تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
خبر جنایت هولناک آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط یکی از کارکنان مدرسه و انتشار ابعاد تکان‌دهنده‌ای از این ماجرا در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و همدردی آنها با خانواده این دانش‌آموزان شده است.
به گزارش عصرهامون، در شرایطی که هنوز ترکش های سند ۲۰۳۰ یونسکو از ذهن ها پاک نشده است، شاهد وقوع ماجرایی اسف بار از آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای پسرانه در غرب تهران بودیم.
اگر چه چنین اقداماتی به عدم نظارت کافی مسئولان مربوطه بر می گردد اما حال و هوای مدارس این روزها همچون گذشته نیست که تنها سوادآموزی اولویت دانش آموز و معلم ها باشد. بیان این مطلب بدان جهت است که در برخی از مدارس این روزها بحث های سیاسی به وفور رد وبدل می شود به گونه ای که شنیده ها حاکی از آن است که دقایقی از وقت کلاس درس با محوریت معلم ها بحث هایی پیرامون موضوعات سیاسی بین موافقان و مخالفان دولت شکل می گیرد.
علی ای حال به دنبال ماجرای تاسف آور مدرسه ای پسرانه در غرب تهران و تاکید مقام معظم رهبری برای محاکمه و اجرای سریع حدود الهی محکومان، در روزهای اخیر واکنش هایی در فضای مجازی به این موضوع وارد شده است به ویژه آن که طی دو روز گذشته تصاویر و فیلم‌های تکان دهنده از گفت‌و‌گوهای بی‌پرده و غیر‌اخلاقی این ناظم مدرسه با برخی از دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود.
به گفته برخی از کاربران توئیتر ماجرای رخ داده در غرب تهران نشان از اجرایی شدن سند 2030 در آن مدرسه دارد.
به گفته این کاربران شنیدن خبر جنایت هولناک آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط یکی از کارکنان مدرسه و انتشار ابعاد تکان‌دهنده‌ای از این ماجرا در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و همدردی آنها با خانواده این دانش‌آموزان شده است و  مردم با اعلام انزجار از این جنایت دردناک خواستار رسیدگی سریع به این پرونده و محاکمه عامل یا عاملان این ماجرا هستند.
 
وزیر:گزینش و نظارت بر معلمان سخت گیرانه می‌شود
در همین راستا وزیر آموزش و پرورش در صفحه توئیتر خود نوشت: با تقویت و به روزرسانی فرایند گزینش به ویژه نظارت سخت گیرانه و بدون مسامحه از تکرار اتفاقات اخیر جلوگیری می کنیم.
سید محمد بطحایی با بیان این که عمیقا از جنایت تلخ و شرم‌آوری که در مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران، خاطر جامعه و فرهنگیان شریف را جریحه‌دار کرد؛ متاثرم گفت: به بازرس ویژه دستور داده‌ام با پیگیری و تشکیل پرونده حقوقی موضوع را با جدیت دنبال کند. وی علاوه بر این گفته است: مجرم، نیروی غیررسمی بود و بدون طی مراحل قانونی به‌کار گرفته شده است که تمامی مسببان مسئول هستند، علاوه بر برخورد قاطع قضایی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز قرارگرفته است، باید با تقویت و به روزرسانی فرایند گزینش به ویژه نظارت سخت گیرانه و بدون مسامحه از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. وزیر آموزش و پرورش ادامه داده است: آموزش خانواده‌ها را شروع کردیم، آموزش دانش آموزان را نیز تقویت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfv0dymw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما