نسخه قابل چاپ

نسخه وب

داخلی » خبر » اخبار

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

افزایش پلکانی تسهیلات ​توسعه مسکن را در پی دارد/۶۰۰هکتار از شهرهای سیستان و بلوچستان آماده الحاق به محدوده شهری

۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۷

عطاءاله اکبری گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است.

به گزارش عصرهامون؛ عطاءاله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در جلسه تبیین خط مشی، سیاست ها و برنامه های کلان وزارت راه و شهرسازی که به صورت ویدئو کنفراسی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن به صورت پلکانی با مدنظر قرار دادن دهک های مختلف سبب توسعه ساخت واحدهای مسکونی می شود.



وی اظهار کرد: آنجایی که سکونت و مسکن یک نیاز مبرم اجتماعی و اولویتی مقدم بر تمام اولویت های دیگر است، فراهم آوردن بستر مناسب برای برآورده ساختن این نیاز حیاتی به ویژه برای دهک های پایین درآمدی جامعه یکی از دغدغه های در این بخش است.



این مقام مسئول تصریح کرد: می توان با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به صورت پلکانی و برای دهک های مختلف، حذف بهای زمین و کاهش هزینه های زیربنایی نظیر آب، برق و آماده سازی در این مسیر گام های ارزنده ای برداشت. 



مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حذف فولاد و سیمان به عنوان کاربردی ترین‌ مصالح در ساخت مسکن از بورس و واگذاری به استان ها، واگذاری حق انتخاب متولی ساخت مسکن به استان ها در سایه نظارت های دقیق و همچنین حرکت به سمت صنعتی سازی ساختمان از دیگر عوامل تاثیر گذار در تحقق اهداف و سیاست های دولت در توسعه واحدهای مسکونی در کشور محسوب می شود.



اکبری بر تسهیل در فرآیند تامین زمین از طریق الحاق زمین به محدوده های شهرها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است.

 


سهم ۲۰ درصدی ۴ استان پهناور کشور از بزرگراه




وی با اشاره به اهمیت احداث بزرگراه در استان های کمتر برخوردار، اظهار کرد: استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس با داشتن ۴۰ درصد مساحت کشور تنها سهم ۲۰ درصدی از بزرگراه ها را دارند.



این مقام مسئول افزود: در این راستا به منظور تحقق اهداف توسعه و عدالت ضروری است‌ در دو یا سه سال آینده بخش قابل توجهی از منابع مالی احداث بزرگراه های کشور به این چهار استان ذکر شده تخصیص یابد.



انتهای پیام/