تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
مولوی سید عبدالصمد ساداتی شهروندان سراوانی را دعوت کرد تا همکاری لازم را در خصوص تزریق واکسن برای جلوگیری از شیوع موج جدید با مسئولین حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ مسئولان حوزه بهداشت و درمان همواره تزریق واکسن را یکی از راه های موثر برای مقابله با کووید ۱۹ عنوان کرده اند که این امر مستلزم همکاری مناسب مردم با کادر درمان است.

اگر چه بارها از طریق رسانه های جمعی، مکتوب و ملی در خصوص مزایای واکسن از جمله افزایش سطح ایمنی بدن، کاهش شمار مبتلایان به کرونا و موارد فوتی به سمع و نظر مردم رسیده اما همچنان روند تزریق واکسن در شرقی ترین نقطه ایران مطلوب نیست.

به گفته مسئولین شاخص واکسیناسیون کرونا در سراوان پایین است که این موضوع با توجه به اعلام رسمی کشور پاکستان مبنی بر مشاهده سوش جدید این ویروس نگرانی هایی را در این منطقه به وجود آورده است که در این راستا امام جمعه اهل سنت سراوان از مردم خواست تا برای سلامتی خود و خانواده برای تزریق واکسن کوتاهی نکنند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور برای تامین واکسن مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد به شهروندانی که واکسن دریافت نکرده اند توصیه می شود واکسن بزنند.

وی افزود: افرادی که واکسن دریافت کرده اند نتیجه آن را در جامعه مشاهده کرده اند که هم تعداد افراد مبتلا و هم تعداد فوتی ها کاهش یافته است.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه دادند: همواره پزشکان، کارشناسان بهداشت و درمان، علما و بزرگان به مردم توصیه داشته اند که برای مراقبت از سلامتی خود و خانواده و دیگر افراد جامعه واکسن کرونا را تزریق کنند.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: مردم به شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که پایه علمی ندارد و کذب است توجه نداشته باشند و با همراهی مناسب با مسئولان حوزه بهداشت و درمان مانع شیوع موج جدید شوند.

وی گفت: از سوی دیگر مسئولین به مناطق روستایی توجه بیشتری داشته باشند چرا که بانوان برای رفت و آمد با مشکل مواجه هستند و بهتر است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: مراکز جامعه سلامت در دزک، زنگیان و دیگر روستا های فعال است که جای تقدیر دارد.

مولوی ساداتی اذعان کرد: فصل زمستان و برودت هوا را در پیش داریم که ممکن است بسیاری از افراد دچار بیماری سرماخوردگی و یا آنفولانزا شوند و در شک و شبهه باقی بمانند که به کرونا مبتلا شده اند یا خیر لذا بهتر است برای در امان ماندن واکسن کرونا را هر چه سریعتر دریافت کنند.

وی گفت:همواره در محافل مختلف و از تریبون های زیادی به شهروندان توصیه کرده ام واکسن دریافت کنند و باز هم توصیه می کنم که واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcc40qs02bq008.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما