره برداری برسد.
این مسئول بیان کرد: اقدامات لازم برای آواربرداری هفت منزل دیگر روستا، تکمیل نهایی فریم گزاری واصلاح نقاط جدید وقدیم دو روستا،  اهدای کمک به مردم و هدایای فرهنگی به کودکان و پیگیری حضور تیم فنی اداره معین برق جهت رفع مشکلات برق روستا همچنان در حال پیگیری است.
وی  با بیان اینکه دو روستای بانی نار و گزنه در این منطقه به سیستان و بلوچستان سپرده شده است، افزود: در این روستاها 75 خانوار با جمعیت 315 نفره سکونت دارند که همه اهالی آن از اهل سنت می باشند لذا در حال حاضر کمک های مردم استان به این دو روستا انجام می شود.
جعفری با اشاره به اعلام آمادگی تمامی تیم های گروه های جهادی بسیج سازندگی استان برای حضور و فعالیت در این مناطق گفت: 315نفر هم با حضور در این نهاد  و نام نویسی برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده تعدادی از واحدهای مسکونی محرومین این دو روستا توسط بسیح سازندگی ساخته شود، بیان کرد: احداث هرکدام از ساختمان ها با توجه به جدید بودن سازه و تخصصی بودن آن، قریب به 85میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از اعتبارات مورد نیاز این واحدها به میزان 400میلیون ریال توسط خود مالکان منازل تسهیلات گرفته خواهد شد و مابقی آن توسط خیرین و نهادهایی به مثل بسیج سازندگی تامین و عملیات اجرایی آنها انجام خواهد شد.
مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره  به اینکه اقدام به ساخت منازل مسکونی به زودی آغاز می شود، ادامه داد: باید این سازه ها جدید و قابلیت تحمل زلزله های بالای 11ریشتر را داشته باشند لذا نیازمند کمک های ریالی مردم نوع دوست کشور می باشیم که در این راستا افراد می توانند با شماره حساب کمک به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه ۵۱۵۱۶۲۸۴۳۸۰۱۱ سپه و شماره شبا ir۵۷۰۱۵۰۰۰۰۰۰۵۱۵۱۶۲۸۴۳۸۰۱۱ و شماره حساب اربعین ۱-۲۶۳۳۳-۴۲-۲۴۱۰ بانک انصار کمک های نقدی خود را واریز کنند.
وی در خصوص زلزله های استان کرمان نیز گفت: بسیج سازندگی و گروه های جهادی این نهاد در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی حضور و فعالیت در مناطق زلزله زده را  کرده اند ولی با توجه به کم بودن میزان خسارات، خود نیروهای سپاه و بسیج سازندگی استان کرمان از عهده مدیریت مناطق زلزله زده بر می آیند.

انتهای پیام//
  https://www.asrehamoon.ir/vdcaywn6i49nwu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها