شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ,4 December 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
گامی برای تحقق عدالت آموزشی؛
جذب معلم؛ راهکار رفع چالش کمبود نیرو/ وجود بیش از یکصد هزار بازمانده از تحصیل در پهناورترین استان کشور
 
داود گلی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، موضوع جذب نیروی مورد نیاز از طرق مختلف در استان پیگیری می شود.
داود گلی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: موضوع کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در استان از سالیانی متمادی به عنوان یکی از چالش های پیش رو در تحقق بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها بوده و همیشه از دغدغه ها و نگرانی های مسئولین ستادی و صف در سطح کشور و استان می باشد.

وی گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر جهش خوبی در بخش افزایش آمار و جذب نیرو در استان نسبت به سنوات قبل رقم خورده است.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت بررسی شاخص‌های مختلف نشان می دهد که بر مبنای نسبت دانش آموزان به پرسنل حدود ۱۰ هزار و ۲۴۸نفر کمبود نیرو وجود دارد و آموزش و پرورش استان در صدد است در یک برنامه پنج ساله برای نیل به عدالت آموزشی در هر سال مجوز تعداد سه هزار و ۱۵۵نفر سهمیه اختصاصی استخدامی را اخذ و مطابق با میزان بازنشستگی نیروها و افزایش فزاینده جمعیت دانش آموزی در استان موضوع جذب نیروی مورد نیاز از طرق مختلف را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: از سویی دیگر موضوع بازماندگان از تحصیل که عوامل متعددی ( فقراقتصادی، فقر فرهنگی، کودکان کار، پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان و ...)موجب بروز و ظهور این مولفه و گاهی بازتولید آن می‌شود و هر ساله در مسیر تحقق برنامه‌های آموزشی و تربیتی چالش‌زا بوده و می باشد.

گلی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه و پیگیری صورت گرفته آمار بازماندگان از تحصیل در این استان ۱۰۵‌هزارو ۶۷۳ نفر می باشد و باید گفت با وجود بهره گیری از ظرفیت ها و بستر های گوناگون درون و برون سازمانی در چند سال اخیر و با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته، متاسفانه بدلایل متعددی هنوز هم با این آمار مواجه هستیم.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان بدنبال آن است که با توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه و تجهیز هنرستان ها و مراکز مهارتی، توسعه طرح روستا مرکزی و توجه ویژه به این مقوله و توسعه طرح آبا( آشتی با آموزش و بهره گیری از آموزش های از راه دور) موضوع ارتقاء نرخ نگهداشت دانش آموزان و کاهش و حذف آمار بازماندگان از تحصیل را محقق نماید، کما اینکه در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ نرخ نگهداشت دانش‌آموزان با برنامه‌های پیش‌بینی شده ۶ درصد رشد داشته که در نوع خود و در مقایسه با سال‌های ماضی و با نگاه به شرایط ویژه استان چشمگیر وکم نظیر بوده است.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۳۳۳۲۷


ارسال