تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
نبود فضای آموزشی مناسب در منطقه عشایری شیخک مهرستان در سیستان و بلوچستان امکان ادامه تحصیل را برای دانش آموزان این منطقه با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ روستای شیخک از توابع کله گان بخش آشار مهرستان دارای 20 خانوار است که عشایر در آن سکنا دارند.

اهالی این روستا می گویند که مدرسه مناسبت و استاندارد برای تحصیل فرزندانشان در این منطقه  وجود  ندارد و دانش آموزان در یک کپر که فاقد استاندرد ها و امکانات لازم است مشغول به تحصیل هستند.

به گفته ساکنین منطقه عشایری شیخک این کپر نیز با همکاری اهالی منطقه برای تحصیل دانش آموزان دایر شده است اما باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و وزیدن بادهای بسیار شدید در برخی از فصول سال امکان تحصیل برای دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است.
 
عبدالواسع پاکزاد رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: شیخک یکی از مناطق عشایری و منطقه صعب العبور و کوهستانی است.

وی افزود: سال گذشته که مدرسه از عشایری تحویل شد اقدام به ساخت فضا کردیم اما هیج وسیله نقلیه ای برای انتقال مصالح دسترسی مناسب به دلیل سنگلاخی بودن مسیر، به راه را نداشت.

این مقام مسئول ادامه داد: با همکاری گروه های جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اقداماتی آغاز شده و مقرر شد در آینده راه دسترسی اولیه ایجاد شود تا بتوانیم فضای مناسب آموزشی را برای دانش آموزان این منطقه ایجاد کنیم.
 
پاکزاد خاطر نشان کرد: اگر راه دسترسی اولیه ایجاد شود تا خودروهای حمل مصالح بتوانند از این مسیر عبور کنند مشکل این منطقه در خصوص داشتن فضای مناسب آموزشی مرتفع خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: در مهرستان نهضت مدرسه سازی مطلوب بوده و با ورود خیرین نیز خدمات شایان توجه ای صورت گرفته است اما از آنجایی که زیر ساخت هر توسعه ای نیازمند دسترسی به جاده مناسب است پس در وهله اول می طلبد یک راه مناسب برای این منطقه ایجاد شود تا شاهد توسعه در حوزه آموزش و بهداشت و دیگر موارد باشیم.

انتهای پیام/
 
  https://www.asrehamoon.ir/vdchzknzw23nkzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما