تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵
این روزها سرقت های مکرر در سراوان آرامش را بر ساکنین شرقی ترین نقطه ایران حرام کرده تا جاییکه امنیت روانی جامعه را بر هم زده و خواب را از چشمان روستاییان و ساکنین شهر گرفته اند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ پدیده شوم سرقت این روزها امان مردم و ساکنین روستای غفورآباد در حاشیه شهر سراوان را بریده و امنیت روانی مردم این منطقه را به مخاطره انداخته؛ سرقت هایی که طبق گزارش مردم محلی در این منطقه روز به روز در حال افزایش است.

اکثر مردم این منطقه و روستاییان بیکار هستند و یا از طریق یارانه امرار معاش می‌کنند و جزو اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه محسوب می‌شوند که این روزها سارقین با سرقت موتورسیکلت های آنها باعث می شوند که برای انجام کارهای روزمره خود با مشکل مواجه شوند.

شاید تنها سرمایه یک روستایی در این منطقه همان یک دستگاه موتورسیکلت باشد و آن هم توسط سارقین به سرقت می رود که این روزها افزایش سرقت موتور سیکلت در روستای غفور آباد صدای اعتزاض اهالی این روستا را بلند کرده است.
  
به گفته ساکنین روستای غفورآباد گاهی این سرقت ها به صورت مسلحانه انجام می شود که از مراجع قانونی و نیروی انتظامی انتظار دارند با سارقان برخورد اساسی و ریشه‌ای انجام دهند تا این سرقت‌ها به حداقل برسد و مردم دچار ضرر و زیان نشوند.
 
افزایش سرقت موتورسیکلت امان روستاییان را برید

عمران بلوچ سرجو دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز و مسئول کارگروه اجتماعی کمیسیون جوانان  سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد:امینت به مفهوم کلی آزادی و رهائی از ترس و خطر و احساس ایمنی از هرگونه تهدید، یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان‏ها از آغاز زندگی اجتماعی بوده است که متأسفانه  در  سراوان به خصوص مناطق حاشيه نشین این نیاز اولیه و اساسی هم گاهی زیر سوال می رود و  اتفاقات و  حوادثی  رخ می  دهد و امنیت شهروندان را تهدید می کند.

وی افزود:با توجه به گزارشات رسیده از  ساکنین یکی از  روستاهای شهرستان ( غفوراباد )چندین مورد سرقت و پرسه زدن ماشين هایی با پلاک مخدوش و ... انجام گرفته که امنیت منطقه را بر هم زده و تبدیل به یک معضل و دغدغه برای شهروندان شده است.
 
مسئول کارگروه اجتماعی کمیسیون جوانان سراوان ادامه داد: دلایل زیادی وجود دارد که باعث بروز چنین اتفاقاتی می شود که دو مورد از مهم ترین آنها وجود تعداد زیادی سلاح های گرم در منطقه که بیشتر دست جوانان و افراد کم سن و سال است که هیچ راه  کنترلی نیز وجود ندارد که از مسولین امر درخواست داریم این سلاح های غیر قانونی را جمع آوری کنند.
 
نبود پاسگاه؛ موجب افزایش سرقت شده است


بلوچ سرجو اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل نا امنی نبود پاسگاه و کلانتری در نزدیکی این منطقه است که  یکی از مهم ترین دلایلی به شمار می رود که سارقین مسلح به خود جرئت بدهند در اوایل شب به روستا حمله و باعث بروز نا امنی در منطقه شوند.
 
 وی خاطر نشان کرد: در خواست مردم از مسولین شهرستان به خصوص نماینده حوزه انتخابیه، فرماندار و شورای تامین این است که به این مسئله به صورت جدی ورود پبدا کنند و ضمن شناسایی و دستگیری سارقین برخورد قاطع انجام شود تا ذیگر شاهد رخ دادن اتفاقات ناگوار برای شهروندان و روستاییان نباشیم.

مراجعه اهالی غفورآباد به فرمانداری
سعید تجلیلی فرماندار سراوان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: روز گذشته شماری از اهالی روستای غفورآباد در اعتراض به این موضوع به فرمانداری مراجعه و گزارشاتی را در خصوص سرقت موتورسیکلت در روستا ارایه دادند.

وی افزود: پس از مراجعه اهالی روستا غفورآباد پیپگیری های لازم به صورت کتبی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین این موضوع در جلسه شورای تامین نیز مطرح و در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص رفع این معضل گزارش گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است بنا به گفته سمیرا رحمانی سرپرست اداره برق سراوان در 2 ماه اول سال جدید 470 مورد سرقت کابل برق در سراوان رخ داده که منجر به افت ولتاژ برق در شهر و برخی از روستاها شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaman6w49nei1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما