تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

حلم و صبر امام حسن مجتبی (ع)؛ احیاگر دین اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک تبریزی گفت: امام حسن مجتبی (ع) تجلی صبر و حلم است.
حلم  و صبر امام حسن مجتبی (ع)؛ احیاگر دین اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت ولادت امام حسن  مجتبی (ع) در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: حضرت مجتبی(ع) امام دوم شیعیان و دومین جانشین رسول مکرم اسلام (ص) است، در این خصوص پیغمبر اکرم فرمودند" حسن و حسين دو امامند ؛ چه قيام كنند، و چه قيام نكنند.

وی ادامه داد: حضرت مجتبی (ع) پس از امیرالمونین( ع) به دستور الهی و به حکم پیامبر(ص) امام جامعه اسلامی شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) فضائل و مناقب بسیار زیادی دارند، یکی ازاین فضائل امام همام، مسئله حلم و صبر ایشان است.

باقربیک افزود: در دوره امامت این بزرگوار افرادی بودند که ادعای خلافت داشتند و خودشان را جانشین پیامبراکرم (ص) معرفی کرده بودند، این افراد به مقابله با حضرت برخواستند و متاسفانه یاران امام(ع) را تتمیع کردند،تا این که حضرت مجبور شدند، حکومت را به طرف مقابل واگذار کنند.

وی در تکمیل مطلب فوق گفت: وقتی حکومت به طرف مقابل واگذار شد، حکام مدینه نیز حاکمان لشکر مقابل شدند و حاکم مدینه فردی به نام مروان حکم شد که از مخالفین سرسخت امیرالمونین( ع) و مکتب اهل بیت(ع) بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان مطرح کرد: مروان حکم که از دشمنان حضرت امیر(ع) بود، علنا امیرالمونین(ع) را در حضور امام حسن مجتبی(ع) لعن می کرد و به ایشان بد و بیراه می گفت، اما امام مجتبی (ع) به خاطر حفظ مصالح جامعه اسلامی چون حکومت اسلام نوپا بود، صبر و حلم به خرج می دادند.

باقربیک ادامه داد: در زمانی که حکومت بنی امیه تازه تاسیس شده بود، افرادی از اطراف و اکناف شامات به امیر المونین(ع) و امام حسن مجتبی (ع) بد و بیراه می گفتند، اما حضرت با حلم و صبری که داشتند، فرد را متوجه اشتباه خویش می کردند.

 وی بیان کرد: همین برخورد دارای حلم و صبر امام مجتبی (ع) باعث می شد، افرادی که دنیایی از کینه در دلشان نسبت به علی ابن ابی طالب(ع) بود، هنگام مراجعت دلشان از کینه نسبت به علی ابن ابی طالب (ع)و اولادشان خالی می شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در تاریخ آورده اند که  شخصی شروع به ناسزا کرد، وقتی حضرت با او معاشرت کردند، هنگام برگشت به شام به امام مجتبی(ع) گفت که ابو محمد «کنیه امام حسن مجتبی (ع)» روزی که وارد مدینه شدم، در ذهن من تو و پدرت علی ابن طالب (ع) مغبوض ترین افراد بودید، اما حال که به شهر شام بازمی گردم،  محبوب ترین افراد در دل و ذهن من تو و پدرت امیرالمونین (ع) هستید .

وی خاطر نشان کرد: وقتی که این فرد به شهر شام بازگشت، خود و قبیله اش بر علیه حاکم آن زمان قیام کردند و در مسیر اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند.

به گفته این مسئول ما نیز باید هنگام رویارویی با مصائب و مشکلات، صبر و حلم امام حسن مجتبی (ع) را الگو زندگی خویش قرار دهیم و دچار غضب نشویم.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdn50fxyt0os6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما