کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار خاش خبر داد؛

آغاز عملیات مناسب سازی معابر خاش جهت تردد معلولان/پروژه کفپوش گذاری گسترده با مشارکت شهروندان به اجرا در آمد

تفتان ما , 24 آبان 1396 ساعت 17:44

شهردار خاش از آغاز مناسب سازی تمامی معابر و پیاده روهای این شهر جهت تسهیل در تردد معلولان و نابینایان خبر داد.


به گزارش عصرهامون، عبدالمجید تمندانی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: با توجه به اهمیت، ضرورت و توجه به مسائل عمرانی سطح شهر، شهرداری خاش با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری و مناسب سازی پیاده روها و جداول حاشیه خیابان های سطح شهر عملیات بهسازی را آغاز کرده است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در اجرای پروژه ها بتن ریزی، پیاده رو سازی و 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه از سوی شهرداری و 40 درصد نیز از محل خودیاری شهروندان تامین و پروژه توسط شهرداری خاش اجرا شده است.
تمندانی با بیان اینکه در دوره اخیر شورای اسلامی چندین مورد از این پروژه های مشارکتی در خیابان های اصلی محلات سطح  شهر اجرا شد، تصریح کرد: عملیات بهسازی معابر سطح شهر روند اجرایی خود را دنبال می کند تا علاوه بر زیبایی منظر شهری وضعیت ایمنی در معابر افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: بازسازی و ساخت پیاده رو از جمله فعالیتهای سالانه شهری محسوب می شود که به منظور تسهیل در تردد عابرین و زیباسازی منظر شهری انجام می شود.
شهردار خاش با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی به عنوان طرح هایی برای توسعه و آبادانی شهر بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهر تحت تاثیر اجرای این پروژه ها تحولات ساختاری مثبتی پیدا می کند.
وی با بیان اینکه عملیات مذکور با هدف تامین نیازهای به حق شهروندان و افزایش رفاه آنها در دستور کار منطقه قرار گرفته است، افزود: عملیات پیاده روسازی با هدف ارائه خدمات بهینه به شهروندان در دیگر معابر سطح منطقه بر اساس اولویت های مشخص و بنا به درخواست شهروندان ادامه دارد.
تمندانی بیان کرد:  در صورت تقاضا و درخواست از سوی هر یک از صاحبان واحدهای صنفی و یا مسئولان موسسات غیردولتی مستقر در کنار خیابان های اصلی و فرعی  و یا ساکنین محلات شهرداری خاش برای اجرای این پروژه های مشارکتی تا پایان فصل کاری اعلام آمادگی می کند.
وی با بیان اینکه بعضی از شهروندان اکثر سفرهای خود را به صورت پیاده انجام می دهند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد سالمند، کودکان، نوجوانان و معلولان جسمی و افرادی که توانایی خرید اتومبیل را ندارند جزء این گروه از شهروندان محسوب می شوند.
شهردار خاش ادامه داد: در طراحی تسهیلات عابرین پیاده باید توجه کرد که مسیرهای پیاده روی باید قابل استفاده برای کلیه افراد باشد و در صورتی که در پیاده رو پله موجود است در کنار آن رمپی با شیب مناسب برای عبور افراد معلول موجود است و کف سازی پیاده رو به صورتی انجام گیرد که افراد نابینا نیز قابلیت استفاده از پیاده رو را داشته باشند.
وی با بیان اینکه نقش مهم پیاده رو ها در معماری شهری بسیار مهم است، اذعان کرد: پیاده روها باید یک استاندارد اساسی را دنبال کنند که متناسب با هدف ساخت آنها این امکان را به شهروندان داده تا به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتواند به عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور شهری استفاده کند.
شهردار خاش اظهار کرد: اینگونه پروژ های عمرانی ،خدماتی در سطح شهر  با هدف جلب رضایت شهروندان خاش  و در راستای ارتقای خدمات بهینه  به شهروندان  و سهولت تردد همشهریان عزیز به مرحله اجرا در آمده است.
انتهای پیام/3028
 


کد مطلب: 99656

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/99656/آغاز-عملیات-مناسب-سازی-معابر-خاش-جهت-تردد-معلولان-پروژه-کفپوش-گذاری-گسترده-مشارکت-شهروندان-اجرا-آمد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir