کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازرس کل سیستان و بلوچستان:

50درصد مفاسد اداری و معضلات اجتماعی با نظارت مردمی قابل حل است

1 ارديبهشت 1400 ساعت 14:03

بازرس کل سیستان و بلوچستان گفت: نظارت مردمی و همکاری شهروندان می‌تواند تا 50درصد بر کاهش مفاسد اداری و معضلات اجتماعی موثر باشد.


به گزارض عصرهامون؛ حسن امامی، بازرس کل سیستان و بلوچستان در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان بازرسی و ستاد امر به معروف ونهی از منکر، ترویج و گسترش امر به معروف ونهی از منکر در دستگاه‌های دولتی است که باید با یک تعامل دوسویه و نزدیک در راستای تحقق عملی آن گام برداشته شود.

وی افزود: مهم‌ترین آسیب‌ موجود در استان، عدم مطالبه‌گری شهروندان سیستان وبلوچستان و ناآشنا بودن آنها با حق و حقوق خودشان است که باید در این بخش نیز فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد چرا که معتقدیم افزایش نظارت‌های مردمی و همکاری عموم جامعه با دستگاه‌های نظارتی می‌تواند تا 50درصد در کاهش مفاسد اداری و معضلات اجتماعی تاثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی نیز این آمادگی را دارد تا گزارش‌های مردمی را دریافت کند و این اطمینان را می‌دهیم که پس از مستندسازی و تائید صحت موارد اعلام شده بدون مماشات با متخلفان برخورد شود ضمن اینکه گزارشگران فساد نیز بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه تحت حمایت قرار می‌گیرند.

امامی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی با تمام توان و ظرفیت پرونده‌های موجود را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد افزود: تمامی این اقدامات در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم و تحقق عدالت اداری و رفع فساد و حذف نابرابری و بی‌عدالتی های احتمالی است.

 تشکیل کمیته نظارت همگانی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: مطالبه‌گری یکی از مهمترین اصول امر به معروف و نهی از منکر است و نقش مهمی در احقاق حقوق عامه مردم دارد که خروجی آن احیاء فریضتین در جامعه است.

محسن اکبری با اشاره به نقش مهم سازمان بازرسی در اصلاح منکرات و ترویج معروفات جامعه بیان کرد: سازمان بازرسی با روحیه مطالبه‌گری و نظارت خود و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد می‌تواند مطالبات مردم را جمع‌آوری و درخواست‌های آنها را در چارچوب قانون و در بالاترین سطح حل و فصل کند.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با پرورش و آموزش نیروی جوان مطالبه‌گر و کمک گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر بازوی کمکی سازمان بازرسی برای تشدید نظارت همگانی در حُسن انجام امور ادارات و سازمان‌ها است.

اکبری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نظارت همگانی و مطالبه‌گری در میان مردم گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بازرسی استان با تشکیل کمیته نظارت همگانی و نیروهای مطالبه‌گر مردمی و نخبگان، منکرات موجود در ادارات و سازمان‌ها را به این کمیته گزارش می‌دهند تا برای پیگیری و بررسی به مراجع ذیربط ارجاع داده شود.

وی تاکید کرد: این کمیته مشترک به زودی با حضور اصحاب رسانه استان شروع به کار می‌کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 136808

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/136808/50درصد-مفاسد-اداری-معضلات-اجتماعی-نظارت-مردمی-قابل-حل

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir