تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۱
مهرداد عرب اول گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵۱ پروژه در سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان مصوب شده است، به گونه ای که بالاترین میزان پروژه تصویبی بین ۳۱ استان به این خطه اختصاص دارد.
تصویب ۵۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ برای جنوب شرق/رتبه یک سیستان و بلوچستان در ابلاغ اعتبارات جهش تولید از صندوق توسعه ملی
مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتبارات جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مجموع اعتباراتی که در رابطه با جهش تولید و بر اساس تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور توافق شده، هزار و نود و سه میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این منابع، منابع عمومی بود که ۳۴۸ میلیارد تومان یعنی بالاترین سهم بین استان‌های کشور برای ۱۳ پروژه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت، ۱۴۵میلیارد تومان آن در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ به استان ابلاغ و در همان مقطع زمانی این ابلاغیه اعتبار به دستگاه‌های اجرایی انجام شد و اعتبار از طریق خزانه در اختیار آن ها قرار گرفت.

 این مقام مسئول اضافه کرد: در این اعتبارات پروژه‌های مهم و موثری در حوزه آب، راه و بخش کشاورزی داشتیم، این ظرفیت وجود دارد که اگر گزارش مکتوب، دقیق و مستندی به سازمان ارائه شود، ما به تفاوت این تخصیص اعلام شده را تا سقف ۳۴۸ میلیارد اخذ کنیم.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی برای جهش تولید ابلاغ شده هم در رتبه یک کشور قرار دارد.

عرب اول اذعان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵۱ پروژه در سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان مصوب شده است، به گونه ای که بالاترین میزان پروژه تصویبی بین ۳۱ استان به این خطه اختصاص دارد که مهمترین پروژه هایی که در حوزه های زیرساختی، تولید و اشتغال داشتیم را در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قرار دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ استفاده مطلوبی کنند و ما نیز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بتوانیم در جهت تکمیل این پروژه ها از محل منابع در اختیار کمک قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش بهداشت و درمان با توجه به اهمیتی که در سیستان و بلوچستان دارد و عقب‌ماندگی‌های که از سنوات گذشته بوده که باید آن را مرتفع کنیم و از  سویی سیاستگذاری و نگاه استان مبنی بر این که قبل از آغاز برنامه هفتم بتوانیم بخش عمده‌ای از این خلاء را پر کنیم.

 وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ از سایر منابع ردیف‌های دیگری که امکان استفاده برای بخش بهداشت و درمان می شود، کمک خواهد شد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjomevmuqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما