تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
سینا ملاشاهی صنعتگر گفت: در طول سه ساعت قطعی برق اداره ورزش و جوانان سراوان واکسن ها به داخل کلدباکس های مجهز به دماسنج و یخ منتقل و سلامت واکسن ها حفظ شد.
به گزارش عصرهامون؛ سینا ملاشاهی صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان در گفت و گو با شستون در خصوص نگرانی شهروندان در پی قطعی چند ساعته برق مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا واقع در اداره ورزش و جوانان شهرستان بیان کرد: مراکز تجمعی واکسن و دیگر مراکز که واکسن در آن محل نگهداری می شوند، دارای یخچال های مجهز به ترموستات های ویژه هستند که هر زمان دمای یخچال از محدوده تعیین شده برای نگهداری واکسن احساس خطر کند سریعاً از طریق سامانه پیامکی و زنگ هشدار اطلاع رسانی می کند.

وی افزود: در شهرستان یک سیستم زنجیره سرما در مرکز بهداشت و درمان وجود دارد که هماهنگی های لازم با اداره برق شهرستان در خصوص اینکه برق مراکز نگهداری واکسن قطع نشود انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا بر تدابیر اندیشیده شده، اگر هیچ یک از این اقدامات پاسخگو نباشد یک سری کلد باکس ها در نظر گرفته که دمای واکسن را حفظ می‌کند که در زمان اضطراری واکسن ها به کلد باکس منتقل می شوند.

ملاشاهی صنعتگر اضافه کرد: در روستاها و‌ در ساعات غیر اداری یخچال های مخصوصی برای نگهداری واکسن در نظر گرفته شده به صورت سامانه پیامکی به مرکز متصل هستند پس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد چرا ک هر زمان برق قطع شود از واکسن ها می توانیم مراقبت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در طول مدت سه ساعت از قطع برق سالن تجمیعی واکسن‌ها به کلدباکس ها منتقل شد که مجهز به دماسنج و یخ بوده و هیچگونه مشکلی برای واکسن ها به وجود نیامده و سلامت واکسن‌ها حفظ شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان سراوان گفت: با اداره برق ارتباط برقرار کردیم تا برق مرکز تجمیعی را وصل کند، معمولا اداره برق، برق مراکز درمانی را به دلیل بدهی قطع نمی‌کند منتها در این مورد از این موضوع که واکسن آنجا نگهداری می‌شد مطلع نبودند و سریعا پس از اطلاع از موضوع، برق را وصل کردند.

ملاشاهی صنعتگر تصریح کرد: در زمان قطعی برق هیچ گونه خطری واکسن‌ها را تهدید نکرد و طبق روال هر روز فعالیت این مرکز انجام شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchzxnzm23nk-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما