کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از گلایه مندی مردم سراوان؛

وقتی بزرگراه جدید سراوان تبدیل به جاده مرگ می شود/ خاموشی شبانه به دلیل عدم اعتبار کافی!

شستون , 30 فروردين 1396 ساعت 8:32

روشنایی بزرگراه مولوی ساداتی شهرستان سراوان به دلیل عدم پرداخت هزینه برق مصرفی به درخواست راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قطع شد.


به گزارش عصرهامون به نقل از شستون؛ روشنایی بزرگراه مولوی سید عبدالعزیز ساداتی در بهمن سال ۹۵ افتتاح شد که این خبر خوشحالی مردم روستاهای حومه شهرستان سراوان از میدان کلپورگان( کوزه) تا اسپیچ را به دنبال داشت؛ روشنایی بزرگراه که قرار بود از  فلکه کلپورگان آغاز و تا اسپیچ ادامه داشته باشد، فعلا فاز اول تا ابتدای روستای پره کنت انجام شده است که بنا بر گفته نبی بخش رئیسی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای چنانچه شهرداری سراوان، شهرداری محمدی و دهیاری های حومه هزینه برق مصرفی را مرتب پرداخت کنند فاز دوم نیز اجرایی می شود. 
اما روشنایی بزرگراه بنا به درخواست مکتوب اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از گذشت حدود دو ماه تاریک شد که دوباره غم را مهمان چهره های مردم مظلوم و محروم این منطقه کرد.
 
دهواری ساکن روستای دزک در گفتگو با شستون ضمن گلایه مندی از خاموش شدن روشنایی بزرگراه اذعان داشت: با توجه به اینکه شغلش در شهرستان سراوان است مدام در حال تردد در این مسیر می باشدکه در گذشته به دلیل تاریک بودن بزرگراه مولوی ساداتی از مسیر روستای غفور آباد رفت و آمد داشته، اما از زمانیکه روشنایی بزرگراه افتتاح شده است، دیگر از آن مسیر رفت و آمد نداشته است.
وی افزود: از زمانی که روشنایی در بزرگراه ایجاد شده است، دیگر ترس و دلهره برای اینکه یک قاچاقچی از پشت با وی تصادف کند را نداشته است اما متأسفانه دوباره به وضعیت سابق برگشته و در خاموشی به سر می برد. 
دهواری خاطر نشان کرد: در ایام الله بهمن سال ۹۵که روشنایی به این بزرگراه رسید مردم راحت در این مسیر با دوچرخه تردد و حتی پیاده روی نیز انجام می دهند.
وی گفت: روشنایی بزرگراه جزو آرزوها دیرینه همه مردم این منطقه بوده است که فقط دوماه آرزوی مردم تبدیل به واقعیت شد و سپس بزرگراه در سیاهی شب پنهان شد.
این روستایی با بیان اینکه دیگر امیدی به روشنایی مجدد ندارد، اظهار داشت: هنگامی‌که بزرگراه مولوی ساداتی روشن نبود شاهد سرقت های مسلحانه و تصادف های متعدد در مسیر بوده ایم که پس حدود دو ماه است راحت تر در این مسیر رفت و آمد می شود.
یکی از بازاریان سراوان که در روستاهای حومه شهرستان ساکن است، به خبرنگار شستون گفت: خاموش بودن چراغ های بلوار مولوی ساداتی، بسیار خطر ناک است و هر شب با ترس این مسیر را طی می کند.
وی ادامه داد: با تاریک شدن بلوار امکان تصادف و سرقت بالا می رود که از مسئولین انتظار داریم در این خصوص چاره ای اندیشه کنند.
وی در پایان تصریح کرد: در خواست ما از مسئولین است اگر دهیاری ها توان پرداخت هزینه برق مصرفی را ندارند فرمانداری یا هر ارگان دیگری به نوبت هزینه را پرداخت کند تا شاهد خاموشی بلوار نباشیم. 
گفتنی است چند روز گذشته راهداری و حمل و نقل شهرستان سراوان به دلیل عدم تعریف ردیف بودجه جهت پرداخت هزینه مصرفی و عدم تعهد این اداره در قبال هزینه پرداختی، درخواست مکتوب جهت خاموشی و جمع آوری اشتراک را به امور برق شهرستان ارسال کرده است.
 
 
 
انتهای پیام


کد مطلب: 93583

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/93583/وقتی-بزرگراه-جدید-سراوان-تبدیل-جاده-مرگ-می-شود-خاموشی-شبانه-دلیل-عدم-اعتبار-کافی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir