تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۳
حمزه ندرت زهی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان شمار گردشگران داخلی و خارجی از مناطق تاریخی و باستانی سراوان کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش عصرهامون؛ حمزه ندرت زهی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: 420 اثر تاریخی و گردشگری در سراوان گلشن وجود دارد که قدمت آنها به دوره های قبل از تاریخ، تاریخی و اسلامی بازمی گردد که شامل محوطه های باستانی، قلعه ها، مقابر، مساجد و سنگ نگاره ها می شود.
 
وی افزود: شاخص ترین آثار در سراوان می توان به سنگ نگاره های دره ناهوک با قدمتی 10 هزار ساله، مسجد جامع دزک، مقابر تاریخی شیشه ریز و محوطه مهتاب خزانه در کوهک اشاره کرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران بازدید گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه مطلوب ارزیابی می شود اما با توجه به تغییر شرایط شمار بازدیدکنندگان کاهش چشمگیری داشته است.
 
ندرت زهی ضمن امیدواری از افزایش شمار گردشگران در دوران پساکرونا، گفت: باتوجه به اینکه روستای کلپورگان ثبت جهانی شده تعداد گردشگران این روستا افزایش یافته اماشرایط کرونایی سبب شد این روندکمتر شود.
 
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته فاز دوم قلعه دزک و مقابر شیشه ریز گلشن بنا بر اعتبارات واگذار شده مرمت شدند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان اذعان کرد: در سال جدید عملیات مرمت و بازسازی بافت تاریخی روستای ناهوک با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان از یک ماه گذشته در حال انجام است.
 
ندرت زهی بیان کرد: ازمردم انتظار می رود در ایجاد زیرساخت های گردشگری همکاری لازم را داشته باشند  واحد های بوم گردی و اقامت های بوم گردی و مراکز ویژه گری را در روستاها با استفاده از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در جالق، ناهوک و روستای جهانی کلپورگان داشته که استقبال خوبی صورت نگرفته است
 
وی گفت: امید است فعالین حوزه گردشگری و مردم محلی نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند از تهسیلات دولتی استفاده و شاهد راه اندازی مجتمع های بوم گردی در مناطق مختلف تاریخی و گردشگری باشیم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: قدر دانی می کنم از پایگاه خبری شستون که هموراه حامی و همراه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بوده و در انعکاس اخبار مربوط به این حوزه اهتمام ویژه داشته است.
 
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdchqxnzi23nkxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما