تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۹
با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد فوتی های شهرستان سراوان، از سوی ستاد مقابله با کرونا محدودیت های جهت کنترل کووید ۱۹ در این شهرستان اعمال و لازم الاجرا شد، اما برخی اصناف بی توجه به این موضوع همچنان نسبت به بازگشایی واحدهایشان در ساعات غیر ضرور مقاومت می کنند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون، این روزها شهرستان سراوان با توجه به بی توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و حضور در تجمعات، حال مساعدی ندارد و در ردیف شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

هر روز به تعداد افرادی که به کووید19 مبتلا می شوند یا اینکه بر اثر ابتلا به این ویرو خود را از دست می دهند، افزوده می شود، گویا مرگ انسان ها برای خیلی ها عادی شده است که همچنان برخی ها دستورالعمل های بهداشتی را در این شهر نادیده گرفته اند.

۲۵ آبان ماه بود که ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان یک سری دستورالعمل هایی را با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و فوتی ها مصوب کرد و لازم الاجرا دانست که شهرستان سراوان یکی از نقاطی بود که باید به این مصوبات عمل می کرد.

طبق دستورالعمل های جدید ستاد کرونا تمامی صنوف به جز خبازی ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی رأس ساعت ۱۲ ظهر باید به فعالیت خود پایان می دادند و تعطیل می کردند که بسیاری از صنوف همکاری لازم را داشته اما در این بین بودند، عده ای که با بی خیالی و بی توجهی به سلامت شهروندان، تا پاسی از شب نیز مشغول به کار در واحد های صنفی خود بوده اند.

برخی شهروندان از بستر فضای مجازی بهره برده و در خصوص این اقدام واحدهای صنفی اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند که متولیان امر با حضور در نقاط مورد نظر، به متخلفان تذکرات لازم را دادند، اما همچنان از گوشه و کنار شهر خبر فعالیت برخی از واحدهای صنفی غیر ضرور شنیده می شود.

نظارت؛ مطالبه صنوف به اجرای محدودیت های کرونایی

صنف مکانیک ها یکی از صنوفی هست که بیشترین اعتراض را به خود اختصاص داده است، این پایگاه خبری نیز تماس های اعتراض آمیز زیادی در این رابطه دریافت کرده است.

به گفته یکی از مکانیک کارها، در هفته گذشته کلیه شاغلین این صنف موظف بودند که از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر فعالیت و پس از ساعت مشخص شده کار را تعطیل کنند اما برخی ها، درب های مغازه را بسته و در داخل مغازه مشغول کار بودند.

همچنین شماری دیگر از مکانیک کارها ضمن انتقاد به این عمل هم صنفی های خود، به خبرنگار ما گفتند: سهل انگاری این افراد می تواند سلامت دیگر افراد را به خطر بیندزد، هیچ یک از ما منکر‌ مشکلات اقتصادی موجود نیستیم، اما به احترام سلامت خود و قدردانی از زحمات کادر درمان و سربازان سلامت وطن و همچین ریشه کنی ویروس کرونا اقدام به تعطیلی کرده ایم.

مکانیک کارها اذعان کردند: اعمال محدودیت ها برای صنوف غیر ضرور در راستای حفظ سلامت شهروندان بوده و انتظار می رود زمانی که مسئولان مصوباتی را طرح می کنند نظارت کافی و وافی را برای اجرای دقیق آن داشته باشند و برخورد با افرادی که از دستورالعمل ها تخطی می کنند را در دستور کار خود قرار دهند.

تذکر به 40 واحد متخلف

رستمی پناه، بازرس صنف مکانیک کارهای شهرستان سراوان در این باره به خبرنگار ما گفت: بازرسی های متعددی با همراهی پلیس اماکن از واحدهای مکانیکی خیابان های طالقانی، امام خمینی (ره) و سید قطب انجام داده شده است.

وی ادامه داد: در حیطه وظایف به واحدهایی که تخلف انجام داده اند، تذکر و اخطار داده شد، اما پلمپ فقط توسط پلیس اماکن و با دستور مقام قضایی امکان پذیر است.

بازرس صنف مکانیک کارهای شهرستان سراوان با بیان اینکه بیش از ۴۰ واحد متخلف از دستورالعمل های مصوب شده تخطی کردند که تذکر گرفتند، خاطر نشان کرد: همکاری مردم جهت اجرای محدودیت های کرونایی ضعیف است، لذا از مردم انتظار می رود در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران همکاری لازم داشته باشند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcd9x0fxyt0sx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما