کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین و دبیر کارگروه بهداشت بسیج دانشجویی خاش:

خوردن صبحانه کامل، یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد/ مقابله بسیج دانشجویی با معضل سوء تغذیه در شهرستان خاش

تفتان ما , 20 آبان 1396 ساعت 10:24

جانشین و دبیر کارگروه بهداشت بسیج دانشجویی شهرستان خاش گفت: خوردن صبحانه کامل، یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد و فرهنگ خوردن صبحانه و ترویج آن در میان دانش آموزان نقش بسزایی در رشد و سلامتی جسم و روح آنها و پیشرفت در سطوح تحصیلی دارد.


به گزارش عصرهامون، پژمان پورزنجانی در حاشیه اجرای صبحانه سالم(طرح شهید حامد رجائی) توسط گروه جهادی شهید محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: این طرح با برپایی سفره سلامت و صرف صبحانه از دانش آموزان با عسل، شیر، میوه تازه و نان و پنیر پذیرایی شد.
وی با بیان اینکه این طرح در همه مدارس سطح شهرستان برگزار می شود، گفت: صرف صبحانه سبب تقویت حافظه و افزایش روند یادگیری در دانش آموزان می‌شود.
پورزنجانی بیان کرد: فرهنگ خوردن صبحانه و ترویج آن در میان دانش آموزان نقش بسزایی در رشد و سلامتی جسم و روح آنها و پیشرفت در سطوح تحصیلی دارد.
وی هدف از برگزاری این مراسم را تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به خوردن صبحانه قبل از عزیمت به مدرسه عنوان کرد و گفت: برپایی سفره‌های سلامت و صرف صبحانه با همکلاسی‌ها در محیط مدرسه می‌تواند بستر ساز و ترویج دهنده این فرهنگ در بین دانش آموزان و خانواده ها باشد.
جانشین بسیج دانشجویی شهرستان خاش تصریح کرد: ایجاد نشاط و شادابی و جلوگیری از افسردگی و همچنین آشنایی و آموزش دانش آموزان با مواد غذایی سالم و دارای کالری از دیگر اهداف برپایی این طرح است.
وی اذعان کرد: در همین راستا طبق برنامه‌ریزی انجام شده با همکاری بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر و بخش و همچنین نمایندگی آموزش و پرورش  و دهیاران این برنامه به طور هفتگی در مدارس سطح خاش به اجرا درخواهد آمد.
پورزنجانی اظهار کرد: متاسفانه سوء تغذیه در بین مردم سیستان و بلوچستان بیداد می کند و صبحانه در جلوگیری از سوء تغذیه بسیار تاثیرگذار است.
انتهای پیام/3028
 


کد مطلب: 99535

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/99535/خوردن-صبحانه-کامل-یادگیری-دانش-آموزان-افزایش-می-دهد-مقابله-بسیج-دانشجویی-معضل-سوء-تغذیه-شهرستان-خاش

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir