شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ,8 May 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
یک کارشناس تغدیه مطرح کرد؛
رعایت تعادل و تنوع برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان/ مصرف مواد غذایی 6 گروه اصلی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
 
سعید شهرکی روزه داران را به رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه مبارک رمضان و ایام شیوع ویروس کرونا توصیه کرد.
به گزارش عصرهامون؛ سعید شهرکی کارشناس تغذیه در گفت و گو با شستون در خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه مبارک رمضان بیان کرد: روزه داران در این ماه با توجه به شیوع ویروس کرونا به رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه با استفاده کافی از انواع مختلف مواد غذایی از 6 گروه غذایی اصلی (گروه نان و غلات، گروه سبزی ها، گروه میوه ها، گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت و تخم مرغ، گروه حبوبات و مغزهای گیاهی) بپردازند.

وی افزود: می طلبد در این ماه استفاده از غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند و نمک زیاد محدود و در ایام روزه داری جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، باید از غذاهای حاوی آهن، روی، ویتامین های گروه B و ویتامین های A، C، D، E در هر سه وعده افطار و شام و سحر استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: مصرف غذاهای حاوی ویتامین A ، مانند انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز، انواع مرکبات، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین D مانند ماهی های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ، مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه و سبزی از جمله سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج و کیوی فراموش نشود.

شهرکی اضافه کرد: همچنین در این ماه به روزه داران به مصرف منابع غذایی ویتامین های گروه B شامل انواع سبزی های برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات، انواع گوشت ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، لوبیا، عدس، لپه و ماش، مغزها (پسته، گردو، بادام و فندق)، مصرف منابع ویتامین E شامل روغن های مایع مانند کانولا، آفتابگردان و ذرت در طبخ غذا، سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، سويا و سیب زمینی، انواع آجیل مانند فندق، بادام، گردو  و مصرف منابع پروتئین های حیوانی از جمله گوشت قرمز، ماهی، ماکیان، تخم مرغ و لبنیات برای پیشگیری از پیشرفت سریع عفونت های ویروسی و تأمین ویتامین B12 توصیه می شود.

وی خاطر نشان کرد: دریافت کافی "آهن" از منابع غذایی حیوانی و گیاهی که شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، انواع سبزی ها، حبوبات، میوه های تازه و خشک شده و غلات موجب افزایش سیستم ایمنی بدن در ماه مبارک رمضان و ایام کرونا می شود.


انتهای پیام/
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۳۶۷۵۸


ارسال