کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در تداوم اختلال اینترنتی و مخابراتی در شرقی ترین نقطه ایران؛

بازهم اهالی بم پشت از دسترس خارج شدند/قطع کابل فیبرنوری داستان تکراری این روزهای ساکنین زادگاه خورشید ایران

15 تير 1400 ساعت 11:13

مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در بخش مرزی بم پشت با جمعیت بالغ بر 28 هزار نفر نارضایتی ساکنین این منطقه را به دنبال داشته و هر بار مسئولین قطعی کابل فیبرنوری را علت اختلال به وجود آمده عنوان می کنند.


به گزارش عصرهامون؛ به نقل از  شستون؛ باز هم شاهد اختلال و قطعی ارتباط در بخش 28 هزار نفری بم پشت سراوان در شرق ترین نقطه ایران هستم که اینبار نیز پس از گذشت چند روز از اختلال در آنتن و اینترنت این منطقه، شماری از ساکنین بخش بم پشت با تماس با این پایگاه خبری خواستار انعکاس این موضوع از طریق رسانه شدند.

به گفته اهالی بم پشت اینبار به مدت سه روز از داشتن آنتن و اینترنت محروم بودند و این اختلال برای تهیه مایحتاج زندگی برای آنها مشکل به وجود آورده است چرا که دستگاه های پوز نیز از کار افتاده و تامین مواد غذایی و دیگر ملزومات زندگی در این منطقه فقط با پول نقد امکان پذیر است.

اما در بحرانی که این روزها مردم با آن در حال دست و پنچه نرم کردن هستند، کارشناسان حوزه سلامت تاکید دارند تا خرید از طریق کارت های بانکی انجام شود و برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا تا حد امکان خرید به وسیله پول نقد انجام نشود چرا که یکی از راه های انتقال کووید 19 به شمار می رود.

نبود اینترنت فعالیت اقتصادی مردم را مختل کرد
بارانی درازهی رئیس شورای اسلامی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: ارتباط تلفنی شهر سیرکان و بخش بم پشت چندین سال و ماه هست که اختلال دارد و امورات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات زیرساختی و مخابرات به استان سفر کرد اما همچنان اختلال در آنتن دهی و اینترنت در این منطقه به قوت خود پا برجاست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سراوان ادامه داد: مردم این منطقه بی نهایت از نبود اینترنت و آنتن در رنج هستند و تنها بهانه مسئولین برای قطعی مکرر و اختلال در آنتن دهی این است که فیبر به دلیل هوایی بودن به وسیله باد، باران، طوفان و یا به صورت عمدی قطع می شود.

بارانی درازهی اضافه کرد: مسئولین مخابرات مردم را سرگردان کرده اند و از مطالبی که در فضای مجازی در انتقاد به عملکرد مخابرات شهرستان وارد می شود هیچگونه ابایی ندارند .

وی خاطر نشان کرد: متولی و مسئول خدمات رسانی در حوزه اینترنت و آنتن دهی مخابرات و وزارت ارتباطات است، همانطوریکه پول از مردم می گیرند باید مراقبت و مواظبت داشته باشند و در رابطه مراقبت و مواظبت مردم و هم مسئولین مربوطه، دستگاههای امنیتی، نظامی، انتظامی و دستگاه قضا همکاری داشته و خواهند داشت اما آنچه که استنباط می شود بی تفاوتی مسئولین مخابرات شهرستان و استان است که نه دلسوزی به مردم دارند و نه حافظ منافع مخابرات هستند.

این مقام مسئول گفت: اگر نظارت ندارند ولی از خدا بترسند، مردم به دلیل نبود خطوط تلفن و آنتن دهی در این منطقه در رنج و عذاب قرار گرفته اند، اعتراض و گلایه مردم را بشنوید و تنها به فکر این نباشید که در آخر ماه حقوق دریافت می کنید.

قطعی عامدانه و سرقت های مکرر فیبر نوری در بم پشت

حسن جسین آبادی رئیس اداره مخابرات سراوان به خبرنگار ما گفت: علت قطعی و اختلال در آنتن و اینترنت شهر سیرکان و بخش بم پشت قطعی عامدانه و سرقت های مکرر فیبر نوری در این منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسان مخابرات شهرستان برای رفع اختلال به وجود آمده در بخش بم پشت حضور دارند اما همچنان موفق به برقراری ارتباط این بخش نشده اند.

این مقام مسئول گفت: برای رفع معضل اختلال در اینترنت و آنتن بخش بم پشت اینترنت 4جی از طریق ارتباطات ماهواره ای و رادیویی توسط اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان درحال انجام است اما به دلیل قطعی های مکرر فعلا موفق به برقراری ارتباط نشده اند.

حسین آبادی خاطر نشان کرد: قطع عمدی کابل های فیبر نوری در این منطقه به گونه ای زیاد است پس از گذشت 2 ساعت از برقراری ارتباط شاهد قطع مجدد فیبر هستیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 139518

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/139518/بازهم-اهالی-بم-پشت-دسترس-خارج-شدند-قطع-کابل-فیبرنوری-داستان-تکراری-این-روزهای-ساکنین-زادگاه-خورشید-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir