تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
ختلال پی در پی در خطوط تلفن و اینترنت و همچنین زیر ساخت های ضعیف مخابراتی در جنوب شرق اهالی این خطه از کشور را کلافه کرد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عصر ارتباطات و فناوری اما همچنان مردم سیستان و بلوچستان از زیر ساخت های ضعیف مخابراتی در این خطه از کشور ابراز گلایه می کنند.

کلافگی شهروندان سراوانی به ویژه جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت از خدمات ضعیف مخابرات در این منطقه بر کسی پوشیده نیست چرا که به گفته اهالی این منطقه در هر هفته شاهد قطع شدن خطوط تلفن هستند.

باتوجه به اینکه بخش بم پشت سراوان در نوار مرزی قرار دارد توجه به زیر ساخت های مخابراتی در این منطقه را دو چندان کرده؛ می طلبد مسئولین مربوطه توجه ویژه و چاره اندیشی اساسی نسبت به رفع این دغدغه و مطالبه قدیمی و تکراری مرزنشینان شرقی ترین نقطه کشور داشته باشند.

از آنجایی که در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته ایم و اینترنت به جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم و به یکی از نیازهای ضروری تبدیل شده، قطع و وصل مکرر تلفن و اینترنت در بخش مرزی بم پشت، اخلال در شبکه های تلفن همراه و همچنین سختی برقراری ارتباط شکوه مرزنشینان را به دنبال داشته است.

وضعیت اسفبار زیرساخت های مخابراتی و اینترنت به دلیل قطعی های مکرر و اختلال های پی در پی به چالش جدی برای مردم این منطقه  تبدیل شده تا جایی که برخی از شهروندان در شبکه های اجتماعی موضوع شکایت از مخابرات و شرکت های پیمانکار را مطرح کرده اند.
 
کلافگی مردم از قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت

در همین راستا مسعود سپاهیان بخشدار بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان در گفت و گو با  خبرنگار ما با اشاره به قطعی های مکرر خطوط تلفن و اینترنت در این منطقه بیان کرد: در گذشته انگشت اتهام به سمت قاچاقچیان مواد مخدر نشانه رفته بود اما هیچ دلیل قانع  کننده ای مبنی بر این موضوع وجود نداشت.

وی افزود: شنیده می شود بر اساس انعقاد قرار داد ما بین مخابرات و یک پیمانکار، تیرهای فلزی که برای انتقال کابل تلفن های ثابت استفاده می شد که غیرقابل استفاده هستند چرا که امروزه بیشتر افراد از تلفن همراه استنفاده می کنند؛ طی یک مزایده به پیمانکار واگذار شده است.

بخشدار بم پشت ادامه داد: پیمانکار به جای تیر فلزی قدیمی که مورد استفاده نبوه، تیرهای فلزی فعال را نیز برش داده که مخابرات ادعای دعوی کرده و به حوزه قضایی ارجاع شده است اما  یک روز پس از آن تیرهای فلزی توسط افراد ناشناس برش داده شده که از روز پنجشنه خطوط تلفن و اینترنت ازمحدوده روستای دهک تا روستای دوموکی قطع شده است.

سپاهیان با اشاره به کلافگی جمعیت 28 هزار نفری بخش مرزی بم پشت از قطعی مکرر اینترنت و خطوط تلفن، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و کوچ آموزش ها به بستر فضای مجازی اما با وجود قطعی های مکرر خطوط تلفن در این منطقه دانش آموزان و دانشجویان از این بستر برای تحصیل محروم شده اند.

وی باتوجه به برگزاری جلسه وبینار با مرکز استان گفت: قول مساعد و پیگیری زمینی کردن فیرنوری در بخش بم پشت داده شده، و از آنجایی که امروز در عصر ارتباطات قرار گرفته ایم امید است هر چه سریع تر این معضل مرتفع تا خدمات مطلوب تری در این عصر به مردم ارائه شود.

سرقت؛ عامل قطعی تلفن در بم پست است

حسن حسین آبادی رئیس مخابرات شهرستان سراوان نیزعلت قطعی مکرر اینترنت در هفته گذشته بخش مرزی بم پشت را سرقت فیبر نوری و تیرهای فلزی در این منطقه عنوان کرد و گفت: موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه به فرد یا افرادی مشکوک هستیم، ادامه داد: بیش از 80 تیر فلزی از محدوده روستای دهک تا روستای دوموکی به سرقت رفته که پس از تنظیم صورت جلسه از سوی انتظامی و ارجاع آن به مقامات قضایی می توان به صورت دقیق تعداد تیرهایی سرقت شده را بیان کرد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: هفته گذشته سه بار فیرهای نوری این منطقه مورد سرقت قرار گرفته است که منجر به قطع خطوط تلفن و اینترنت در این بخش شد اما دو کیلومتر فیبر جهت برقراری ارتباط و رفع مشکل به وجود آمده به بخش اختصاص یافت و پس از وصل مجدد روز بعد با سرقت فیبرهای نوری در ارتباط منطقه اختلال به وجود آمد.

برش تیرهای فلزی مخابراتی فروخته نشده توسط یک پیمانکار 

حسین آبادی در خصوص تیرهای فلزی واگذار شده به یک شرکت پیمانکارگفت: با توجه به سرقت های پی در پی  در مناطق روستایی شبکه هوایی قابلیت اجرایی ندارد که تیرهای فلزی قدیمی و به صورت بلااستفاده در برخی از مناطق وجود داشت که طی یک مزایده در کل استان به یک شرکت پیمانکار فروخته شد اما پیمانکار تیرهایی که تحویل داده نشده را برش داده است.

وی با اشاره به اینکه مقامات قضایی این عمل را غیرعمد تشخیص داده است، گفت: اما از آنجایی که به پیمانکار تذکر داده شده است اجازه ورود به این مسیر را ندارد اما باز هم اقدام به برش کرده است.
 
رئیس اداره مخابرات شهرستان سراوان در پایان خاطر نشان کرد: واحد حقوقی و کارشناسان مخابرات در یوم جاری در منطقه بم پشت حضور دارند که برآورد خسارت کنند و در نهایت تعداد تیرهای فلزی و فیبرهای نوری که به سرقت رفته مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjoteviuqet8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما