کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کارگروه مدیریت بحران سراوان مطرح شد؛

برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سراوان برای سیل زدگان/ تجاوز به حریم رودخانه با ساخت و‌ ساز های غیر مجاز

7 فروردين 1398 ساعت 8:57

معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان گفت: طولانی شدن دوران خشکسالی در سراوان منجر شده تا برخی از افراد به حریم رودخانه تجاوز و در مسیر رودخانه ساخت و ساز هایی انجام دهند.


به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون، کارگروه مدیریت بحران شهرستان سراوان با حضور معاون برنامه ریزی سراوان، مولوی حقانی امام جمعه مسجد صدیق اکبر، رئیس جمعیت هلال احمر، بخشدار جالق، جانشین فرمانده سپاه سراوان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با اشاره به سیل استان گلستان که منجر به مختل شدن زندگی مردم این خطه از کشور شد، گفت: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستند جمع آوری و کمک های مردمی برای سیل زدگان کشور است که برخی از افراد با ساخت کلیپ های کذایی در ورودی های شهر کمک های ارسالی مردم را دریافت و انبار می کنند.
وی در تکمیل مطلب فوق با توجه به تفاوت میان تخریب زلزله و سیل، افزود: ارتش و سپاه به خوبی به منطقه ورود پیدا کرده اند و با توجه به اینکه نباید در زمان بحران، بحران سازی شود، بحران توسط این دو نهاد به خوبی مهار شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر سراوان ادامه داد: از شب گذشته چادرها و ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر بر پا شده که بهترین کمک در این شرایط می‌تواند خرما باشد.
دهواری با اشاره به اینکه قدرت تخریب سیل بسیار بالاست، یادآور شد: با توجه به آب بند ها و مسیرهای انحرافی که در این شهر ایجاد شد، منطقه بخشان و دزک در سیل دچار بحران می شوند چرا که سیل بند ها به این سمت هدایت شده است.
سرهنگ پاسدار حسینعلی جاودان فر جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان نیز در این جلسه گفت: با توجه به سیل استان گلستان، بسیاری از افراد در فضای مجازی سوء استفاده می کنند، افراد سود جو زیادی وجود دارد که دلسوز مردم نیستند.
وی افزود: استان گلستان قطب کشاورزی کشور است و در سیل اخیر بیشترین خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.
جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان ادامه داد: بهتر است مردم کمک های خود به مردم سیل زده را به کانال ها و مراجع قانونی اهدا کنند.
عبدالحکیم شهمیری بخشدار جالق با اشاره به اینکه باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد، گفت: آموزش بزرگ ترین خلا در چنین حوادثی است.
وی با بیان اینکه بیشتر عشایر منطقه در مسیر رودخانه استقرار دارند، افزود:  احشام تنها دارایی عشایر هستند که هنگام وقع سیل، تمام دارایی عشایر طعمه سیل خواهند شد.
شهسوار نصرتی معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان اظهار کرد: طولانی شدن دوران خشکسالی در سراوان منجر شده تا برخی از افراد به حریم رودخانه تجاوز و در مسیر رودخانه ساخت و ساز هایی انجام دهند.
وی ادامه داد: متولیان امر در شهر و روستا این مورد را جدی نگرفته اند و اگر حادثه ای مثل سیل شمال در این منطقه رخ دهد، بسیاری از نقاط شهر زیر آب فرو خواهد رفت.
معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان با توجه به اینکه اقدامات پیشگیرانه موثر و کارساز است، خاطر نشان کرد: امور عشایری شهرستان باید از مناطق عشایر نشین بازدید کند و بسیاری از عشایر که در مسیر رودخانه ساکن شدند با توجه به احتمال بارندگی و وقوع سیل، مکان را ترک کنند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 110153

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/110153/برپایی-ایستگاه-های-جمع-آوری-کمک-مردمی-سراوان-سیل-زدگان-تجاوز-حریم-رودخانه-ساخت-و-ساز-غیر-مجاز

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir