ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> کرونا پروژه راه سازی بخش بم پشت را متوقف کرد اتمام محور مورتی-آسکان نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان گفت: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن کارگاهای مربوطه، عملیات پروژه راه سازی منطقه بم پشت متوقف شده بود.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ برخی از اهالی روستاهای بخش بم پشت شهرستان سراوان ضمن تماس با این پایگاه خبری از جاده های نامناسب این مناطق ابراز گلایه و خواستاری پیگیری موضوع جهت رفع این معضل شدند.

در همین راستا در پیگیری هایی که خبرنگار ما  از عبدالعلیم درازهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان داشت، وی گفت: پروژه راه سازی بخش بم پشت به طول چهل کیلومتری از روستای مورتی تا آسکان، سال 94 با پیمانکار عقد قرارداد و عملیات خاک برداری آن آغاز شده است.

 وی افزود: باتوجه به کمبود اعتباراتی که در سنوات داشته اند، اما 100 درصد خاک برداری مسیر مذکور به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: همچنین عرضی سازی 20 کیلومتر از این محور تکمیل و  دو مورد دیگر نیز در حال تکمیل شدن است.

درازهی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای آغاز عملیات آسفالت سازی در اواخر سال 98، ادامه داد:  با توجه شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن کارگاه های مربوطه، پروژه راه سازی این منطقه متوقف شد.

وی  با بیان اینکه از دوم اردیبهشت ماه عملیات احداث این محور به طول هفت کیلومتر آغاز و آسفالت آن تا کیلومتر دو به پایان رسیده و آماده بهره برداری است، اذعان کرد: پیش بینی می شود تا اوایط هفته آینده عملیات آسفالت سازی این هفت کیلومتر به پایان رسید.

بهره برداری 20 کیلومتر این پروژه تا پایان سال 99

 رئیس اداره راه و شهر سازی سراوان با اشاره به اینکه برای اتمام این پروژه نیازمند تأمین اعتبار به مبلغ 8 میلیارد تومان هستند، خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 99، 20 کیلومتر این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

درازهی گفت: اعتبار کل این پروژه به طور تقریبی 22 میلیار تومان بوده اما با توجه به نوسانات ارزی و تورم در سطح جامعه رخ داد، این اعتبار پاسخگوی نیاز این پروژه نیست و برای اتمام آن نیازمند 8 میلیارد دیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه فاز به فاز برنامه عملیاتی در اختیار پیمانکار پروژه قرار داده اند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه این محور روستایی است و روستاهای پر جمعیتی در روستاهای منطقه قرار دارد،  پس از آماده سازی هر فاز به طول پنج کیلومتر عملیات آسفالت سازی آن آغاز می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: بارندگی های شدیدی که اواخر زمستان و اوایل بهار در این منطقه رخ داد، مسیل ها و سیل بندهایی که در این منطقه وجود داشتند آبگیری شده بودند، که برای رفت و آمد خودرو های سبک اختلال ایجاد شد.

درازهی با بیان اینکه برای روستاییان جاده انحرافی در نظر گرفته شد تا از این طریق رفت و آمد داشته باشند، گفت: در جاده انحرافی  در روستای سوخته مک  مشکل وجود داشت که تا هفته آینده جاده این روستا آسفالت می شود.

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcguw9qtak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما