تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جشنواره هامین شهرستان سیب و سوران گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بکر معدنی است که با توجه به این پتانسیل به اولویت برتر دولت تبدیل شده است.
به گزارش عصرهامون، به نقل از شستون، کرباسیان  معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت در جشنواره هامین شهرستان سیب و سوران، سیستان و بلوچستان را به دلیل داشتن معادن زیاد، یکی از اولویت های برتر دولت در بخش اکتشافات دانست و افزود: در سیستان و بلوچستان معادن زیادی همچون معدن طلا، مس، سنگ آهن و کرومیت وجود دارد که شهرستان سراوان را از مناطقی برشمرد که دارای معادن خوبی است.
وی در ادامه با بیان اینکه از سال 93 تا کنون 15 هزار کیلومتر اکتشافات معدنی در این منطقه انجام شده است، از انعقاد قرداد ژئوفیزیک هوایی به وسعت 10 هزار کیلومتر مربع برای سیستان و بلوچستان خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش معدن راه گشای توسعه پایدار و افزایش سطح زندگی مردم است، گفت: طرح مطالعات اکتشافات معادن استان باید به مرحله اجرایی و بهره برداری برسد تا با سرمایه گذاری  مشترک با بخش خصوصی، نسبت به راه اندازی معادن اقدام شود.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان هم در جشنواره هامین که در قلعه سب شهرستان سیب و سوران برگزار شد، گفت:  شرکت ایمیدرو که نقش موثری در زمینه مطالعه و اکتشافات معدنی دارد، امید می رود که در شهرستان سراوان نقش موثری داشته باشد.
وی 15 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در شهرستان سراوان را نشان از پتانسیل خوب معدنی در این منطقه برشمرد و افزود: امید است همانطور که در بخش تولید محصول خرما به قطب خرما در کشور تبدیل شده است، در بخش معدن هم به خوبی بدرخشد.
استاندار سیستان وبلوچستان به حضور و حمایت علما و معتمدان در سرمایه گذاری در پروژه های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و ادامه داد: میزان ظرفیت سردخانه ای از 42 هزار تن در سال 92 در سه سال اخیر به 122 هزار تن رسیده است که برای احداث دو کارخانه بسته بندی با بنیلد برکت به توافق رسیده اند.
 

 

 

 

 

 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchwknw.23n66dftt2.html
منبع : شستون
نام شما
آدرس ايميل شما