تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کارآفرین فعال در حوزه چرم سیستان و بلوچستان عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان را اصلی ترین مشکل دانست و گفت: برای تحقق شعار سال مسئولین باید پای کار باشند و هدایای اهدایی خود را به خرید از کالاهای ایرانی اختصاص دهند.
عکاس: مهرداد پارسا
عکاس: مهرداد پارسا
به گزارش عصرهامون، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی در صورتی منجر به پیشرفت چرخه اقتصاد کشور می شود که راهبرد حمایت از کالاهای ایرانی به عنوان یک افتخار و عِرق ملی برای مردم فرهنگ سازی شود.
یکی از مهم ترین زمینه های حمایت از این امر، فرهنگ سازی و آموزش است؛ بیان این مطلب بدان جهت است که جامعه ایرانی ثابت کرده در هر جایی که به خودباوری رسیده بزرگترین موانع را کنار می زند و گام های بلندی را در جهت پیشرفت کشور بر می دارد پس خرید کالای ایرانی می تواند به مثابه پادزهری در برابر آسیب ها و آفت های مختلف باشد.
در همین راستا یک جوان 23 ساله زاهدانی توانسته با آموزش صنعت چرم و نحوه استفاده از آن به دیگران زمینه اشتغالزایی را برای چندین نفر از شهروندان مهیا کند.
 

امین پارسا نسب کارآفرین فعال در حوزه چرم سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی عصرهامون اظهار کرد: یکسال است که در حوزه چرم مصنوعی و طبیعی مشغول به فعالیت هستم که در این زمینه با ارائه آموزش به دیگران علاوه بر اشتغالزایی برای یازده نفر  توانسته ام زکات علمی که یاد دارم را هم ادا کنم.
وی بیان کرد: در حال حاضر به طور مستقیم و مستمر چهار نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند که در کنار آنها در قالب مشاغل خانگی هم 9 نفر با این مجموعه که شامل دو بازاریاب و بقیه بانوان چرم دوزی هستند که دوره یادگیری این هنر را توسط خودمان آموزش دیده اند؛ همکاری دارند.
کارآفرین فعال در حوزه چرم استان ادامه داد: در سبد فروش محصولات این مجموعه کیف دستی کوچک، کیف آرایشی، کیف مردانه و زنانه و برخی مصنوعات دیگر چرمی تدارک دیده شده به گونه ای که تمام مراحل تولید را با استانداردهای موجود انجام می‌دهیم چون اعتقاد دارم کیفیت در یافتن مشتری و وفاداری آن به محصولات مهم‌ترین اصل است.

وی تلاش در راستای تحقق شدن شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی را یکی از اولویت ها عنوان کرد و افزود: این چرم از تولیدات خود ایران است که از تهران و مشهد وارد می شود.
پارسا نسب علت اصلی بهترین کیفیت چرم کشور را وجود حیوانات سردسیری عنوان کرد و ادامه داد: هنگام رنگ بندی و آسترکشی از ضخامت چرم ایران کم نمی شود زیرا این چرم از حیوانات سرد سیری است و این کیفیت آن را بهتر می کند.
 

وی هدف بازار فروش این محصول را کل کشور دانست و گفت: در حال بومی سازی فرهنگ استان سیستان وبلوچستان در کشور هستیم به گونه ای که در این باره اقدام به تلفیق چرم با سوزن دوزی بلوچی کرده و تولیدات خود را به سراسر کشور صادر می کنیم.
این کارآفرین قیمت هر محصول تولیدی را منوط به نیروی کار و نوع چرم ذکر کرد و ادامه داد: واردات ضربه سنگینی به تولیدات این صنعت وارد کرده به گونه ای که ورود کیف و کفش چرم از سایر کشورها باعث تعطیلی دوره ای این صنعت در داخل می شود که می طلبد مسئولان از ورود این گونه محصولات مشابه از کشورهای حاشیه جلوگیری کرده تا اشتغالزایی در درون کشور رونق یابد.
 

پارسا نسب در پایان مشکل اصلی تولیدکنندگان داخلی را عدم حمایت آنان از سوی مسئولان عنوان کرد و گفت: باید همه دست به دست هم داده و اعتماد به جنس ایرانی را در جامعه ترویج دهیم، در این راستا مسئولین باید پای کار بیایند و هدایای اهدایی خود را به خرید از کالاهای ایرانی اختصاص دهند تا هم از کارآفرینان حمایت کرده باشند و هم اشتغالزایی ایجاد کنند.


انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcefx8zxjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما