تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰
در حالی کمبود آب برای کشاورزی از یک سو و نبود آب آشامیدنی و چشم انتظاری مردم در برخی روستاها برای رسیدن تانکر آب به یک آرزو تبدیل شده که برخی خبرها حکایت از پایان رویای آب در شماری از روستاهای شمال سیستان و بلوچستان دارد.
دستان پرمهری که به یاری محرومین سیستان و بلوچستان شتافت/پایان حسرت دسترسی به آب شرب بهداشتی با همت سبزپوشان انقلاب
به گزارش عصرهامون، داستان خشکسالی بیش از دو دهه شمال سیستان و بلوچستان بر کمتر کسی پوشیده است مردمی که صبر ایوب دارند و علیرغم کم آبی، بادهای 120 روزه و هجوم ریزگردها و ... اما وفای به عهد داشته و همچنان پای هامون نشسته اند، هامونی که روزگاری پرآب بود و این خطه از کشور را انبار غله ایران کرده بود.

حالا با گذشت دو دهه از خشکسالی بسیاری از روستاهای این منطقه برای رسیدن جرعه آبی چشم انتظاری می کشند. حکایت کمبود آب و چشم انتظاری برای رسیدن تانکرهای آب تراژدی تکراری در اغلب روستاهای سیستان وبلوچستان است تراژدی غم انگیزی که تمامی ندارد و در فصل تابستان که گرما گاها به بیش از 50 درجه می رسد ناله بی آبی در برخی روستاها بیشتر به گوش می رسد که اهالی برخی از روستاها چشم انتظار تانکر آب هستند.
 
با این تفاسیر در حالی کمبود آب برای کشاورزی از یک سو و نبود آب آشامیدنی و چشم انتظاری مردم در برخی روستاها برای رسیدن تانکر آب به یک آرزو تبدیل شده که برخی خبرها حکایت از پایان رویای آب پایدار در شماری از روستاها دارد.

خدمت بی منت به مردم سیستان وبلوچستان ادامه دارد

علی اکبر جعفری، معاون مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب‌ شرق سپاه در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه خدمت بی منت به مردم سیستان وبلوچستان ادامه دارد، افزود: با توجه به شروع آبرسانی که در منطقه سیستان بنا بر ضرورت و نیازی که مردم داشتند از دو هفته قبل تانکر های آبرسانی به این منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از این مناطق مردم حتی محل نگهداری آب را هم نداشتند و به علت نبود تانکر آب، اکثریت با دیگ و کاسه آب مصرفی مورد نیاز خود را برداشت کرده که از یک سو بهداشتی نبود و از سوی دیگر تا حد محدودی قادر به برداشت این مایه حیات بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای رفع این مشکل بسیج سازندگی و معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس به صورت مشترک اقدام به خرید 100 تانکر آب هزار لیتری در دو روستا به ارزش ریالی ۶۰ میلیون کرد.

وی گفت: این تعداد تانکر آب هم اکنون توسط سپاه ناحیه نیمروز در محل نصب شده تا با تانکرهایی که هدیه رهبر معظم انقلاب برای آبرسانی به مردم در مناطقی بود که دسترسی آسان به آب بهداشتی نداشتند، بتوانیم حداقل با هر سری آبرسانی در این مناطق، آب مصرفی مورد نیاز اهالی را تا یک هفته تامین کنیم.

معاون مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب‌ شرق سپاه دستاورد این اقدام را خوشحالی و رضایتمندی مردم منطقه دانست و افزود: اگر سایر مسئولین هم پای کار بیایند، می توانیم با استفاده از ظرفیت خیران و کمک سازمان ها برای خرید تانکرهای آب سیار و ثابت اقدام کنیم تا با در اختیار گذاشتن یک تانکر برای چند خانواده، هم مشکل آب شرب مصرفی آنان را حل و هم آبِ بهداشتی در این ایام کرونایی داشته باشند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcj8aevxuqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما