تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
مبین علی میر گفت: در دهه فجر ۲ پروژه در حوزه تامین زیرساخت های بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان افتتاح شد که این اقدامات سبب افزایش تجارت با پاکستان می شود.
افتتاح طرح های زیرساختی بازارچه های مرزی در سیستان و بلوچستان/ زمینه رونق جاده ابریشم فراهم شد
مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در دهه فجر ۲ پروژه در حوزه تامین زیرساخت های بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال با افتتاح ساختمان جدید تجاری اداری بازارچه مرزی پیشین و انبار سوله و ساختمان سرایداری به مساحت حدود ۲ هزار و پانصد مترمربع و ارزش فعلی ۱۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تامین فیبر نوری بازارچه مرزی کهک از دیگر اقدامات انجام شده بود که یک میلیارد تومان هزینه در برداشت و با افتتاح آن زمینه برای استقرار دائم گمرک در بازارچه مرزی کهک فراهم می شود.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز پیشین با قدمت بسیار طولانی و تاریخی در زمانی که کالا با داد و ستد بدون دخالت ارز و پول معامله می شد مسیر تردد مسافر، کالا و دام بین ۲ کشور ایران و پاکستان بوده است.

میر اظهار کرد: بازارچه مرزی پیشین دومین بازارچه مصوبه هیئت وزیران در سیستان و بلوچستان بعد از میرجاوه بود که و فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و در این سه دهه جزو بازارچه های اول استان در تبادل کالا اعم از صادرات و واردات بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت های بازارچه های مرزی از جمله پیشین امیدواری ها را برای رونق تجارت میان ایران و پاکستان افزایش داد و زمینه را برای رونق جاده ابریشم فراهم کرد.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: البته مدتی است که به دلیل ناملایمات در آن سوی مرز در پاکستان بازارچه مرزی پیشین مقداری دستخوش رکود و افت فعالیت شد که با افتتاح این پروژه مهم امیدواری ها در این زمینه افزایش یافت.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg7t9qtak9wy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما