تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
با توجه به اهمیت بسترهای ارتباطی و تأثیر فراوانی که عملکرد شرکت مخابرات استان، بر زندگی مردم دارد رویکرد مدیریت استانی در تعامل با نیروهای با سابقه و بومی استان در خدمت رسانی صحیح به مردم حائز اهمیت است.
وقتی ارتباطات مخابراتی جوابگوی مردم سیستان و بلوچستان نیست/ آنتن دهی، رویای دور دست در جنوب شرق کشور
به گزارش عصرهامون، در روزهایی که مردم به در خانه ماندن تشویق می شوند تا از بیماری منحوس کرونا در امان باشند، اغلب با گشت و گذار در فضای مجازی اوقات فراغت خود را می گذرانند.

این روزها اینترنت سهم زیادی را در میان خانواده ها به خود اختصاص داده است، به طوری که بسیاری از مردم از این بستر برای کسب و کار، دیدار و تماس تصویری و پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند و رنج ناشی از قرنطینه کرونایی را کاهش می دهند. 

اگرچه در بسیاری از استان ها ضعف آنتن دهی و قطعی اینترنت معنایی ندارد، اما در سیستان و بلوچستان حتی در مرکز استان هم مردم با این مشکل دست به گریبان هستند.

آنتی دهی ضعیف در برخی مناطق زاهدان

ملایی یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: منزل ما در خیابان نصر زیباشهر زاهدان واقع شده که متاسفانه آنتی دهی موبایل در این منطقه در پایین ترین حد خود است.

بیان کرد: برای ثبت نام تلفن ثابت هم به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردیم که گفتند در آن منطقه فقط فیبر نوری واگذار می شود و باید 500هزار تومان برای هزینه مودم و 220هزار تومان هم برای هزینه فیبر نوری پرداخت کنید تا بتوانید یک خط تلفن داشته باشید.

وی اظهار کرد: این در حالی است که من آنجا مستاجر هستم و فقط تلفن می خواهم و نمی خواهم مودم خریداری کنم، اما اعلام کردند که منطقه نصر زیباشهر فقط فیبر نوری است و باید مودم هم خریداری شود، اما با این وجود بسیاری از همسایه ها خط سیمی دارند.

ذوالفقاری یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم اظهار کرد: آنتن دهی در برخی از نقاط زیباشهر زاهدان بسیار بد است، برای پاسخ دهی به تلفن باید لبه پنجره آشپزخانه بنشینم تا بتوانم جواب بدهم، این مشکل به هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول برمی گردد.

وی ادامه داد: منزل پدرم هم در نصر زیباشهر است که برای تماس تلفنی باید به حیاط برویم و در غیر این صورت داخل خانه تلفن از دسترس ما خارج است. 

راشکی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم بیان کرد: منزل پدر و مادرم در بولوار مزاری زاهدان واقع شده است و هر گاه به تلفن های همراه آنان زنگ می زنم در دسترس نیست، با وجود اینکه در مرکز شهر زندگی می کنند اما بیشتر مواقع از دسترس خارج هستند.

وی تصریح کرد: حتی خودم هم که به خانه آن ها می روم در صورت داشتن تماس تلفنی باید در اتاقی که نزدیک پنجره است حضور داشته باشم تا صدایم در مکالمه قطع و وصل نشود، اینترنت هم چون وای فا دارند وصل است و داده همراه قابلیت استفاده ندارد ولی همراه اول کمی بهتر از ایرانسل جواب می دهد.

استفاده از نیروهای غیر بومی و کم تجربه

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: درپی شکایت های مکرر مردم سیستان و بلوچستان از عملکرد مدیریت شرکت مخابرات استان در گفت وگو  با مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به برخی اقدامات غیر کارشناسی صورت گرفته در مدیریت مخابرات استان و گلایه های مکرر مردمی اشاره شد و خواستار ورود و پیگیری مقام عالی شرکت مخابرات ایران شدم.

وی ادامه داد: باید به نوعی کار شود که مدیران غیربومی که وارد استان می‌شوند از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند و این به مصلحت است که نیروهای بومی در حاشیه قرار نگیرند.

به گفته این نماینده، برخی تشکیلات مثل مخابرات چون حساسیت خاصی دارند و در سبد زندگی مردم تاثیرگذار هستند باید ارتباطات مردمی را با توجه به شرایطی که در کشور و استان وجود دارد برقرار ‌کند و حتماً این تفاهم وجود داشته باشد و امیدواریم این گفت و گو تاثیرات مثبتی در آینده داشته باشد.

مالکی با بیان اینکه قطعاً مقام عالی مخابرات کشور در آینده به سیستان و بلوچستان سفر خواهد داشت افزود: پیگیری ما در این خصوص جدی است و باید مسائل مردمی بررسی شود، قطعی مخابرات در برخی مناطق زاهدان و برخی از شهرهای استان  وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم زاهدان اظهار کرد: مخابرات موضوع خاصی است که به هیچ عنوان نباید خللی در زندگی روزمره مردم به وجود آورد و باید مشکلات آن برطرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بسترهای ارتباطی و تأثیر فراوانی که عملکرد شرکت مخابرات استان، بر زندگی مردم دارد رویکرد مدیریت استانی در تعامل با نیروهای با سابقه و بومی استان در خدمت رسانی صحیح به مردم بسیار حائز اهمیت است.

مالکی تصریح کرد: اما بنا بر گزارش های واصله، عدم توجه به توانایی و ظرفیت نیروهای متخصص بومی و عزل و نصب ها و استفاده از نیروهای غیر بومی و کم تجربه، فضای کاری در مجموعه مخابرات استان را کم اثر کرده و موجب نگرانی و گلایه همکاران مخابرات و نیز مردم استان به ویژه زاهدان شده است.

مالکی با تاکید بر جلوگیری از تصمیمات عجولانه مدیریت غیربومی سیستان و بلوچستان که فضای کاری را بر نیروهای بومی استان سخت کرده است افزود: اقدامات شتابزده در مخابرات، بی شک در کیفیت خدمت رسانی به مردم تأثیر منفی می گذارد، لازم است با بررسی دقیق و مسئولانه جوانب موضوع، از تشدید نگرانی های مردم، مدیران و کارشناسان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم با اشاره به نقش موثر مخابرات در خدمات رسانی و رضایت بخشی در جامعه، بر بررسی اقدامات فنی مدیریت استان در ارتقای سطح قابل قبول خدمات رسانی به مردم سیستان وبلوچستان و پیگیری عزل و نصب های انجام شده و استفاده از توان نیروهای متخصص تاکید کرد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbazb8srhb5sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما