شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ ,31 July 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۶
جاده مرگ همچنان قربانی می گیرد؛
اعتبار ناچیز بزرگترین پروژه سیستان و بلوچستان در دولت روحانی/تخصیص اعتبار از محل محرومیت زدایی ناجی مردم می شود
 
پروژه جاده زابل به زاهدان پس از پایان دولت روحانی سه رئیس دولت را به خود می بیند که می توان به آن لقب طولانی ترین پروژه یک قرن اخیر را اهدا کرد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از اوشیدا؛ جاده های سیستان و بلوچستان به دلیل قدمت بالا و همچنین رفت و آمد خودرو های سوخت کش در جنوب و شمال استان در سال های اخیر در وضعیت بد و خطرناکی به سر می برند.

جاده زابل به زاهدان یکی از پر رفت و آمد ترین جاده های استان است که روزانه خیل عظیمی از مردم از این دو شهر برای استفاده از کارهای اداری و سایر فعالیت های روزانه خود در این مسیر تردد می کنند.

با توجه به تردد بیش از انتظار خودروها در این مسیر دولت در ۱۵ سال قبل تصمیم به ساخت یک بزرگراه گرفت که هنوز پس از گذشت نزدیک به دو دهه نه تنها به اتمام نرسیده بلکه پیشرفت فیزیکی آن تازه به نصف رسیده است.

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۳۸۵ آغاز شده است که با گذشت ۱۵ سال هنوز بخش بزرگی از پروژه بر دوش مجریان آن مانده است.

چندی قبل عطااله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک ساخت هر کیلومتر بزرگراه بین ۴.۵ تا ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دارد،تاکنون از ۲۰۰ کیلومتر مسیر زابل – زاهدان ۱۱۰ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و برای ۹۰ کیلومتر باقی مانده آن پنج سال زمان نیاز است.

به طور کلی پس از پایان دولت روحانی این پروژه سه دولت را به خود می بیند که می توان از آن به یکی از طولانی ترین پروژه های قرن اخیر اشاره کرد.

در هفته گذشته بازهم جاده مرگ سیستان و بلوچستان ۶ قربانی در یک تصادف گرفت که باعث شد چند خانواده به دلیل کم کاری مسئولان و دولت داغدار شوند.

اعتبار ناچیز پروژه جاده زابل به زاهدان در سال های قبل باعث عدم پیشرف آن شده است

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: پروژه احداث بزرگراه زابل به زاهدان در سال های قبل به دلیل عدم پیش بینی اعتبارات لازم تکمیل نشده است.

وی افزود: در سال ۹۹ اعتبار کل پروژه ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که با رایزنی های پی در پی در سال جاری این اعتبار به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سرگزی بیان کرد: حتی در سال ۹۸ اعتبار این پروژه ۱۴ میلیارد تومان و در سال های ۹۶ و ۹۷ تنها ۳۱ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: همین امر باعث شده است تا علاوه بر عدم پیشرفت فیزیکی پروژه نارضایتی عمومی نیز در خصوص آن افزایش پیدا کند.

سرگزی بیان گرد: با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان به این پروژه در سال جاری امیدوار هستیم تا بخش بزرگی از آن به اتمام برسد و مردم برای همیشه با جاده مرگ خداحافظی کنند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 100 میلیون تومان از ردیف بودجه  و 100 میلیون تومان دیگر از محل بودجه محرومیت زدایی برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۳۸۲۱۴


ارسال