کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهدارای:

مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت/گاز مایع و بنزین عمده کالاهای ارسالی

5 آبان 1400 ساعت 8:22

ایوب کرد گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هفت ماهه سال جاری به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۶۶ تن رسید .


به گزارش عصرهامون، ایوب کرد بیان کرد: بیشترین حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا با ۹۱۹ هزار و ۷۹۶ تن کالا به صادرات اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی استان را گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: صادرات دراین مدت توسط ۴۰ هزار و ۶۶ دستگاه کامیون انجام شده است.

کرد با اشاره به ظرفیت های صادراتی پایانه های مرزی استان گفت: مرزهای طولانی آبی و خاکی، برخورداری از سابقه تاریخی در مبادلات تجاری، قرار داشتن در مهم‌ترین مسیر تجاری دنیای قدیم(جاده ابریشم) در کنار مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مردم استان با مردمان آن سوی مرز موقعیت خاص صادراتی را برای این استان فراهم نموده است به طوری که با وجود شیوع کرونا شاهد مبادلات تجاری قابل توجه با کشورهای منطقه هستیم.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در هفت ماهه سال جاری ۳۴۷ هزار و ۷۷ تن و واردات را ۱۴۷ هزار ۴۹۳ تن عنوان کرد.

کرد بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت های موجود، عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 143041

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/143041/مبادلات-اقتصادی-پایانه-های-مرزی-سیستان-بلوچستان-مرز-یک-میلیون-۴۰۰-هزار-تن-گذشت-گاز-مایع-بنزین-عمده-کالاهای-ارسالی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir