کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی مصالح ساختمانی در سیستان و بلوچستان لاکچری شد؛

تعطیلی کوره ها و عدم تامین سوخت در سراوان؛ عامل افزایش قیمت آجر

24 مهر 1399 ساعت 11:20

با توجه به تعطیلی کوره های آجر پزی در شهرستان سیب و سوران در پی عدم فعالیت کارگران به دلیل پایین بودن نرخ دستمزد، مردم برای تهیه این کالا دچار مشکل شدند.


به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون، برخی از شهروندان سراوانی در تماس با این پایگاه خبری، از نبود آجر در بازار خبر داده و خواستار پیگیری رسانه ای این موضوع شدند.

 کریم زاده یکی از شهروندان سراوانی که در حال ساخت ساختمان مسکونی خود است به خبرنگار ما گفت: چند روزیست که آجر در شهرستان کمیاب شده و این موضوع با توجه به نرخ تورم و افزایش روزانه برخی از اقلام و مصالح ساختمانی مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن وام گرفته است، ادامه داد: از آنجایی که قیمت مصالح ساختمانی روند صعودی به خود گرفته ادامه ساخت منزل مسکونی برای وی امکان پذیر نیست.

این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: کوره داران از فروش آجر به شهروندان خوددارای کرده و مردم برای تهیه آجر در سراوان سرگردان شده اند.

کریم زاده تصریح کرد: مجبور هستیم برای اتمام ساختمان خود از شهر خاش با قیمت بالای 3 میلیون تومان آجر تهیه کنیم لذا می طلبد رسانه ها دغدغه ها و مطالبات شهروندان در خصوص گرانی و افزایش کالاها را  جهت پیگیری  و برخورد با متخلفین به گوش مسئولین برسانند.

شرکت نفت سوخت کوره داران را تامین نمی کند

مسعود ملازهی، رییس اداره صمت شهرستان سراوان گفت: شنیده می شود تمامی کوره داران شهرستان سیب و سوران فعالیت خود را در روزهای اخیر متوقف کرده اند.
 
وی افزود: از آنجایی که آجر مورد نیاز شهرستان سراوان از سیب و سوران تامین می شود، این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است و بهتر است این موضوع از اداره صمت شهرستان سیب و سوران پیگیری شود.

 رئیس اداره صمت شهرستان سراوان تصریح کرد: پروانه دو واحد کوره آجر پزی در شهرستان سراوان صادر شده اما به دلایل مختلف شرکت نفت، سوخت مورد نیاز کوره های شهرستان را تامین نمی کند.

ملازهی اذعان کرد: چنانچه شرکت نفت سوخت مورد نیاز را تامین کند نه 100 درصد بلکه تا حدودی می توانیم مشکل مردم را مرتفع سازیم.
 
کارگران کوره های آجر پزی خواستار افزایش دستمزد هستند

عظیم هوتی، رییس اداره صمت شهرستان سیب و سوران گفت: کارگران در خواست افزایش دستمزد داشته اند و به این بهانه از ادامه فعالیت و کار در کوره ها آجر پزی خود داری کرده اند که در حال حاضر به دلیل نبود کارگر کوره های آجر پزی شهرستان تعطیل شده است.
 
وی افزود: طبق پیگیری های انجام شده در حال حاضر برخی از کارگران با نرخ بالاتر به صورت موقت در حال فعالیت هستند تا در روزهای آینده در نشستی که قرار است با فرماندار سیب و سوران انجام و مشکلات جهت رفع این معضل مطرح و مرتفع شود.
 
رئیس اداره صمت شهرستان سیب و سوران ادامه داد: زمانی که تولید کم و کالا در بازار کمیاب شود به طبع آن قیمت خود به خود افزایش می یابد، منکر مشکلات به وجود آمده نیستیم اما تمام تلاش خود را جهت رفع این معضل به کار گرفته ایم.

هوتی با اشاره به اینکه هزینه دستمزد کارگر در سیب و سوران نسبت به دیگر شهرستان های استان بالاتر است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر خشت زن ها، کوره چین ها و کوره سوزه ها تقاضای افزایش دستمزد داشته این که این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشته است اما سعی خود را انجام خواهیم داد تا در هفته آینده این مشکل را حل کنیم.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 130938

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/130938/تعطیلی-کوره-عدم-تامین-سوخت-سراوان-عامل-افزایش-قیمت-آجر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir