تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
مدیر اداره برق شهرستان سراوان گفت: به دلیل اعلام غیر مجاز بودن ساخت و ساز ها در روستای جهاد آباد امکان توسعه شبکه برق که مهم ترین آن طولانی بودن فواصل کابل های برق نیز می باشد، وجود ندارد.
به گزارش عصرهامون؛ محمد رفیع شجاعی در گفت و گو با شستون با اشاره به انتشار خبری با عنوان  «خطر مرگ در روستای جهاد آباد سراوان» در این پایگاه خبری، اظهار کرد: در خصوص وضعیت نامناسب کابل های برق لازم به توضیح است که  امکان توسعه شبکه برق به دلیل اعلام غیر مجاز بودن ساخت و ساز ها در روستای مذکور وجود ندارد که مهمترین عامل طولانی بودن فواصل کابل های مصرفی می باشد.
 
وی افزود: روستای جهاد آباد یکی از بزرگ ترین مراکز جمعیتی حومه شهر بوده که روند ساخت و سازهای غیر قانونی در اراضی کشاورزی و یا متعلق به دولت، بی رویه ادامه داشته و یا نظارتی بر آن وجود نداشته و یا مثمر ثمر نبوده است.
 
مدیر اداره  برق شهرستان سراوان ادامه داد: از آنجایی که این ساخت و سازها در محدوده شبکه های قدیمی برق می باشد با هدف جلوگیری از انشعابات غیر مجاز که منجر به آسیب رسیدن به لوازم مشترکان واقعی و خسارت به تجهیزات برقی می شود، انشعابات برق موقت در گذشته واگذار شده است.
 
شجاعی اضافه کرد: در حال حاضر برابر ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز که در 10 خرداد سال 96 به تصویب مجلس رسیده است، انشعابات غیر دائم واگذار می شود و در تبصره یک ماده چهار این قانون، دستگاه های متولی زمین که ادعایی در خصوص ملک دارند، موظف هستند ظرف حداکثر سه سال نسبت به تعیین تکلیف اراضی اقدام کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است واگذاری انشعاب غیر دائم برابر تبصره 2 ماده 4 این قانون با اخذ تعهد رسمی انجام می شود  و این امر حقی برای مشترکین ایجاب نمی کند و در صورت تعیین تکلیف ملک و قلع و قمع مستحدثات مبالغ دریافتی انشعاب مسترد می گردد.
 
مدیر اداره برق شهرستان سراوان گفت: در آن سوی موضوع علیرغم وجود قانون مذکور رشد ساخت و ساز های غیر قانونی همچنان ادامه داشته و امکان توسعه شبکه برق نیز وجود ندارد  که در چنین شرایطی وقتی ساختمان ساخته شده و افرادی در حال زندگی هستند نیاز به خدمات از جمله برق دارند که به دلیل موانع توسعه و محدودیت های واگذاری انشعاب اقدام به انجام انشعاب غیر مجاز از نزدیکترین شبکه برق موجود می کنند.
 
شجاعی اذعان کرد: هم اکنون نیز روزانه تعدادی تقاضای انشعاب برق از روستای جهاد آباد به این اداره واصل می شود که چنانچه واگذاری انشعاب انجام نپذیرد، نتیجه آن  با همه برخوردهای قانونی که این اداره با متخلفان میکنداستفاده غیر مجاز و صرف هزینه های بیت المال است که در دراز مدت هزینه ها و تبعات سنگین تری بر جای خواهد گذاشت.
 
وی تصریح کرد: لازم است دستگاه های متولی زمین  که ادعایی  در خصوص اراضی مذکور دارند، ضمن تعیین تکلیف ساخت و سازهای موجود، از روند بی رویه ساخت و سازهای جدید جلوگیری به عمل آورده و این امر مستلزم اقدامات قانونی محکم است و یا شرایط را برای توسعه شبکه برق به منظور تأمین برق مناسب  وایمن برای متقاضیان ومشترکان فراهم کنند.
 
مدیر اداره برق شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: این اداره آمادگی دارد تا در صورت مجوز دستگاه های متولی زمین، برابر با مقررات نسبت به توسعه شبکه برق اقدام کند چرا که حتی با وجود قانون جدید به متقاضیان در فواصل طولانی به دلیل افت ولتاژ و عدم امکان استفاده مناسب از برق و موانع قانونی دیگر واگذاری امکان‌پذیر نخواهد بود.


انتهای پیام/الف.د
https://www.asrehamoon.ir/vdcexp8zvjh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما