تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۱
شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال مهلت ۶ ماهه مشترکین پرمصرف به اتمام رسید و پیامک اطلاع رسانی اخیر با همین هدف به عموم مشترکین که بر اساس الگوی گروه پرمصرف ها در طی سال گذشته در این دسته قرار می گیرند صرفا به جهت اطلاع رسانی و یادآوری اتمام این مهلت زمانی ارسال شده است.
هدف از ارسال پیامک به شهروندان، اطلاع رسانی در قالب طرح ملی برق امید بود
به گزارش عصرهامون، به تازگی گزارشی با عنوان شوک برقی به مشترکان کم مصرف جنوب شرق کشور/ محاسبه اشتباه یا ترفند جدید برای افزایش قیمت؟ در این پایگاه خبری منتشر شد.

در این گزارش اعلام شد؛ طی روزهای اخیر ارسال پیامکی از سوی شرکت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان، باعث شوکه شدن بسیاری از شهروندان این استان گرمسیر به ویژه گروه کم مصرف شد، چراکه در آن به همگان اعلام شده بود در دسته مشترکان پر مصرف قرار گرفته اند.

در متن این پیامک خطاب به مشترکان آمده است: شما در دسته مشترکان پر مصرف قرار گرفته ايد. در صورت ادامه اين روند و عدم مديريت مصرف از ارديبهشت ماه سال جاری، صورت حساب برق خانگي شما علاوه بر افزايش تعرفه سالانه مشمول افزايش تعرفه پرمصرف خواهد شد.

خبرنگار ما این موضوع را از شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان پیگیری کرد.

اجرای طرح ملی برق امید برای اصلاح الگوی مصرف

شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: به اطلاع عموم مشترکین محترم هم استانی می رساند که طرح ملی برق امید در راستای اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش مشترکین برق خانگی به خصوص گروه های پر مصرف و خوش مصرف از ابتدای آبان ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، مشترکین برق در سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف قرار می گیرند، مشترکین گروه کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در صورتحساب برق خود بهره مند می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این فرصت برای مشترکین خوش مصرف و پرمصرف با استفاده از راهکارهای ساده مدیریت مصرف وجود دارد که با کاهش و مدیریت مصرف خود، در گروه کم مصرف قرار گرفته و از تخفیف ۱۰۰ درصدی آن بهره مند شود.

کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان عنوان کرد:همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که سهم مشترکین خانگی در سیستان و بلوچستان بیش از ۸۰ درصد کل مشترکین را شامل می شود که نشان از فرصت ویژه این طرح در استان برای استفاده از تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح دارد.

تخفیف 100 درصدی برای 110 هزار مشترک استان

عبدلی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده در سال ۱۳۹۹ و پس از آغاز این طرح، بیش از ۱۱۰ هزار مشترک هم استانی کم صرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: همچنین، بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۷۵ درصد از مشترکین هم استانی در گروه های خوش مصرف و کم مصرف قرار گرفتند.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی این طرح شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون از مجاری مختلفی اقدام کرد که از جمله می توان به استفاده از ظرفیت شبکه استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری، فضای مجازی و ارسال پیامک های عمومی به مشترکین اشاره کرد.

کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس، شرکت توزیع نیروی برق استان پس از آغاز این طرح در سال گذشته تاکنون در سه نوبت اقدام به ارسال پیامک اطلاع رسانی عمومی به مشترکین پرمصرف کرد و ضمن اطلاع رسانی به آن ها، نکات کوتاه و ساده مدیریت مصرف ارائه شد.

هدف از ارسال پیامک اخیر؛ اطلاع رسانی در قالب طرح ملی برق امید

عبدلی ادامه داد: با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال مهلت ۶ ماهه مشترکین پرمصرف به اتمام رسیده و ضرورت اطلاع رسانی این موضوع به مشترکین محترم هم استانی وجود داشت، پیامک اطلاع رسانی اخیر با همین هدف به عموم مشترکین که بر اساس الگوی گروه پرمصرف ها در طی سال گذشته در این دسته قرار می گیرند صرفا به جهت اطلاع رسانی و یادآوری اتمام این مهلت زمانی ارسال شده است.

وی افزود: تاکید می شود پیامک ارسالی صرفاً با هدف اطلاع رسانی در قالب طرح ملی برق امید صورت گرفته و بر اساس مصوبه هیئت وزیران و طبق قانون افزایش تعرفه سالیانه برای عموم مشترکین کشور تنها ۷ درصد است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین مشترکین می توانند با نصب اپلیکیشن برق من ضمن استفاده از همه خدمات شرکت توزیع برق به صورت غیر حضوری، از وضعیت شان در طرح ملی برق امید مطلع شوند و از راهکارهای مدیریت مصرف در این خصوص استفاده کنند.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcdj90fnyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما