کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میزبانی بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان از میهمانان نوروزی/230هزار زائر در استان از طرح آرامش بهاری بهره مند شدند

عصرهامون , 18 فروردين 1398 ساعت 11:42

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با تعطیلات عید نوروز بیش از 230هزار زائر بقاع متبرک استان از طرح آرامش بهاری سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.


حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر استقبال خوب میهمانان نوروزی از بقاع متبرکه استان، اظهار کرد:  از ابتدای طرح نوروزی و آغاز بهار بیش از ۲۳۰ هزار زائر در جوار بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان از خدمات طرح آرامش بهاری بهره‌مند شدند.

 وی افزود: طرح آرامش بهاری که در چند سال اخیر نیز در سیستان و بلوچستان برگزار شد همچون گذشته از ۲۵ اسفندماه در سطح استان آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه در جوار بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان ادامه داشت که طی آن علاوه بر میزبانی از میهمانان نوروزی، برنامه های فرهنگی خاصی نیز برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه امسال بقاع متبرکه زیادی در طرح آرامش بهاری پیش بینی شده بود، بیان کرد: امسال بقاع متبرکه سید باقر، بی بی دوست و خواجه مهدی زابل، سید مهدی ایرانشهر، سید‌غلام‌رسول چابهار، نظرگاه حضرت ابوالفضل(ع) هامون، مساجد بین راهی خاش، کهورک، بزمان و زائرسرای امام رضا‌(ع) زاهدان میزبان طرح آرامش بهاری بودند.

وی ادامه داد: در این طرح، تعدادی از مبلغین شرکت کرده و با برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی تلاش کردند تا لحظات معنوی برای مسافران نوروزی حاضر در این مناطق ایجاد کنند.

مؤمنی‌مقدم با اشاره به اینکه ۱۱ مبلغ در بقاع متبرکه مستقر بودند، تصریح کرد: ارائه مشاوره خانواده و مذهبی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، برنامه‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در کنار برنامه های دیگری چون قرائت زیارت آل یاسین، برپایی نماز جماعت و نیز خدمات رفاهی و درمانی از جمله خدمات و برنامه های خاص طرح آرامش بهاری در استان سیستان و بلوچستان بود.
 
انتهای پیام/

 


کد مطلب: 110328

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/110328/میزبانی-بقاع-متبرکه-سیستان-بلوچستان-میهمانان-نوروزی-230هزار-زائر-استان-طرح-آرامش-بهاری-بهره-مند-شدند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir