تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
اهالی روستای دیهی شهرستان مهرستان علاوه بر این که از نبود ابتدایی ترین نیازها رنج می برند در روزهای کرونایی با مشکل جدی نبود پزشک مواجه هستند. =
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ کمبود یا نبود پزشک در برخی از روستاهای شهرستان مهرستان مشکلاتی را برای مردم این خطه از کشور به وجود آورده و سبب نگرانی آنها به دلیل وجود شیوع ویروس کرونا شده است.

از آنجایی که تأمین پزشک در مراکز جامع سلامت و درمانگاه ها یکی از نیازهای ابتدایی هر منطقه به شمار می رود، اما روستای دیهی از توابع مهرستان با مشکل نبود پزشک مواجه است که به همین دلیل مردم این روستا باید مشکلات سفر را به جان بخرند و کیلومترها راه را برای درمانی کوچک بپیمایند.

 گرچه طرح تحول نظام سلامت در کشور موجب مرتفع شدن بسیاری از معضلات و مشکلات حوزه درمان شده، اما همچنان در برخی نقاط مشکلات کمبود پزشک به قوت خود پا برجاست.

داشتن پزشک عمومی خواسته به حق مردم است

اهالی روستای دیهی طی ارسال پیام های متعدد به این پایگاه خبری از نبود پزشک عمومی در درمانگاه این روستا ابراز گلایه و کردند خواستار پیگیری این موضوع از رسانه شده اند.

دهانی، یکی از اهالی روستای دیهی به خبرنگار ما گفت: استقرار پزشک در درمانگاه دیهی خواسته و مطالبه به حق اهالی این روستا از مسئولین مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.

 وی افزود: بیشتر اهالی این روستا افراد بی بضاعت هستند و برای مراجعه به شهر جهت درمان و استفاده از خدمات پزشکی توانایی مالی کافی ندارند.

این روستایی ادامه داد: درمانگاه روستای دیهی به مدت 9 ماه فاقد پزشک بود، اما با پیگیری های انجام شده سرانجام یک پزشک در روستا مستقر شد اما پس از گذشت 45 روز این پزشک نیز به منطقه تی دیگر رفت.

دیهی همچنان فاقد پزشک

عبدالنبی دامنی، عضو شورای اسلامی روستای دیهی هم در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: گفته می شود به علت اینکه حقوق و مزایای پزشک درمانگاه دیهی پرداخت نشده، وی کار را رها کرده است.

وی افزود: تقریبا یک ماه از رفتن پزشک از این روستا می گذرد و تا کنون اقدامی از سوی دانشگاه و مرکز بهداشت جهت استقرار پزشک جایگزین ندیده ایم.

عضو شورای اسلامی روستای دیهی خاطر نشان کرد: به دلیل نبود پزشک در درمانگاه روستا مردم مجبور هستند جهت درمان به شهر مهرستان مراجعه کنند که با توجه به ویروس کرونا تهیه خودرو برای مراجعه به شهر مشکل شده است.

دامنی در ادامه از نبود امکانات ورزشی و سالن ورزشی ابراز گلایه کرد و ادامه داد: جوانان و نوجوانان این روستا در سایه نیود تجهیزات ورزشی از قبیل زمین چمن مصنوعی اوقات فراغت خود را به بطالت صرف می کنند.

خبرنگار ما جهت پیگیری مشکل نبود پزشک این روستا با فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفت که وی پاسخگو نبود.

 انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcawon6w49nu61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما