تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
فضاهای آموزشی و تعداد کلاس ها در سیستان و بلوچستان به نسبت تعداد دانش آموزانش بسیار کم است که تا رسیدن به حد استاندارد فاصله بسیاری دارد.
جنوب شرق کشور در حصار قصه تکراری بی اعتباری/ کمبود بیش از 3 هزار کلاس درس در کلانشهر زاهدان
جنوب شرق کشور در حصار قصه تکراری بی اعتباری/ کمبود بیش از 3 هزار کلاس درس در کلانشهر زاهدان
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، با وجود ساخت و ساز فراوان در زاهدان اما متاسفانه این ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن فضاهای آموزشی صورت می گیرد.
سرانه کلاسی در سیستان و بلوچستان آنچنان در وضعیت نامناسب قرار دارد که در هر کلاس بیشتر از تعداد استاندارد دانش آموز مشغول به تحصیل است که این تاثیر مستقیم بر کیفیت آموزش خواهد داشت.
متاسفانه مشارکت والدین در سطح زاهدان بسیار پایین است که این موضوع در مناطق حاشیه ای به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها بسیار مشهود است.

سرانه آموزشی ژاپن 80 برابر بیشتر از ایران است
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر زاهدان گفت: کشور ژاپن به عنوان یک کشور آسیایی که قدرت آن براساس اقتصادش می باشد سرانه آموزشی آن 80 برابر بیشتر از ایران می باشد.
عباس شیبک اظهار داشت: استان یزد به عنوان یک شهر کویری و شرایط آب و هوایی مشابه سیستان و بلوچستان می باشد اما رتبه دانش آموزانش در کنکور بالاتر است.
وی ادامه داد: تفاوت های ژاپن با ایران و یزد با سیستان و بلوچستان نشات گرفته از توجه به آموزش و پرورش و زیرساخت های آموزشی در این کشور و شهر است.
وی گفت: هیچ کس از بدو تولد خلافکار، معتاد، بزهکار به دنیا نیامده است بلکه این افراد به علت حمایت نکردن از سطح آموزشی و امکانات آموزشی در استان به وجود آمده است.
وی در ادامه گفت: تعاونی ها در سطح شهر زاهدان بدون در نظر گرفتن امکانات آموزشی، امکانات تفریحی اقدام به ساخت و ساز می کنند که این امر سبب شده افراد به منظور یادگیری دانش و رفتن به مدرسه از یک قسمت شهر به قسمت دیگر مراجعه کنند که باعث ایجاد ترافیک در شهر می شود.

فضای آموزشی زاهدان، 118 هزار متر مربع است
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر زاهدان با عنوان یکی از بزرگترین مشکلات آموزشی استان به ویژه زاهدن کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی می باشد، گفت: در زاهدان اگر سه هزار و 185 کلاس دیگر ساخته شود به سطح متوسط کشور در حال حاضر خواهیم رسید.
وی افزود: در حال حاضر دو مشکل اساسی در ساخت و ساز مدارس در حاشیه شهر زاهدان کمبود اعتبارات ملی و استانی و نبود زمین استاندارد است به طوری که سازمان نوسازی مدارس استان حدود 14 میلیارد بودجه نیاز دارد تا مراکز آموزشی نیمه تمام را به اتمام برساند.
وی ادامه داد: در حال حاضر فضای آموزشی زاهدان 118 هزار متر مربع می باشد در حالی که فضای آموزشی مورد نیاز در سطح استاندارد 265 هزار متر مربع می باشد.

سرانه کلاسی در کشور 24 نفر است
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی زاهدان گفت: در حالی که سرانه کلاسی در کشور 24 نفر است در شهرستان زاهدان در بیشتر مدارس کلاس ها با 50 تا 60 دانش آموز تشکیل می شود که اگر مدرسه مذکور در دو شیفت فعالیت کند این آمار به نصف تقلیل خواهد یافت.
شیبک اظهار داشت: اکثر مدارس زاهدان در دوشیفت فعالیت دارند که باعث ایجاد فرسایش در تجهیزات، امکانات و ساختمان مدارس می شود.
وی افزود: طبق تقسیم بندی نواحی و مناطق شهرداری در سه منطقه زاهدان 76 محله وجود دارد که حدود 19 محله در حاشیه شهر زاهدان قرار می گیرد که در مناطق حاشیه ای مشکلات آموزشی بیشتر ملموس است.
وی عنوان کرد: مشارکت والدین در شهر زاهدان به ویژه در حاشیه اندک است و تمامی امکانات را از آموزش و پرورش مطالبه می کنند که این امر بر سطح و کیفیت آموزش تاثیر به سزایی دارد، در اروپا و کشورهای پیشرفته شعاری مبنی بر خانه هایمان را کوچک کرده تا مدارس بزرگتر شوند.
وی ادامه داد: بنابراین بایستی خانواده ها به عنوان یار و یاور معلمان و مدیران آموزشی قرار گرفته و در کنار آنان برای آینده فرزندانشان تلاش نمایند.

برای شکوفا شدن سطح آموزش و پرورش همگان دست در دست هم بگذارند
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر زاهدان بیان داشت: برای بالا بردن سطح آموزش و پرورش استان و شکوفا شدن استعدادهای فرزندان استان بایستی همه دست به دست هم دهند که در این راستا خانواده همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای بالا بردن سطح آموزش داشته باشند چرا که مدارس کارخانه انسان سازی و شخصیت سازی فرزندانمان هستند.
شیبک با عنوان، شورا و شهرداری با در اختیار گذاشتن زمین به سازمان نوسازی و مدارس آموزش و پرورش برای ساخت و ساز مدارس همت ورزند افزود: خیرین و کسانی که توانایی ساخت و ساز مدارس دارند در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.
وی گفت: دولت و دولتمردان برای بهبود آموزش و پرورش به معلمان و کسانی که در این عرصه زحمت می کشند از نظر امکانات و رفاهیات رسیدگی کرده تا دغدغه های مالی آنان رفع شود. همچنین آموزش و پرورش تعداد معلمان به ویژه در مدارس پایه را افزایش داده و نیروهای متخصص بیشتری جذب نماید.
انتهای پیام/9031-1 https://www.asrehamoon.ir/vdcg3n9u.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما