تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۷
سینا ملاشاهی صنعتگر گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال با مشارکت 250 تیم 99 درصد جامعه هدف کودکان زیر پنج سال در سراوان واکسینه شدند.
به گزارش عصرهامون؛ سینا ملاشاهی صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: مرحله اول طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال کودکان زیر پنج سال در سراوان از 25 تا 28 دی ماه در سراوان برگزار شد و در حال حاضر به مدت چهار روز لکه گیری این طرح برای کودکان بازمانده در حال انجام است.

وی افزود: مرحله دوم این طرح در 30 بهمن به مدت چهار روز اجرا می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جامعه هدف در طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال در سراوان حدود 40 هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی زیر پنج سال است که علیه این بیماری واکسینه می شوند.

ملاشاهی صنعتگر ادامه داد: در حال حاضر قریب به 99 درصد جامعه هدف کودکان زیر پنج سال در سراوان به مدت چهار روز واکسینه شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح 250 تیم فعال متشکل از پزشکان، کارشناسان، داوطلبان سلامت، جمعیت هلال احمر و بهورزان مشارکت داشتند که 100 نفر داوطب سلامت، 40 نفر بسیجی و 10 نفر از جمعیت هلال احمر بوده اند.

رئیس مرکز بهداشت سراوان اظهار کرد: باتوجه به هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان و ریشه کن نشدن فلج اطفال در این دو کشور ضرورت دارد که این طرح در استان های هم مرز مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت سالانه اجرا شود.

ملاشاهی صنعتگر گفت: کودکان در زمان تولد این قطره را در سه نوبت دریافت می کنند اما علاوه بر واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری فلج اطفال در کشور به صورت سالانه این طرح در دو نوبت اجرا می شود.

وی اذعان کرد: از شهروندان انتظار می رود در مرحله دوم طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال همانند مرحله اول با حوزه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfjtdy1w6djta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما