کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران خاش :

مهارت آموزی و اشتغالزایی دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

تفتان ما , 28 آبان 1396 ساعت 10:55

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش گفت: مهارت آموزی، اشتغالزایی و آموزش های فنی و حرفه ای از پایه ها و ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.


به گزارش عصرهامون، ایوب پاکزاد در حاشیه بازدید دانشجویان و دانش آموزان و سایر اقشار مختلف شهرستان خاش از مرکز فنی و حرفه ای برادران در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: برنامه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به مناسبت هفته ملی بازدید همگانی در جهت آشنایی اقشار مختلف مردم با آموزشهای مهارتی و فرهنگ سازی از این مراکز ترتیب داده شده است.
وی با بیان اینکه این طرح ملی همه ساله همزمان در کل مراکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت و دولتی کشور برگزار می شود، تصریح کرد: بازدیدکنندگان از جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش های مهارتی روز دنیا همگام با استانداردهای جهانی هستند بازدید و تجربیات جدیدی در حوزه های مهارت و فنی کسب می کنند.
پاکزاد با بیان اینکه هدف از این بازدید ترویج و ارتقاء مهارت آموزشی، کار و کارآفرینی و منزلت آموزش های فنی و حرفه ای است، افزود: معرفی خدمات آموزشی فنی و حرفه ای، ظرفیت ها و  توانمندی ها  و آگاهی از انتظارات و نیازهای مخاطبان از سایر اهداف این طرح ملی است.
وی بیان کرد: معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای استان، دانش آموزان مدارس فاروق اعظم و یزدان، هنرستان کار و دانش، دانشجویان دانشکده صنعت و معدن، اعضای اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل، جمعی از مدرسان حوزه علمیه اهل سنت در هفته ملی مهارت از مرکز فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش بازدید کردند.
پاکزاد گفت: شهرستان خاش از ظرفیت‌های خوبی در مسئله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار است و با توجه به اینکه این ظرفیت‌ها در جامعه ناشناخته است در جهت شناخت این ظرفیت‌ها برنامه‌هایی اجرا می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش خاطرنشان کرد: هر شخصی لازم است جهت پیشبرد اهداف خویش و توانایی انجام کار، در خود شایستگی و مهارت لازم را ایجاد کند تا به دنبال آن شاهد ارائه تولید باکیفیت باشیم.
وی با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهای اساسی و مهم هر جامعه ای محسوب می شود، تصریح کرد: لازم است تناسب میان مطالبات بازار کار و نوع آموزش های مهارتی قابل ارائه وجود داشته باشد.
پاکزاد اذعان کرد: کارآفرینی ویژگی بارز آموزش های مهارتی است و  این آموزش ها از طریق مهارت افزایی، سبب افزایش فرصت های بازار کار می شود.
وی اظهار کرد: ارائه مشاوره  شغلی و آموزشی به بازدید کنندگان، برگزاری مسابقه مهارتی، آموزشهای کپسولی و برپایی نمایشگاه از جمله اقدامات در حال اجرا در این هفته است..
انتهای پیام/3028
 


کد مطلب: 99740

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/99740/مهارت-آموزی-اشتغالزایی-دو-رکن-اصلی-اقتصاد-مقاومتی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir